tisdag 11 oktober 2011

Kattprotest...

Idag kom jag hem till en protesterande kissekatt då min kära Minttu urinerat både på en kudde och på lite smutstvätt som låg på toalettgolvet, hon får dessa ryck ibland när hon känner sig åsidosatt eller bara är så där PMS-mässig. Nu är det alltså uppenbarligen något som hon inte tycker om och då är den naturliga reaktionen för henne att pissa ner både det ena och det andra, jäkligt moget måste jag säga. Jag tuktade henne först och försökte förhöra mig om hennes uppsåt men hon teg som muren, jag lät henne gå iväg och skämmas lite men som alltid blir det jag som får vika ner mig då mitt samvete inte ger mig någon ro. När jag sedan ser att hon är lite rädd för mig efter min utskällning av henne gör det ont i hjärtat, jag har försökt blidka henne med lite räkor igen och hoppas det gör susen. Det enda jag kan komma på som kan få henne att protestera på detta vis är att jag glömt byta sand i hennes låda sedan en tid tillbaka, jag har tömt den på annat men inte bytt ut själva sanden i sig. Det är nu gjort och jag hoppas protesterna lägger sig så vi inte får någon Syrien-liknande situation här hemma...

På väg hem efter jobbet idag sprang jag på några tanter på gårdsplan här utanför och gissa om mina öron höll på att trilla av när jag hörde deras avskedsfras, jag börjar förstå varifrån min dunkla syn på livet kommer. De är alltså på väg att skiljas åt och då säger den ena till den andra:

- Hoppas vi ses någon mer gång...

Jösses. Förstå när man kommit till den åldern när man inte vet om det är sista gången man ser sina vänner eller inte, jag som brukar kunna dra till med "Vi ses väl..." när jag är riktigt crazy men den där skulle jag inte direkt slänga mig med hur som helst. Jag blev lite omskakad i alla fall när jag hör hur medvetna de är om att det kan vara slut när som, det känns ju mer som en väntan än något annat i det läget. De där gummorna borde gå och prata med min granngubbe istället och få sig lite mer positiv syn på tillvaron, det verkar de behöva.

Jag hann med att köra Wigg-turneringarna på SvS ikväll och det gick väl hyfsat, i huvudvarianten åkte jag dock efter en kort stund med KK mot AQ där floppen kommit T-hög med bara klöver och vi hamnar allin. Jag sitter ju obviously på K i klöver men nog vill det sig så illa att han har A i klöver, vad tror ni kommer på turn? Bättre gick det i budgetvarianten där jag till slut slutade på en 8:e plats och fick dra in hela 160 kr, sjuka pengar. Rätt roliga är turneringarna dock då man startar med 50k i marker och 25/50 i blinds, det blir en del intressanta spel längs vägen. Imorgon kan det tänkas bli Aqva men vi får se, känns som att en Lillördag inte skulle sitta helt fel och känns också som att det nog är dags för mig att plocka ner en turnering på SvS igen. Det är ju faktiskt säkert tre veckor sedan sist...

Insåg precis att jag missat ett samlarkort i spelet Rage så nu får jag börja om från början, som den achievement junkie jag är men det är lugnt då jag inte kommit alltför långt. Smällar man får ta... Sverige-matchen klämdes på TVn i bakgrunden också när jag ägnade mig åt virtuellt kortspel, skönt att de tog sig till EM och många tycker jag är en nolla som håller på Sverige i vissa sammanhang och Finland i andra. I ishockey kommer jag ALDRIG att kunna hålla på Sverige, det är emot mitt DNA. I fotboll kan jag dock helt klart hålla på Sverige där t ex sommaren 1994 satt djupa spår i mig, precis som resten av Sverige. Jag kanske är en finsk Quisling(Koivuling?) men må så vara, i själen är jag blåvit även om det i hjärtat finns plats för lite blågult också.

Håkan Juholt. Behöver jag säga mer?

4 kommentarer:

generationX.se sa...

Ptja! Har du något val? Har Finland ens ett landslag i fotboll? *duckar* ;P

generationX.se sa...

...och hockey ja? Vi plockar er ju även när ni leder med 5-1...

http://www.youtube.com/watch?v=YJY-6BkpPq0

;)

Koivulainen sa...

Lev på gamla meriter du, jag undrar bara vilka som är världsmästare? :) Nej, i fotboll är de inte mycket att hurra för även om de ändå blivit mycket bättre de senaste 10 åren. Problemet är ju att de på grund av sina skrala historiska resultat alltid seedas lågt och därmed får tunga motståndare i sin grupp, om Sverige får ett topplag i sina grupper så får Finland två eller tre.

Jag är iaf nöjd att Sverige är i EM, ska bli riktigt kul att följa det nästa sommar även om det alltid är superhärligt med de stora fotbollsevenemangen oavsett medverkande lag. Hockey-OS blir ju inte heller direkt fel, bara hoppas alla proffs kan vara med också.

generationX.se sa...

Ska jag vara ärlig tittar jag i stort sett aldrig på fotboll. Häromdagen var ett stort undantag. Däremot när man gick i plugget, särskilt under högstadiet och något år i gymnasiet, då var jag fanatisk i mitt hockey-intresse. Men, det har klingat av sedan dess. Nu kanske jag måhända orkar parkera arslet någon timma framför dumburken, om vi tar oss till finalspel i VM etc.