måndag 7 november 2011

Seriously 2.0...

Jag konstaterar det helg efter helg men det blir ju inte mindre sant för det, det är sjukt vad tiden springer. Knappt hinner jag jubla över helgen innan den är över och i mitt numera permanenta trötthetstillstånd flyter allt dessutom ihop till ett enda töcken av försök till aktivering av mig själv, dock lockar pokern fortfarande för mycket för att jag ska orka med några andra storverk.

Fredagskvällen tillbringades på Aqva där jag återigen var turneringsvärd och ni som kan mina riggar vet att det aldrig bådar gott, inte heller den här kvällen då jag åker runt 15:e plats av 19 startande och jag har redan förträngt hur jag åkte mer än att jag lackade ur rätt friskt med förra helgens AOPW-foldande i närminnet. Mitt livespel är Calippo Cola-kallt samtidigt som någon använder nyss nämnda ispinne till att sodomera min ack så sargade bakstjärt, jag får liksom ingenting gratis utan får slita för minsta lilla framgång. Nu blev det alltså till att bara njuta av tillvaron i klubben medan de bättre begåvade fortsatte sin kamp om äran i turneringen, runt 02-snåret hittade jag hem men sängen välkomnade inte mig förrän runt 04.00 eftersom jag xboxade lite BF3 för att få ut aggressionerna.

Lördagen inleddes för min del strax efter lunch när jag kvicknade till, dock med lätt huvudvärk samt ögonvärk då jag tror en del av min trötthet beror på någon form av påbörjan till förkylning. Problemet med mig är att det aldrig bryter ut på allvar utan jag går runt och är småsliten mest hela tiden, ge mig en rejäl omgång så jag tiger så kan vi gå vidare sedan. Nåväl, till kvällen hade Valterego bjudit in till lite grindstuga och jag letade mig dit tillsammans med en annan Robert och ett stycke Dawod. Vi var alla laddade för turneringsmosning och det stod en hel del på schemat, bland annat SM i 5-manna på SvS. De flesta av oss började hyfsat i våra äventyr men fick ge oss en turnering i taget, till slut var det bara Valterego som egentligen mäktade med något nämnvärt då han tog en framskjuten placering i en 20k-garanti tror jag det var men istället för dundersuccé blev det ett snöpligt slut när hans QQ dog mot 88 då den andre fyrfärgade och det trots att Valter floppade setet. En genuint trevlig kväll dock i avslappnat format där det mest bara handlade om att hänga en aning, män emellan.

Söndagen bjöd på en turné till storebror och föräldrar när diverse ärenden skulle klaras av, huskatten hämtades hem så nu är ordningen återställd här på hemmaplan. Till kvällen reggade jag mig till i princip allt SvS hade att erbjuda av värde och störst framgång fick jag i Söndagsfebern där jag når finalbord med hyfsad stack, dock åker jag på min sedvanliga slakt på FT då jag får in det med A9 mot J9 på 9-hög flopp för en stack som skulle räcka för en andraplats. Turn ger honom öppna stegdraget medan rivern ger honom hans ack så rättvisa tvåpar, tilten var kapital och jag slaskade ur mig ur mina andra turneringar i ren förtvivlan. Jag börjar bli trött på dessa käftsmällar jag får djupt i turneringarna, ska ni förnedra och dräpa mig kan ni väl göra det på en gång. Suck. Ikväll hittade jag in på PLO-borden för första gången på länge och hittade ett plus på 3k men hade kunnat haft en hel del mer, först floppar jag nötstegen och turnar nötkåkdraget med AATx på hand mot en som floppat tvåpar samt också får nötstegen på turn. Tyvärr blankar rivern och det blir split... I en av de allra sista händerna jag spelar har jag AAxx på hand och efter diverse bombande är vi på rivern som parar brädan med knektar, jag checkar och för ett 3/4-pottbet emot mig. Floppen hade ett eventuellt öppet stegdrag möjligt så jag funderar länge och väl på om jag ska syna eller inte, till slut orkar jag inte vika utan tar synen men sjävklart har han synat med hela vägen med ett naket J. Den potten kostar mig 1,6k så hade jag inte trasslat in mig där hade plusset blivit 5k men jag ska inte klaga, traditionellt sett är det ju inte ofta jag kommer ifrån PLO-borden med vinst om ens pengarna i behåll...

BF3 har jag kört igenom nu och vet inte om jag är så imponerad, ganska buggigt och hackigt i omgångar samtidigt som storyn var kopierad från Black Ops rakt av med en nästan kriminellt kort kampanj. Jag vet att spelet bör spelas på en rejält påkostad PC och visst är grafiken vass men ändå, jag hade förväntat mig lite mer. Jag ska dock köra coop och antagligen en del mp men vi får se när det hinns med, imorgon dimper ju MW3 ner i brevlådan. Bråda tider för speltomtar nuförtiden men det återstår bara några till större släpp innan julhetsen lägger sig, tänker väl närmast på Skyrim och Assassin's Creed:Revelations. Vi har börjat sparka igång våra GOW3-kvällar igen med hordes-lir på hög nivå, än har vi inte tagit oss längre än till nivå 40 men en fullbordad 50:a kommer väl när som helst.

Nu ska jag nog steka iordning en delikat tonfiskomelett för att under tiden se till att nya avsnitten av Dexter och The Walking Dead trillar in i min burk, måndagar är rätt bra på det sättet med fint ögongodis att se framemot. Jag började beta av True Bloods senaste säsong igår och det bådar gott som vanligt, jag vet att jag ligger efter där men jag hinner bara med så mycket om kvällarna. Tyvärr började jag också kolla på en ny serie, Grimm, som baserar sig på tanken att de sagoväsen vi hört om när vi var små plötsligt börjar leta sig in i vår vardag. Vet inte vad jag ska säga om första avsnittet, verkar väl inte vara världens bästa serie om vi säger så och kan nog lida av samma syndrom som Terra Nova som började väldigt lovande men har i princip dött i mina ögon redan efter fyra avsnitt. Samlare som man är kommer jag väl dock inte att kunna sluta titta, har jag väl påbörjat något ska det banne mig fullföljas. Being me.