måndag 16 juli 2012

Det händer grejer...

Efter en mer än lovligt avslappnad start på semestern aktiverade jag mig lite mot slutet av veckan, jag fick sent nys om en fest hos en f.d. kollega från ICA som skulle gå av stapeln på lördagskvällen så jag var inte särskilt svårflörtad vad gäller min närvaro. Väl på plats visade det sig att jag kanske kände ett 10-tal av de runt 40 pers som hade dykt upp för att delta i festligheterna, vet inte var timmarna försvann när det skulle pratas gamla goda tider och annat spännande men helt plötsligt var midnattstimmen slagen. Jag och en tjej var sugna på att dra ner på stan för att skaka loss lite på dansgolv men vi fick inte med oss några andra och när vi väl landade på stan så var köerna absurda, det blev inget dansande utan bara en varsin drink med tillhörande snack. Så här i efterhand var det ju en smärre miss att dra ner men vad göra när det drar i danstarmen och hemmafesten var mer åt det pratiga hållet, inget fel med det dock och ångrar som sagt att jag föll för frestelsen med discodunk. Kvällens citat kom i alla fall nyss nämnda tjej med när hon yttrade följande:

- Du, du ska ju till Finland snart, vad ska du göra med Ouzo?

Jag tänker "Ouzo? Wtf. Vem är det?" tills det slår mig, hon menar min katt som dock heter Minttu. Hon var inne på rätt spår i alla fall...

Mycket trevlig lördagskväll blev det som sagt och en hel del både gamla och nya bekantskaper, sprang på en trevlig tjej också som jag drog iväg en liten diskret förfrågan om fika men hon har inte behagat att svara än. Känner jag mitt spring rätt vad gäller den fronten lär det förbli radiotystnad därifrån, förstår dock inte om så blir fallet vad problemet är. Är man inte sugen så är det väl bara att svara det, tillhör väl allmänt hyfs kan jag tycka och det är väl ändå positivt att någon vill ta en fika med en. Jag skulle nog spontankrevera av upphetsning om det dök upp en liknande förfrågan hos mig, den chansen är ju dock lika stor som att jag skulle kunna hålla till dag två i en större pokerturnering. Lika med noll alltså.

Söndagen blev lite udda då jag efter krökandet inte riktigt hittade någon stabil sömn, jag sov men jag vilade inte om vi säger så. Jag vaknade flera gånger under morgonen med den schizofrena känslan av pigghet kontra trötthet i kroppen, lite halvvidrigt faktiskt. Därmed blev söndagen ett mindre töcken till att börja med men för att få någon ordning på det åkte jag iväg till storebror i Hallsta för lite umgänge och fika, var ju ett bra tag sedan man såg dom sist. Senare anslöt även lillebror med familj så det blev en riktig gettogether med 700 ungar då storebror också hade besök av några släktingar från hans frus sida, själv satt jag där och kände mig som den misslyckade brodern som vare sig har flickvän/fru eller barn att visa upp. Being Koivu skulle väl vissa kanske säga.

Efter några timmars snack och häng med kidsen och bröderna bar det av hemåt igen, jag kände för att prova mina pokervingar igen efter att ha hållit igen lite under veckan så jag registrerade mig till Febern och Steken för lite söndagsunderhållning. Det slutade sjukt nog med seger i Febern efter en stabil insats, äntligen fick det hålla hela vägen efter att jag har slutat 5:a, 7:a och 6:a i den turneringen de senaste fyra veckorna. Jag tror det mest berodde på att min ärkenemesis AFC inte deltog, hade han varit med hade han helt klart satt stopp för min framfart. Jag låg tidigt med i topp och höll mig där nästan hela vägen, det var när vi var fem kvar som jag tappade lite och låg lite halvpyrt till ett tag. Efter lite bra kortsnitt och en aning flyt kunde jag återta kommandot, en nyckelhand mot slutet var när vi var tre kvar och jag tar syn med A5 på raise pre från bordets aggro. Floppen kommer 954 och jag checkraisar honom allin och han tar en ganska snabb syn med 77, turn 2, river 3. Svårare än så behöver det inte vara, efter det var HUn mer en formalitet då jag hade 3/1-övertag och ärligt så förlorar jag inte många HU när jag väl tar mig dit.

Det blev 7k in men pengarna var ju inte så stora utan det viktiga var att jag ÄNTLIGEN fick vinna igen, att få känna att jag faktiskt kan vara med och hugga i toppen fortfarande. Hela 2012 har sugit hårig pung så jag får hoppas det här är en indikation på att vändningen är här, det vore inte mer än rättvist att det börjar rulla in lite deg på mitt konto också och inte bara hos rosjon & co. Steken höll på att bli en succé också där jag med runt 80 kvar ligger oerhört illa till men lyckas hitta en mirakulös trippling med 66 mot 88 och AA allin pre, strax efter den upphämtningen är det dock dags för mig att få mig ett äkta rövknull när jag får in det med T9 mot T8 på floppen T77. Turn kommer 6 och river 9, från minst split till död känns sisådär. Med några få blinds kvar får jag in det med 87hj mot A9hj, självklart träffar jag åtta på floppen och så får han smyga in ett A på rivern. Får dock vara nöjd med kvällen ändå, kan inte klaga på att äntligen få till en miniklonk i alla fall.

Efter att ha kollat klart på The Walking Dead och blivit lite fascinerad över en ny karaktär som avslöjades i säsongsavslutningen av säsong 2 var jag tvungen att ladda ner serietidningarna som det hela baseras på, nu har jag alltså plöjt 90 nummer av dessa och kan säga att det pappersmässiga formatet är bra mer brutalt än det visuella. TV-serien har även hittills bara i princip täckt kanske 15 nummer av serietidningen, vi får se hur länge de kan och orkar köra. De har dessutom i TV-serien valt lite andra vägar även om det i det stora hela hänger ihop... Igår började också den nya säsongen av Breaking Bad så jag kollade på det första avsnittet idag och den serien är kvalitet rakt igenom, jag ville egentligen att de skulle lägga ner efter förra säsongen men nu när det väl börjat så får de fortsätta hur länge de vill om de håller samma kvalitet som de gjort hittills. Det är nästan för jävligt att det ska finnas så mycket bra serier där ute, hur ska man få tiden att räcka till? Å andra sidan är det lite halvpatetiskt när man går så hårt in för att följa serier, kan dock tycka att mitt TV-tittande därmed är mer aktivt än de flestas som bara tittar på det som råkar visas på TV. Jag är lite bättre än alla andra helt enkelt...

Imorgon bär det av till fäderneslandet och som en förberedelse på det är bilen på rut-toning idag, man måste ju imponera på sina kusiner när man väl kommer över. Nejdå, skämt åsido, bara skönt att få bilen fixad bit för bit. Dubbelt skönt var det ju att klonka lite extrapengar i och med Febern så att toningen inte svider alltför mycket... Jag valde den mörkaste filmen så vi får hoppas det blir bra, kostar att ligga på topp helt enkelt. Utöver det är det väl inte så mycket att orda om, jag ska nog fortsätta refresha min FB-sida för att se ifall flickorna mot all förmodan orkar bemöda sig med att ge avdankade Koivu någon form av existensberättigande åtminstone...

2 kommentarer:

generationX.se sa...

Grattis till "Febern"! :)

Koivulainen sa...

Tackar, mer feber åt folket. :) Blev en "Ambassadör" ikväll också, ytterligare drygt 5k in på kontot. Nu börjar det rulla igen... :P