onsdag 1 augusti 2012

Deppigt...

Vet inte varför men är ganska lågmäld och nästintill deppig för tillfället, kan kanske ha att göra med att semestern är på väg mot sitt slut då allvaret börjar på måndag igen och den ångesten är ju inte att leka med. Veckorna har bara sprungit förbi utan att jag knappt förstått att jag varit ledig, att vara ledig fyra veckor av 52 på ett år känns rätt jävla futtigt om man ser det från det stora perspektivet, jag måste jobba i 13 år för att få vara ledig ett år totalt...inte riktigt proportionerligt ifall ni frågar mig.

En annan aspekt som påverkar humöret är pokern, efter den tillfälliga framgångssagan för några veckor sedan när jag vann tre turneringar inom loppet av en vecka har det vänt igen. Nu är det kallt igen och jag har fått en särskild nemesis vid namn RSF som verkar donka ut mig i ur och skur, lagom upphetsande. Lyckades nästan få till en klonk i fredags då jag efter en tung start kom igång bra i Fredagsfighten men när jag väl fått upp stacken till himmelska nivåer åker jag på en setup där jag floppar färg mot färg och det självklart mot en toppfem-stack när jag själv ligger tvåa, efter det var det bara en tidsfråga innan jag fick kasta in handduken. Under helgen kördes de vanliga turneringarna dock utan framgång, tänkte hoppa Steken också på grund av den sviktande formen men reggade mig i sista stund dumt nog. Jag borde ha lyssnat på gutkänslan, jag åker efter att ha turnat flushen på parad bräda där motståndaren sitter på trissen, rivern parar bordet ännu en gång och kåken är ett faktum. Surt surt surt.

I gårdagens Turbowiggen tar jag precis prisplats efter att ha blivit kortkall mot slutet, de pengarna investerades i kvällens LL samtidigt som jag satte in lite PLO-pengar för att försöka hitta framtidstro. Föga förvånande blev det ett back även där, får in det med 4987 mot AQT9 på floppen 994 där turn kommer 6 och river en förhatlig A. Bara en 700BB-pott som letade sig åt fel håll...

Nej, är riktigt under isen just nu och skulle verkligen behöva någon form av positiv input, tror jag gör bäst i att minimera pokrandet tills jag hittar den psykiska balansen igen.

Annars har jag inte sysslat med mycket, följt OS en del och det är fascinerande hur man fastnar för väldigt udda sporter och länder bara för att det är OS. Blev också lite kär i danska handbollsspelaren Camilla Dalby häromdagen, lyckades ju bevittna deras match mot Sydkorea och blev lite tagen av fröken ifråga. Basketen har varit kul att följa också med USAs dreamteam i spetsen men även ett frejdigt Tunisien och kaxit Argentina som spetsar till det. Svenska framgångarna har uteblivit mer eller mindre helt, frågan är om Finland ens deltar då jag inte sett en enda finsk deltagare än så länge men de kommer väl när friidrotten väl kör igång. Vet inte, är inte lika upphetsad över OS som jag var förr, nu är det mer en trivsam bakgrundsunderhållning det rör sig om. Gott så.

I pokervärlden händer det grejer, Full Tilt är uppköpt av Pokerstars och öppnar åter om 90 dagar vilket måste kännas skönt för de som haft pengar innestående där för tydligen ska alla innestående medel utbetalas. Det känns rätt skönt med en positiv lösning på en kraschad sajt i skuggan av 5050-skandalen där det är tveksamt om någon av spelarna får återse en endaste krona, sett till forumposterna är en ekobrottutredning initierad i alla fall och vi får hoppas de ansvariga för detta debacle får sitt straff. Svepof hade styrelsemöte i helgen också, vi får väl se när mer information från denna begivenhet publiceras på hemsidan deras.

Ja just det, hade ju en liten trevlig grindkväll hos Valterego i lördags också även om närvarograden inte var den väntade. Planen på att ha en riktig pokerdag föll ganska tidigt även om det senare blev aktuellt med lite homegame i alla fall, till slut blev det dock bara jag och Valter vilket dock inte är fy skam. Klonkarna uteblev även om jag tog mig till 200:e plats av drygt 9 000 spelare i en turnering på Stars, blev än en gång medveten om de groteskt stora startfälten på Stars vilket självklart är trevligt ur ett prisperspektiv om man går långt men som nu fick jag 4 x min insats trots att jag spöat typ 97% av startfältet. Jaja, ett ilandsproblem antar jag...

Nej, nu ska jag nog titta på Sveriges damer mot Frankrike i handbollen...älskar Sveriges patenterade "spontanitet" med high fives och "roliga" ansiktsuttryck by the way(tänk Klüft)...

3 kommentarer:

Hogge sa...

Ja, "tillbaka till jobbet"-ångesten är inte att leka med.

Anonym sa...

Tjena.
Kan du mejla mig asap på donRollo@rocketmail.com.
Jag måste fråga dig en sak in-privat...
Det är ganska kul, så mejla :)
/donRollo

Koivulainen sa...

Hogge: Knappast, bara två dagar kvar nu. Brrrr. :S

DonRollo: Alright.