torsdag 1 december 2011

Oops, I did it again...

Jaha, då lyckades jag vinna ännu en turnering igår och den här gången var det Lillördag som fick äran. Jag var tvungen att hoppa in som turneringsvärd på Aqva men kände på något sätt att jag inte fick missa Lillördag på SvS denna kväll så jag packade med mig den bärbara och begav mig till klubben, självklart körde jag turneringen där också även om mina äventyr på livescenen blev rätt kortvariga då fokus skiftade ganska snabbt till onlinevarianten efter en bra start där. Rätt skönt att multitabla men kan ju säga att det är rätt svårt att hålla koll på båda spelen samtidigt, det är lätt att båda blir lidande men vad gör man inte för konsten.

Efter att ha bustat live intog jag ett avslappnat läge vid sidan om de andra spelarna och fokuserade istället på de virtuella jaktmarkerna, det gick fortsatt bra och jag hade en skön avslappnad inställning till det hela så jag var nästan aldrig ens orolig. Det blev en del intressanta händer längs vägen där jag t ex slår upp det med A5s från mittposition och får syn från knappen, floppen kommer A34 och jag checkar varpå han också checkar. Turn T, jag bettar 2/3-pott och han synar bakom varpå rivern kommer en 2:a. Ding ding ding. Nu funderar jag för en nanosekund på hur jag ska maxa potten, det ligger 10k i redan och han har 20k bakom medan jag har 50k totalt. Jag gör en lite o-ortodox variant och pushar in allt mitt, efter en stunds stek tar han syn och visar upp AA det sista han gör. Stackars TripleFoul men så går det när man slowar... En annan intressant hand var när jag plockar upp KJo i mittposition som jag slår upp det med varpå en kille två platser bakom mig ställer med ytterligare ett ställ från en ultrashort, jag steker ett tag men inser att jag vill gambla lite med tanke på den stacken jag har i det läget så jag synar. Ultrashorta visar upp 66 och den andra semishorta visar upp QQ. Flopp AJJ, turn J, river blank. Say no more, being Koivu on a higher level.

En av de avgörande händerna mot slutet är när jag får AA på knappen och det slås upp från mittposition, jag synar bara bakom och floppen kommer KQT vilket inte direkt får det att rycka i baguetten. Jag har för mig att han checkar vilket jag också gör bara för att se turn komma en T till, nu kryper baguetten nästan in för att gömma sig men kulorna finns kvar så när han bettar ut ställer jag honom all-in. Efter en stunds stek tar han syn och visar upp AK, rivern blankar och en rejält stor pott är min. Efter det är det dock lite lugnare även om jag plockar upp en AA, två KK, en QQ och en KTs inom loppet av tio händer, det om något skulle jag vlija kalla bra kortsnitt. Efter att ha dominerat och ägt mitt bord ett tag åker jag på några smällar och intar en mer passiv roll som jag behåller en bit in på finalbordet, när vi är åtta kvar eller något så får jag några bra händer som jag lyckas förvalta och efter det är det mer eller mindre en transportsträcka då motståndet inte skrämmer mig direkt. Väl HU har jag runt 600k medan motståndaren ligger runt 400k, ganska snabbt visar det sig dock att han inte har några som helst ambitioner på att spela trots att vi har ganska djupa stackar med blinds 5k/10k. Jag slår upp några händer men får allin-pushar emot mig från honom så jag får helt enkelt ställa om taktiken och bara spela händer jag är beredd att fullfölja med, en sådan hand kommer är jag får QJo och jag synar en raise från honom pre. Floppen kommer J-hög och jag checkar till honom förvissad om att bet kommer, mycket väl bettar han pott varpå jag ställer med instasyn från honom. Vad han har? A8 utan någon som helst träff eller drag, det tackar vi för. Turn och river blankar som tur är och jag kan inkassera 23k samt ännu ett streck i vinstkolumnen...

Det går ju inte att förneka att jag springer oförskämt bra just nu, dock tycker jag att jag förvaltar mina lägen bra också och lyckas maxa ofta. Bara hoppas att det håller i sig och det blir än mer bittert med SM-fadäsen nu då formen verkar ha tagit en väldigt otajmad paus just över den turneringen, snacka om att åka på en bad beat.

Var iväg till bilbesiktningen idag och silverpärlan gick igenom mot alla odds, hade trott att det skulle komma någon anmärkning. Det enda som noterades var att jag måste byta vindrutetorkarbladen, det har jag själv dock insett de senaste veckorna då mörkret och regnet piskat min ruta till oigenkännlighet och det är ett rent under att jag klarat mig fram helskinnad i höstmisären. Sagt och gjort, jag åkte förbi Björkmans och köpte mig ett par, dock har jag ju aldrig bytt några sådana tidigare trots att jag haft bilen i snart fyra år så jag var inte så kaxig när jag stod där på parkeringen och började fundera på hur det hela skulle gå till. Efter en kvarts funderande och pillande fick jag dit förarsidevarianten och eftersom jag inte ville bjuda eventuella åskådare på mer underhållning beslöt jag att strunta i passagerarsidan för tillfället, det blev väsentlig skillnad kan jag lova i alla fall så nu bör jag ha ökat min trafiksäkerhet med minst 100%. Det enda som oroar mig är att kontrollanten sa att bilen var ok men i protokollet är "Underkänd"-rutan ikryssad även om rutan "Bilen behöver inte ombesiktas" också är ikryssad, vet inte om det förstnämnda krysset kommer från att han noterade just vindrutetorkarbladens tillstånd och behov av utbyte i protokollet. Skulle inte förvåna mig om jag om ett par veckor blir stoppad av polisen för att jag kör en för trafik icke-godkänd bil...

Ikväll ska jag söka upp sängen i tid, planerar på att åka in till jobbet i arla stund imorgon. Inför helgen ser det ut att bli en del poker som vanligt, först är jag turneringsvärd på Aqva imorgon igen och på lördag lutar det åt att ta sig till Sala för deras KM. På söndag blir det ju kvällsturneringarna på SvS föga oväntat, måste försöka hitta något tillfälle att dra ett besök till Hallsta också för att hälsa på familjen mellan varven. Det kostar att ligga på topp helt enkelt...

Inga kommentarer: