onsdag 25 juli 2012

Chockskadad...

Åkte precis ur kvällens Långlördag och är banne mig riktigt chockskadad nu, jag ägde turneringen från början till att vi var runt 50 kvar. Jag sprang som en gud och träffade alltid bättre än motståndarna och markerna åkte in som aldrig förr, jag hade i princip 4 x avg fram tills vi var 50 kvar och allt var under kontroll. Jag synade av fiskarnas försök till stölder, jag gjorde grymma valuebets och hade riktig tur med hur korten föll när jag verkligen behövde det. Sedan tog allt slut på grund av tre händer.

1. Jag synar med från mittposition med 79hj, vi är fyra som ser floppen 3d9sQh och jag är sist att tala. När det är checkat till mig bettar jag ut nästintill pott, första killen foldar medan den andre slår upp det riktigt konstigt. Han gör det till drygt 2 x mitt bet och jag vet att han antagligen har en Q men bestämmer mig för att floata med, turn kommer 6hj och där och då beseglas mitt öde. Har han Q-träff så som jag tror ligger jag väl ungefär så bra till som jag någonsin kan, med triss-, tvåpars- och flushdrag ute. Han ställer direkt på turn och jag måste syna, river kommer 6kl och han vinner potten med AQo. Han spelade sin AQ passivt och det gick optimalt den här gången, jag borde kanske ha lagt min hand pre eller i alla fall höjt upp den men jag kände att jag var i zonen och att jag kunde spela ut motståndarna efter floppen. Tji fick jag.

2. Direkt handen efter får jag 57hj och har precis förbannat mig själv då jag gått från 60k i stack(som är 3 x avg) till 38k, jag säger till mig själv att jag ska lugna mig nu och inte spela konstiga händer. Ändå limpar jag med återigen från UTG + 2 och vi är tre som ser floppen, den kommer 4c9c6h och återigen känner jag att jag inte kan hitta en väg ut från den här handen längre. Nu bettar andre man, som är Jazzon, ut ett pottbet som jag synar med mitt öppna stegdrag. Tredje killen i handen viker och turn kommer Js, nu bettar Jazzon ut 1/2-pott och jag synar återigen bara med. River kommer Ad vilket känns som ett perfekt bluffkort för mig, efter att han checkat till mig bettar jag ut drygt 1/2-pott som motsvarar 1/3 av hans stack. Han funderar inte länge innan han synar med K6o, kan väl säga att jag blev en aning ägd även om jag självklart tycker att en fold där borde vara relativt given om han inte har en grym read på mig(kanske han har).

 3. En stund senare när jag hämtat mig något sånär mentalt får jag 96s återigen i mittposition, den här gången klickraisar jag i alla fall och det är fold fram till Jazzon som sitter i big blind. Han känner väl att han har ett mentalt övertag på mig och ska fullfölja förnedringen, han synar alltså och floppen kommer 4h4s7s och han checkar till mig. Jag bettar ut 3/4 av potten och han synar, turn kommer underbara Js och jag känner att jag har honom rätt hårt. För att försöka locka honom till ett misstag bettar jag "bara" 2/3 av pott för att inducera honom till en push, tyvärr synar han återigen bara. Rivern kommer horribla 4c och eftersom mitt internet laggar en aning hackar det bara till innan jag ser att han ställt mig allin, jag instalägger mig totaltiltad utan att fundera en sekund ens och han visar upp 98o för att fullborda avklädningen av mig. Hade jag stannat till en stund hade jag kanske kunnat hitta synen men ändå tveksamt, det är ju riverkortet från helvetet som kommer där och efter det är jag en slagen man.

Handen efter får jag 22 som jag trycker in mina dryga 12BB med och får syn av 99 som håller, med 2BB kvar får jag 66 handen efter det och allt åker in mot KK som settar och vinner obviously. Därmed är fiaskot ett faktum, på 13 händer förvandlas jag från en lysande stjärna till ett minne blott. Jag måste erkänna att det var väldigt länge sedan jag kände mig så här förnedrad, jag vet att händerna ovan antagligen inte ens borde ha spelats enligt någon form av grundteori men jag älskar den typen av händer och kommer nog aldrig sluta spela dom. Jazzon har jag i alla fall gjort noteringar på så jag vet vilken typ av spelare jag har att göra med i framtiden, han var genialisk i sina ansatser den här gången men gränsen mellan idiot och nyss nämnda geni är hårfin. Jag tror mig veta vilken kategori han egentligen tillhör...

Nej, jag är en aning bitter nu som ni förstår, skitsamma att det pengamässigt inte var en värstingturnering men förstapriset på 20k hade ju inte suttit fel alls även om det var lång väg kvar till det. Jag tyckte bara att jag spelade drömpoker och förtjänade ett bättre öde än att bli avklädd av en random fish då han råkar hitta ultimata moves vid ultimata tillfällen för hans del. Hade jag vågat syna ned honom med min flush i tredje handen hade jag ju visat på hans idioti men jag är uppenbarligen en för bra spelare att kunna göra det...

Usch. Fy. Blä. Jag lyckades i alla fall klämma en tredjplats i Turbo-Wiggen igår så det känns en aning ok, även om jag kommer att ha svårt att somna efter kvällens fadäs. Hur kan något så vackert förstöras så fort? Jag var ju förtjänt ett bättre öde i den här turneringen, snyft...

Inga kommentarer: