onsdag 4 mars 2009

Sick fuck...

Jaha, då har halva veckan gått redan och frågan är om inte ekorrhjulet snurrar snabbare för varje år jag tillbringar i jordelivet. Tiden bara går utan att jag egentligen vet hur, vardagen är slug jävel som i all sin enkelhet slukar varje minut utan pardon. Nog för att det ändå händer grejer i livet men det är mer en konstant hög lägstanivå snarare än toppar och dalar, en slags automatisk robotlik tillvaro. Kanske dags att skaka om min verklighet i grundvalarna på ett eller annat sätt...

Efter lördagens äventyr var söndagen förvånansvärt mild mot mig ur ett återhämtningshänseende, jag var uppe och studsade redan vid 09.30-snåret med en tripp till mor och far på eftermiddagen för lite matintag. På vägen dit införskaffade jag Killzone 2 till PS3 och efter att ha testat på det måste jag säga att det är en liten besvikelse, efter att ha läst all hype och uppskrivning av spelet blev det mest ett "Jaha..." när jag väl testade det. Visst, det är snygg grafik och det öses på med action från första stund men det känns inte som att det tillför något nytt, det känns mest som en slags Gears of War-wannabe med samma stil och struktur. Jaja, det kan inte bli succé varje gång...

Måndagen ägnades åt att bli tiltad på onlineligan ännu en gång och den här gången lovar jag på allt jag äger att det var sista gången jag spelade den, det är inte värt den mentala ångesten den turneringen ger. Det började riktigt dåligt för mig och mest på grund av kasst spel från min sida, efter inte alltför lång stund var jag nere på 1/3 av startstacken innan jag började skärpa till mig lite. Jag är så pass short i det läget att jag ställer med KJklöver och får syn av Pontus(tror jag det var) med 88(typ), som tur är träffar jag en J på floppen och saken är biff. Handen efter får jag A7klöver och när Jörgen E ställer short tar jag synen för halva min stack, jag vet att det helt klart är diskutabelt men jag vet hur Jörgen kan ställa med vilket skit som. Den här gången är han dock stark med AQo men det räcker inte långt när floppen leverar två klöver och turn ett tredje, ännu en gång får jag fälla den stora björnen och jag kan ju inte förneka att det ger en viss tillfredsställelse. :) Samtidigt vill jag dock be offentligt om ursäkt för mitt agerande gentemot honom i Super Torsdag-turren i förra veckan, jag glömde att nämna det förut men när vi var tre kvar hamnade jag all-in mot honom med Ax mot något pocket hos honom. Fram till turn var brädan blank för min del och eftersom mitt liv stod på spel la dealern Levin riverkortet framför mig så att jag fick vända upp det själv, istället för att vända på det kikade jag på det själv först innan jag slängde upp det och självklart var det ju ett A som knäckte Jörgen så det kändes extra tungt för honom att jag betedde mig så. Jag ber som sagt om ursäkt då jag vet själv hur mycket jag hatar dylikt agerande och kommer aldrig att upprepa det beteendet, jag får skylla på att jag var tilt på det faktum att jag fram tills dess blivit överkörd av mina motspelare.

Nåväl, tillbaka till onlinen, jag slår alltså ut Jörgen och är tillbaka på strax över startstack när jag plockar upp AKklöver som jag slår upp till typ 3BB bara för att se Kryckan ställa med runt 7k i marker(han ligger typ topp-fem) direkt efter mig. Jag tror ju mig eventuellt ligga under i det läget men känner att synen är given ändå, gissa om jag blir förvånad och förbannad när jag ser honom vika upp 43hjärter. Förbannad för jag vet hur det kommer att sluta och förbannad för att han spelar turneringen som han gör, ok att det inte är världens största turnering direkt men jag förväntar mig en viss seriositet i det hela och hans spel i det läget är ju allt annat än seriöst. Nog för att utgången med största sannolikhet påverkar min bild av det hela men jag hade tyckt att det var värdelöst även om jag vunnit, jag har sett alltför många tendenser på oseriositet i turren under den här säsongen för att den ska kännas värd att spela. Han drar alltså ut mig med en träff på trean och eventuellt att han till och med drar in stegen på rivern, kommer inte ihåg allt då jag hamnade i en ganska brutal tiltdimma. Det var dock som sagt sista gången någon fick förmånen att förnedra mig i den turren, jag har spelat den för sista gången...

Som lite plåster på såren hade jag dock innan turren hunnit spela upp €10 till €49 på Bringbet då jag lurats dit av Harju för att köra en added value-turre, själva turren varade dock bara i fyra minuter för min del då jag hamnade all-in med 89spader på floppen KQT med två spader mot två spelare. Den ena hade AJ för floppad nöt och den andre KQ för floppat två par, ingen av dom satt på någon spader men tyvärr för min del kom det inga fler vare sig på turn och river varför sagan var alles. Jag tyckte det var värt den chansningen för att få en bra start på turren men det gick inte den här gången heller... Jag tog ut de €49 jag hade kvar då spelet dog ut på borden den kvällen, istället satte jag in dom på 24hpoker på tisdagen för att testa B2B-nätverket lite mer då Bringbet ändå väckt en gammal kärlek till liv. Det gick dock inte alls lika bra där som på Bringbet och de insatta eurosarna tog slut ganska snabbt varpå mina ambitioner att spela poker på ett tag också dog. Tidigare igår kväll hade jag dock hunnit med att fira av lillebror som fyllde 30, efteråt tog jag även en sväng förbi klubben för att kolla draget där men det var nästintill totaldött. Det hade bara dykt upp fem personer till kvällens satellit och när jag kollade läget var det HU mellan Karim och Bengt, fiskigt värre och jag gratulerade Bengt till HUn då det krävs typ fem spelare för att han ska ha en chans att hitta dit. :)

Idag har jag varit mest sjuk med en dryg hals som bara gör ont och ett tungt huvud, jag hatar min kropp för dess förmåga att alltid gå runt småsjuk istället för att låta eländet blomma ut och dö ut en gång för alla. Imorgon bär det av till tandläkaren i alla fall för lagning av min spruckna tand från i lördags, alltid kul med lite oväntade utgifter för då kan ju ekonomin aldrig hämta sig. Jag lyckades dock kränga min förra förstärkare, en Sony STR-DB790, för 1 700 kr via Blocket så vi får hoppas de pengarna räcker till tandlagningen men jag tvivlar... Sjukt snabb försäljning via Blocket, jag la ut den i måndags och igår var den alltså såld. Fin uppfinning, det där internettet...

På tal om elektronikprylar så är jag i starka funderingsbanor på att köpa ny dator, vilket även framgått av tidigare inlägg, och jag har nu spanat in en bärbar som känns ganska helgjuten. Vi snackar om en HP Pavilion HDX18-1100 med 18,1-tums skärm och BD-spelare, jag vill ha en med en rejäl skärm samt möjligheten att göra det mesta ur underhållningshänseende och den här maskinen verkar kunna uppfylla de kraven. En speldator är jag ju inte direkt ute efter eftersom jag redan har PS3 och X360 som mer än väl täcker de behoven, jag behöver en allroundburk helt enkelt. Enda "nackdelen" med den här är att den "bara" har en HD på 320 Gb men det är ju å andra sidan större än de två tillsammans som jag har till min stationära i nuläget så jag kanske inte ska vara för kinkig. Jag har ju även en portabel HD på ett par hundra Gb som jag kan använda i så fall... Jag håller på att suga på den här karamellen just nu som ni märker men bli inte förvånade om den är beställd och klar inom en dag eller två...om ingen av er experter därute har mycket starka argument emot...

Thåström-biljetter är beställda och klara, snubben kommer ju till Västerås 26 mars för en spelning...det ska bli trevligt att se ett liveframträdande av karln då jag aldrig varit på honom tidigare, han är ju något av en husgud hemma hos mig.

Wish me luck med tandlagningen imorgon, låt kostnaden stanna under åtminstone 2k...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du bloggar igen!

Koivulainen sa...

Igen? Det har ju bara gått fyra dagar sedan senaste inlägget...du måste verkligen längta efter mig, sötnos. :)