måndag 17 oktober 2011

Lokal seger...

I fredags var det dags för ännu en liveturnering på Aqva och jag drog dit med förvissningen om att det lär bli som alltid tidigare, att jag åker efter en timme efter en sur utdragning eller något men ack vad jag bedrog mig. 19 man sökte lyckan men bara en stod kvar till slut och det var ju faktiskt undertecknad, efter stabilt spel utan några extravaganser kunde jag slå Vetgirig heads-up även om det såg lite surt ut där ett tag. Jag fick t ex in allt med 99 mot KQo pre när jag hade runt 160k av 250k i spel, Vetgirig var hetare än hetast den här kvällen vad gäller utdragningar så han slog till med en overkill i form av kåk. Jag är dock en envis finne så jag bet ihop under en kanonad av svordomar, determinerad om att jag minsann skulle ändock bärga hem det hela. Efter att sakta men säkert ha decimerat hans stapel synar jag upp en raise pre med 64 och floppen kommer 653 bara i hjärter, efter bet från Vetgirig pushar jag och efter en stunds tvekan tar han synen. Jag tror mig dra ganska kallt då jag förutsätter att han har en hjärter men det var precis det han satte mig på, färgdraget, för det enda han kan prestera är en Q3o och jag lyckas dodga turn och river varpå segern var min. Riktigt skönt med en viktoria på Aqva igen då det var alldeles för länge sedan, som extra mos på grädden var det skönt att få tvåla till Zlaskor längs vägen som drog ut mig så hårt senast. Nu var det en snarlik situation när vi få in allt på 882A-bräda där jag sitter på AK och han på AJ men den här gången fick inte stackaren dra ut...

I pokerväg har jag annars kört Långlördag, Söndagsfeber, Söndagssteken och Topp100 under helgen men inga framgångar alls och det är av blandade orsaker, i vissa av turneringarna har jag åkt på coinflips som jag torskat och i andra har det bara inte fungerat alls. Jag har inte haft vare sig tid eller ork att köra t ex Djupingen varje kväll som jag gjorde ett tag tidigare, det är för mycket annat och jag har fortfarande en sömnskuld att beta av känns det som. Tyvärr är det lättare sagt än gjort när jag konstant lyckas hitta saker att göra på kvällarna utöver det självklara göromålet i form av nattning av mig själv, är ju en kvälls- och nattmänniska utan dess like. Älskar när det är tyst och stilla runtomkring och endast katten och jag är vakna...

I helgen blev det ett besök hos storebror för lite firande av hans födelsedag och det är rätt fascinerande att hans yngsta fortfarande inte har godkänt mig som en realitet i hennes vardag, nu har dock de tidigare gråtanfallen övergått till smått blyga leenden så lite framgång har jag. Hon hinner väl bli 10 år innan jag är accepterad fullt ut som farbror, kommer fortfarande ihåg hur sonen i familjen en gång frågade mig vad jag gjorde där för att direkt efteråt säga att han ville att jag skulle gå därifrån. Kärlek på hög nivå. Söndagen ägnades åt jobb, ibland får man bara offra sig helt enkelt.

Rage är nu genomkört och avklarat, måste säga att jag inte tycker det är alls så bra som många försökt framställa det hela. Visst, grafiken är bra men det är ändå mer som en tavla i mina ögon och kommer man för nära den för fort blir texturerna bara en enda suddig massa. Spelmekaniken påminner en hel del om Borderlands samtidigt som storyn är om än tunnare här, inte någon gång under resans gång känner jag att jag bryr mig om vad som händer, jag vill bara beta av det hela. Tyvärr tog utvecklarna en riktigt dålig väg vad gäller banorna också, istället för variation och omväxling kom de på den geniala idén att ifall en bana körs baklänges så är det också en ny bana. Nej säger jag, det är ren och skär lathet och idioti. AIn är väl en av de få positiva sakerna och det är väl rätt skön känsla på vapnen och bilkörningen men mycket är än så är det inte, jag skulle högst ge spelet ett medelbetyg och det är nästan i överkant med tanke på haussen som varit.

Ett spel som jag dock tror kommer att leverera hårt är Batman:Arkham City som är uppföljaren till det tidigare mer eller mindre mästerverksmässiga Batman: Arkham Asylum, från det lilla jag tillåtit mig att se i förhandsväg verkar spelglädjen och variationen från originalet ha bibehållits samt till och med höjts. Hela härligheten släpps på fredag så det blir nog en gjuten helg av eskapader i Läderlappens regi, få se om jag hittar någon riktig Catwoman att leka med också.

Bilen blev semifixad idag, den var inne på verkstaden för lite kontroll av luftmassemätarmackapären och mekanikern blåste väl den ren så nu är i alla fall lampan släckt och bilen går en aning bättre, han hade dock fått tag på en begagnad variant som skulle gå på 500 kr så jag kommer nog undan ganska billigt i slutändan ändå. Det börjar definitivt bli dags att byta åk nu, måste bara få rumpan ur vagnen och ta tag i det.

Vad mer finns att förtälja? Funderar febrilt men det är nog det mest upphetsande jag kan uppbringa, jag ska som sagt sikta på en lugn helg och mina tidigare planerade intagningar av Molina har skjutits i sank så jag tror definitivt att det är dags att dräpa en sådan flaska nu. Mest ser jag framemot AOPW som går om två veckor, ska bli oerhört trevligt med en större liveturnering i professionell regi igen och jag hoppas kunna nå framgångar även där då liveformen verkar stabil trots vissa fartgupp längs vägen.

En sista not om TV-serier dock där jag nyss klarat av premiäravsnittet för andra säsongen av The Walking Dead och det verkar minst sagt lovande, kvaliteten har spottats upp rejält tycker jag och de gore-aktiga momenten har utökats rejält samtidigt som nivån på manuset verkar ha höjts flera snäpp. Det var t ex en scen i det här avsnittet där jag nästan själv höll andan, allt för att hjälpa karaktärerna att överleva ännu en konfrontation med The Walkers som de levande döda benämns... Jag vet inte vad det är med zombies men jag finner någon form av pervers njutning av att se ännu en av deras skallar explodera av en direktträff från ett krypskyttegevär och jag verkar inte vara ensam om det, zombiefilmer och -spel verkar nå total framgång oavsett antal som produceras eller utvecklas. Jag borde nog poppa i Dead Island i xboxen och få utlopp för lite aggressioner med en paddel eller golfklubba typ...

3 kommentarer:

Wettis sa...

Wow...! Har aldrig sett så många stycken i bloggen tidigare. Wp Lapproffe =)

generationX.se sa...

Vad är det för fel på er?!? Frugan är också vansinnigt förtjust i zombie-filmer och själv blir jag bara förbannad när jag ser på dem, då jag tycker de är så barnsliga... ;P

Grattis till vinsten, btw! Snyggt!

Koivulainen sa...

Wettis: Vad gör man inte för sina fans?

GenX: Hehe, jag vet inte varför men det är svårt att inte se någon form av charm med zombie-rullar. De är så mörka men samtidigt med glimten i ögat, "Zombieland" är ju sjukt klockren. Tackar, alltid skönt att vara bäst. :P