måndag 23 juli 2012

Inte många knop...

Sitter här i stugan med regnet smattrande mot taket, sommarvädret luras värre än en aggromaniac vid bordet och sommaren regnar mest bort i sin helhet. Jag trodde i min enfald att jag kunde fortsätta rida på min framgångsvåg från förra veckan vad gäller pokern så det har mosats på ganska bra i helgen som varit, utan några som helst framgångar dock.

I lördags låg jag bra till i LL tills vi var runt 60 kvar, då börjar datorfan att jävlas då den fått något glapp vid strömkabelkontakten så helt plötsligt dör datorn trots att allt ser normalt ut samtidigt som jag miniruschar i turneringen. Tilten är total när jag försöker få igång datorn igen, tydligen kan laddningslampan lysa fastän datorn inte laddas så efter 10-15 minuter är jag med i spelet igen men brutalt bränd i huvudet över skitdatorns strul. Jag kommer direkt in på BB med AT och synar ett uppslag från en lös spelare, floppen kommer menlös så jag checkar till honom och han bettar ut 1/3 av sin stack men jag är ganska övertygad om att han inte har träffat ett skit så jag ställer honom allin. Efter en stunds tvekan tar han synen med AJ, tom och dum i huvudet. Självklart håller hans hand och jag tappar 1/3 av min stack, resten åker in några händer senare när jag plockar upp AQ och får in det mot en bättre hand som jag förträngt tack var tilten.

Efter den holmgången på lördagen känner jag mig inte särskilt manad att spela på söndagen men ger det ett skott ändå, blir Febern, Steken och Vegas men utan framgång som sagt. Dubblar tidigt i Steken men tappar den till första paus efter lite setups och annat, efter det är det bara en tidsfråga tills det hela tar slut och jag åker i god tid innan andra pausen. I Vegasturren får jag in det med KQ på K-hög bräda på turn med tre hjärter mot AA utan hjärter, en bit in i det hela får sägas till mitt försvar. Febern rullar på som en berg-och-dalbana men även där tar det slut ganska tidigt, en miserabel söndag helt enkelt.

Annars görs det inte många knop, fetman jobbas det på och det mest dramatiska som hänt är att jag fått ett myggbett mellan skinkorna. En regelrätt pain in the ass helt enkelt...Halsen har börjat göra ont också så krafterna ökar ju inte direkt tack vare det, det blir nog fortsatt mest slappande här och pokern lämnar jag därhän tills jag är åter på svensk mark. Jag får vara nöjd med ett plus på 16-17k i förra veckan helt enkelt, om alla veckor bara kunde vara så också.

Inga kommentarer: