lördag 7 mars 2009

Le grande siqueness...

Jaha, sjukdomen vägrar ge med sig av någon konstig anledning, kan det vara för att jag var och afterworkade i sju timmar igår med mins fyra timmars dansande? Hmmm, good question, Sherlock. Kul var det i alla fall då jag slog ihop mina påsar med några f.d. kollegor från ICA, några välbekanta medan andra var sådana som jag varken pratat med eller sett på ett år eller två. Det hela avklarades ju självklart på BMB där taco-buffén var lika delikat som vanligt, jag fick klämma in mig mellan två sköna flickebarn och äta min mat ihopsjunken som en säck med potatis för att få plats. Efter den ovanligt kassa underhållningen blev det dans till den ena låten skönare än den andra och runt 23.30 började benen värka så pass att det hela fick läggas ner, orken tröt och jag visste ju att jag skulle få betala ett dyrt pris för dessa små eskapader dagen efter. Inte då ur bakishänseende då spritintaget var måttligt utan ur förkylningssynpunkt, jag hade knappt någon röst när jag vaknade i morse och hela dagen har huvudet känts som en uppdämd ballong av odefinierbart tryck. Usch, jag borde ju veta bättre men samtidigt lever man ju bara en gång så det gäller att ta vara på det lilla roliga man får...

Torsdagskvällen tillbringades på klubben då KM-eventet i Razz avklarades och min vana trogen hade jag ju förträngt detta CP-spel, jag hade ju för ett svagt ögonblick fått för mig att det var sökö vi snackade om men ack vad jag bedrog mig då det var ett av dessa vidriga low-spel. Varför överhuvudtaget spela något där det går ut på att vara sämst hela tiden? Om livet skulle gå ut på det skulle jag ju vara kung istället för narr... Väl på plats kunde jag ju inte annat än deltaga och mina bristande kunskaper och intresse till trots lyckades jag ändå ta mig till en sjunde plats, det roliga var att lillgrisen som vann det hela tyckte också att det var astråkigt samtidigt som han spelade några onlineturrar vid sidan om. Det säger väl allt om spelets kvaliteter om man kan ro hem det hela totalt ointresserad... Nej, jag gör en mental notering om att aldrig spela low-spel igen, Gud måste ha varit brutalt tiltad när han kom på den varianten av kortspel. Många sätter ju inte stor tilltro till dessa löften av avhållsamhet från mig men de ska få se att jag menar allvar på måndag när jag inte ska spela onlinen, det är över nu. Ikväll funderar jag på att köra LL för första gången på länge, känns lite lagom så där att ägna sig åt och får hoppas på den första klonken för 2009 i så fall. Jag har ju inte direkt rosat marknaden men å andra sidan har jag inte spelat särskilt mycket heller, jag har dock på intet sätt gett upp pokern utan tänker nog snart försöka mig på min "proffs"-satsning inom PLO-cg. Den som väntar på något gott...

Jag slog till på en ny bärbar nu i alla fall, det blev en Acer Aspire 8930G med Intel Core 2 Quad 2.0 Ghz processor, 4 gig minne, 1 TB hd, 18,4 tums skärm, BD-spelare och 1 gigs grafikkort. Det borde räcka ett tag tycker jag, jag tänker ju alltså ersätta min stationära med denna bärbara och då vill jag inte dra in på lullullet utan vill ha en maskin som jag ändå kan använda till det mesta. Jag fick ju dock starka reaktioner från TurboT om att Acer var ett skräpmärke men jag chansar och hoppas på det bästa, jag hittade inga andra motsvarande paket för det priset och jag var inte direkt beredd att börja betala för märkesvaror i det här sammanhanget. Här känns det som att jag får ett bra kit med mer än väl tilltagna resurser...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad ska du köra för OS för att få ut alla 4gb ram?

Koivulainen sa...

Ingen jävla aning men det är Windows Vista Home whatever installerat i alla fall. :) Fan, jag förutsätter ju att jag ska kunna utnyttja resurserna till max...var alldeles för länge sedan jag var insatt i datortekniska världen. Vilken tidszon lever du i förresten? :) Klockan är strax efter 00.00 och datumet 8 mars, jag vet att din kommentar kom alldeles nyss. :)

Koivulainen sa...

Ser att min fick samma tidskodning, vi lever i twilight zone här i V-ås. :)

TurboT sa...

För att kunna utnyttja mer än 3,5 GB RAM så måste man installera 64-bitars windows.

Grattis till datorköpet. Den är säkert helt ok. Grym konfiguration i alla fall. Det jag sa var att jag aldrig skulle köpa Acer då det är ett av erfarenhet sämre märke. Nu är det iofs ett tag sedan jag handskades med en Acer så det kan mycket väl ha ändrats.

Koivulainen sa...

TurboT: Det är lugnt. :) Jag lyssnar på alla råd jag kan få men jag såg som sagt inget annat alternativ som gav samma muskler och eftersom det var i princip min drömkonfiguration kände jag mig tvungen att slå till, nästintill oavsett märke. :)

Grattis till GP-vinsten förresten, snyggt jobbat! Skönt med framgångar för dig även om du tycker att jag suger balle i Razz. ;)