fredag 20 juli 2012

Det går bra nu...

Efter de två vinsterna tidigare i veckan då jag först dräpte alla i Febern för att sedan följa upp med nya dråp på måndagen när jag bärgade hem Ambassadören kändes det som att jag kanske var på väg tillbaka vad gäller storformen, gårdagens spel kan inte annat än bekräfta den tesen. Efter att inte ha spelat något sedan måndagen då jag rest till Finland samt inte haft tillgång till internet till en början tog jag nya tag igår och körde GWH på SvS, det blev mer tvångsregistrering då det kliade i pokertarmen så tålamodet kanske inte var det bästa till en början.

Dock sansade jag mig ganska snart och efter att ha varit nere på 3,5k av 10k i startstack fanns det bara en väg och det var uppåt, jag kryssade mig igenom fältet och tog några bounties här och där utan att övertyga överdrivet mycket. När vi är dryga 15 kvar ligger jag en aning pyrt till men lyckas hitta några uppdubblingar för att ha fortsatt häng, i det läget har jag dock plockat nog med bounties för att täcka för inköpet så allt utöver det var ren vinst. När finalbordet börjar ligger jag återigen en aning pyrt till men hittar två uppdubblingar som tar mig till toppen och den positionen släpper jag inte efter det, jag lyckas få in det med två fria(självklart dock i underläge) två gånger varav ena gången mot två motståndare men hittar mina nödvändiga kort för vinst. Det är inga spel jag gör i normala fall men i en bounty-turnering som denna måste man väga in lite andra aspekter också...

När vi är tre kvar är även rosjon kvar i spel, han har hittat tillbaka från Amerikat men lyckligtvis fick jag sätta stopp för hans framfart när jag hittar nio och han åttor, när HUn väl börjar har jag drygt 700k medan motståndaren har dryga 100k. Han spelar hyperaggro med pushar hela tiden så han snor lite av mig innan vi hamnar allin för första gången, jag har hittat AT och tror mig leda men han har hittat AK och dubblar upp. Det dröjer dock inte länge till innan allt åker in igen, jag har A3 och får för mig att jag leder på högt kort men blir en aning ledsen när han viker upp TT. Floppen kommer x24 och jag skriker mig hes efter en femma eller ett A på turn... BAM! En femma landar så underbart fint och ännu en seger är i hamn, det hela slutar med ett plus på dryga 10k och 11 skalpar för min del. Det får väl helt klart anses godkänt, både ur prispengsväg och antal skalpar.

Den här veckan har ju varit angenäm minst sagt, tre vinster varav alla tre i turneringar som jag tidigare inte vunnit. Inte för att det spelar någon roll men kul att bevisa för sig själv att man bemästrar lite olika format och upplägg, att man pallar trycket i olika sammanhang. Liten kul grej var att notera i gårdagens GWH att när rosjon åkte så hade han inte tagit en enda skalp, det måste nästan vara en prestation det också att komma trea utan att ha slagit ut någon.

Vi får se om trenden håller i sig, ska väl försöka köra FF ikväll och se om jag kan fortsätta vinna turneringar som jag inte vunnit tidigare. Jag skulle inte direkt grina om så blev fallet...

Annars är det inte mycket nytt i ett regnigt Finland, mycket slappande och svullande blir det men det är väl som det ska vara. Vädret är dock horribelt med mer eller mindre konstant regn och snorkalla temperaturer, jag klagar dock inte för det ger mig tillfälle att krypa ner i sängen i stugan och beta av gamla TV-serieavsnitt. Igår plöjde jag klart SoA och jisses vilken säsong den senaste blev till slut, de sista fem episoderna är nästintill episka i intensitet och det är riktigt jobbigt att följa Jax i hans försök att ta sig ur klubben med familjens hälsa i behåll. Jag vet att jag är sen med att ha kollat klart på säsongen då den sändes klart i december redan men den som spar han har, ärligt har jag helt enkelt inte bara hunnit kolla och så här i efterhand är det ju lite jobbigt att veta vilka guldklimpar man suttit på utan att veta om det.

Har väl inga direkta planer för vad som skall göras här under de kommande dagarna, får ta det hela som det kommer. Lite poker ska jag dock förhoppningsvis kunna klämma in även fortsättningsvis här i urskogen...

Inga kommentarer: