söndag 11 december 2011

Time flies...

En vecka har gått i princip sedan senaste uppdateringen här, just nu springer tiden mest hejvilt känns det som och den fysiska formen är fortfarande svajig då vissa dagar har känts rätt kassa i formväg. I tisdags i förra veckan körde jag Wigg-turneringarna på SvS men utan någon lycka, är det några turneringar man behöver extrema flipping skills så är det dessa turbovarianter. Jag kan fortfarande inte förstå hur jag kunde gå och vinna Turbowiggen för några veckor sedan, det är inte direkt den Koivu jag är van vid att vara då jag ofta brukar torska de flesta flipsen. Nu blev det dock som sagt inga framgångar och onsdagen förblev pokermässigt helvit då jag först var på ett julbord med jobbet för att sedan hänga på ett pass av hordes i GOW3 med xboxlive-gänget, alltid lika trevligt och vi har nu efter några års spelande fått till en bra dynamik i vårt gäng så det mesta går på automatik. Än har vi dock inte klämt 50 nivåer av hordes i GOW3, det lär komma vilken dag som helst då vi nu t ex nådde fram till nivå 48...

Torsdagen var en riktig skitdag rent ut sagt, jag kände redan när jag vaknade att det inte skulle bli någon höjdardag och var på vippen att ta en jobba-hemifrån-dag men tvingade ändå iväg mig själv. Väl på plats på jobbet drar jag i handbromsen i bilen och halva handbromsen blir kvar i min hand, där och då var jag nära en livstilt. Jag kunde dock ganska snabbt konstatera att inget de facto gått sönder utan att allt bara ramlat isär, dock hade jag fått handbromsen att fastna i på-läget men efter lite pillande och pullande fick jag ner den så att bilen åter var mobil. Jag säger då det, varenda gång jag andas ut vad gäller bilen så kommer nästa grej. Jag tänkte faktiskt tanken då i tisdags och onsdags att det var så skönt att besiktningen var avklarad och att bilen nu återigen var fit for fight, tror jag börjar lära mig min läxa nu och det känns som att den här bilen inte har många månader kvar i min ägo. Ge mig en Audi S5:a, tack...

Efter den katastrofala torsdagen var inte humöret på topp på fredagen men jag roade mig på kvällskvisten med att köra Fredagsfighten men stöp ganska tidigt i den, det känns som att jag fått en viss rastlöshet i mitt spel nu efter framgångarna och att den turen jag haft fått mig att förlita mig för mycket på den nyss nämnda. Det blir att jag lite slapphänt trycker in markerna både här och där med tankar om att det nog löser sig, "spela roll om jag trycker in det med JJ mot AA, det kommer ju ändå en J på river" typ. Jag måste gnugga bort det tänket och hitta tillbaka till disciplinen som jag hade innan och i samband med framgångarna, det är ju det spelet jag nött på med trots motgångarna tidigare och det var ju det som gav frukt nu med en sinnessjuk november-månad. Jag har nog blivit lite bortskämd av pokergudarna, dags att jag visar lite tacksamhet och hittar tillbaka till mitt gamla jag tror jag.

På lördagen drog jag iväg till Berga för MikeTimes årsavslut, ingen exceptionell turnering på något sätt utan jag åkte dit mest för sällskapets skull och bara för att få hänga med lite skönt folk. 22 personer letade sig till turneringen och det var en riktigt deepstackad variant då startstacken var på 30k och perioderna startade på 22 minuter för att sedan landa på 28, fanns även en chans att göra två rebuys om man gick gul innan åttonde perioden. Min turnering var nog ganska passiv till en början och jag var väl aldrig med i den direkta toppen utan hankade mig fram, till första pausen hade jag dock skrapat ihop dubbel startstack men den försvann ganska fort efteråt. Efter det låg jag mest runt dryga startstack en bra stund innan jag fick några fina potter, en som jag är lite stolt över är när jag gör en av mina numera patenterade reads på allins. Jag har ATo och floppen kommer KTx, det har varit raise pre och jag kommer inte riktigt ihåg action på flopp men vi ser i alla fall en turn som kommer en K till. Här instapushar motståndaren och jag börjar gå igenom händelseförloppet, jag kommer till slut fram till att han inte borde ha en K för med tanke på min image och betvillighet så borde han checka till mig för att sedan checkraisa mig allin. Till slut tar jag synen och den är klockren då han sitter på A5ru, dock har han ju hittat flushdraget på turn men som tur är dodgar jag den på rivern och en fin pott är min.

Efter det tar jag det mest lugnt och speciellt efter att vi får in en monsterstack vid vårt bord som är med och spelar allt, han synar allins från shortstackar med 73o och gud vet vad. Sjukt nog dräper han mellan varven också och lyckas bygga på sin stack, jag tar mig till finalbord och det ser hyfsat ut för en stund men i och med två monsterstackars aktiva spel med vilka kort som helst måste jag vänta in ett läge. Detta gör att blindsen äter upp min stack ganska bra innan jag får in det med A6 mot KQ, sjukt nog träffar inte motståndaren några av sina kort utan får istället runner-runner stege när floppen kommer T-hög, turn J och river 9. Rätt tröstlöst. Kom i alla fall ITM så gick inte ifrån det hela lottlös...

Riktigt trevlig lördag annars, mycket skönt folk att hänga med där Karlskoga-Lisa är lite charmig i sin semischizomässiga butterhet kontra lättsamhet och där snygg-Stefan bjöd upp till dans som vanligt och han fick mig semitiltad med ett par suspekta spel också så han lär väl ha varit nöjd. MikeTime hittade formtoppen tidigt och fick slänga in handduken, Propax var där med tjej och hund och vill så gärna att jag skulle skriva hur duktig hans tjej var vilket jag med glädje gör då hon faktiskt var sjukt stabil i sitt spel trots att hon uppenbarligen inte spelar alls ofta. GG på Regina alltså! Söt liten hund har de också i form av Divan som sprang runt under borden och charmade de flesta... Sedan hade vi ju andra sköna typer så som Sweet Charlotte, Chrille, polack-Emil, Peder, Mats, Bobbo med flera. Jag vet att jag sagt det förut men det är värt att säga igen, är det något jag älskar med pokersvängen så är det allt skönt folk man springer på. En sådan här dag/kväll av positivt energiintag och jag klarar mig en bra stund, det finns liksom ingen ände på härligheten. Tack alla för ännu en supertrevlig afton! Och tack Mike och SweetC för värdskapet även den förstnämnda som sagt förtog sig lite, skulle tippa på att söndagen ägnats åt en hel del gottgörande för den sistnämnda.

Kommande vecka blir oerhört pokerfattig då det är jobb för hela slanten, måndag och tisdag ägnas åt omhändertagande av utländska gäster medan onsdag till fredag tillbringas i Tyskland. Till helgen får jag väl se till att kompensera det hela med extra mycket spelande istället, jag siktar också på att köra min första Sunday Million till helgen då de kör sin jubileumsvariant så jag ska se till att ta ledigt måndagen utifall att. Undrar om det går att göra en buddytransfer på min rigg från SvS till Stars? Måste kolla med supporten. Dessutom är det ju bara två veckor kvar till julafton så jag måste hitta julkänslan någonstans längs vägen också, snön lyser ju min sin frånvaro och det är nog ett krav för att jag överhuvudtaget ska ha chansen att komma i rätt sinnesstämning. Vi får hålla tummarna för en vit jul helt enkelt...

Inga kommentarer: