tisdag 22 november 2011

Jag och Usain Bolt...

Tror jag får döpa om mig till Koivu Bolt så som jag springer, jag valde ju mellan att diska eller xboxa tidigare men valde det karmamässigt sämre d.v.s. det senare. Dock verkar detta ha föga påverkan på mina löparkunskaper då jag efter en del om och inte så många men plockar hem Turbowiggen ikväll, 13k in på kontot och ännu en turneringsvinst under bältet. Nu flippade jag som höjdhopparna gjorde back in the days, hur jag än fick in det så nog hittade jag en väg ut ur det hela med livet i behåll och en stack i än större välmående. Förstår att det är skrattretande för alla andra att beskåda men jag ser inte att jag gör något fel i lägena, att korten faller min väg är något jag knappast kan varken hyllas eller klandras för. Det viktiga för mig är att jag tar rätt beslut och jag tror nog att nivån är helt ok sett ur den aspekten, just nu blir det dock även rätt de gånger jag gör fel så då är det inte så svårt.

Jag vet inte men jag tror jag är på väg att göra något som antagligen kommer att förarga pokergudarna till den milda grad att de kommer att lyfta sina skyddande händer från mig, jag har nämligen djupingen igång och går helt ok där men har samtidigt Sandman som vill köra lite MW3 på xboxen. Jag funderar alltså på att vaska djupingen men är livrädd att gudarna ska tro att jag fått hybris och förbanna mig i all evighet vad gäller poker, det här är ett dilemma om något. Undrar om det går att köra så att gudarna inte ser vad jag egentligen är ute efter? Jag känner mig liksom nöjd med 13k in för den här kvällen, jag behöver inget mer. Det måste ju då nästan ses som en god gärning om jag överlåter äran att vinna åt någon annan? Det borde ju visa på ett större hjärta än att osolidariskt vinna allting själv, jag tycker det i alla fall så vi får hoppas de högre makterna är eniga med mig i detta fall annars kan denna smekmånad som varit få ett abrupt slut.

2 kommentarer:

generationX.se sa...

Jaha! Nu har han börjat vaska turneringar också! Lyxlirare! :P

Koivulainen sa...

Man måste ju leva upp till myten. :P