tisdag 15 november 2011

Full rulle...

Sjukdomen har mig i ett fortsatt tungt grepp men jag släpade mitt sorgliga as till lekamen till jobbet idag i alla fall och kunde fullborda en heldag, jag bjöd kollegorna på lite stek-tårta för att fira helgens framgångar och det var givetvis uppskattat. Vad jag dock borde göra just nu är att ligga och sova men jag är ju en sjuk kvällsmänniska och verkligen suger ur all saft ur varje vaken minut, därför har kvällen ägnats åt pokerspel blandat med lite xboxande för att rensa skallen.

Pokern tog formen av båda Wigg-turneringarna samt djupingen, de förstnämnda turbovarianterna började ok men sedan åkte jag på en liten tråkig flippförlust i den dyrare varpå slaskandet övertog disciplinen. Detta rann även ut över djupingen som jag i princip vaskade efter en kvart för att jag inte orkade spela helt enkelt, jag tar syn med JThj på en all-in pre och möter AA. Plockar upp ett öppet stegdrag på turn men klonking skillsen levererar inte och helt rätteligen så, jag förtjänade inget annat i det läget och tyvärr var jag rätt nöjd över att vara ute också. Vet inte om min Stek-viktoria gett mig hybris eller något men pengarna bränner nästan i fickan på mig, jag måste ta ett par dagar och bara andas så att jag inte förtar mig på något sätt. Nu är jag 99,99% övertygad om att läget är helt under kontroll men det är lite liknande tendenser varje gång jag får ett oväntat ekonomiskt tillskott, direkt börjar konsumtionsnerverna brinna som glödgade spett och inköpsplanerna smids med ett leende på läpparna. Nu lutar det väl åt att mina konsumtionsbegär stillas av lite julklappsinköp åt nära och kära istället...

Joakim Geigert gick och vann SM i mörkpoker ikväll också, grattis till honom och lite småroligt att han de facto är programledare för SM-studion. Intressant läge där med segerintervju, är väl dock inget problem för honom att klara av det då han är rätt smord i munlädret. Nu återstår så vitt jag minns rätt tre event, HU - PLO - main, varav jag ska åtminstone köra de två sistnämnda. Main är ju klar sedan länge då jag fick den platsen som bonus när jag kom tvåa i DM, blir alltså ingen större ekonomisk investering på något sätt oavsett vad jag väljer att köra. PLO blir skitkul, älskar ju det i cg-väg och har haft bra tendenser i de tidigare turneringar jag kört i den disciplinen. Det vore fint att bärga ett SM-tecken, jag har ju jagat dessa i några år nu och har min 17:e plats i main från 2009 som bästa merit. Puh, den turneringen är mitt livs turnering så här långt. Så kul har jag aldrig haft vid ett pokerbord vare sig förr eller senare, känslan när man är i den världsberömda zonen går inte av för hackor. Hoppas jag får en repris om ett par veckor...

Har fortfarande inte hunnit prova Skyrim men AC:Revelations fick sig en åktur, jag är ett rätt stort fan av den spelserien och samma känsla infann sig igen: en lätt barnslig förtjusning över spelmekaniken och spelglädjen i spelet trots att det mesta är sig likt från de två föregående spelen. Det bådar gott och det spelet kommer nog att sluka ett antal timmar här framöver, utöver det har jag påbörjat min andra run av kampanjen i MW3 men nu i veteran-läget. Jag plockar upp lite achievements längs vägen och får den biten avklarad, sedan kan jag fullt fokusera på multiplayer-samkväm framöver.

Nej, nu måste jag banne mig hoppa in i duschen innan jag får spel på mig själv, jag måste försöka få lite mer rutin i vardagen och då funkar det inte med sådana här utsvävningar. Tyvärr är jag som sagt för kvällsorienterad för att en tidig sänggång ska vara möjlig, tur i oturen är ju att jag ändå är hyfsat morgonpigg också om det krävs så helgerna fungerar ju som sovkuddar. Det är då jag sover ut och laddar batterierna för nästa veckas maximering av kvällarna, nu blir det en del sena sådana ändå den här veckan då det oväntat nog blir en del ytterligare pokrande. Nu ska jag krama kudden i alla fall, enough is enough.

2 kommentarer:

generationX.se sa...

"Stek-tårta"?

Erklärung, bitte! =)

Vidare, om kulorna bränner i fickan kan du ju alltid införskaffa en schysst speldator... ;)

Koivulainen sa...

Tårta förärad vinsten i Söndagssteken = Stek-tårta. Hur svårt kan det vara? :)

Nej, orkar inte ge mig in i speldatorvärlden igen, det är så sjukt drygt att uppdatera plus att jag inte vill ha en sådan koloss stå brummande i något hörn. Bättre med en laptop, där skulle jag dock kunna tänka mig ett inköp men får väl lugna mig lite.