tisdag 10 mars 2009

Red storm rising...

Jag sitter här och njuter av fulländad fotboll när Liverpool har lekstuga med Real Madrid på Anfield, det var LÄÄÄNGE sedan jag såg Liverpool spela så suveränt och inspirerat som de gjort i första halvleken. Torres har varit som en glödhet kolbit som farit runt i Real Madris handflata då de inte vetat var de ska göra av honom, det ena formidabla numret efter det andra har visats upp och uppbackad av en determinerad Gerrard har de röda varit ostoppbara. Hög press och kirurgisk precision i varenda aktion har bäddat för ett totalt överkört Real som nog helst bara skulle vilja åka hem vid det här laget och ändå har vi bara hunnit knappt 10 minuter in i andra halvlek. Jag känner igen världsklass när jag ser det och ikväll har Liverpool visat hur fotboll ska spelas, respekt...

Ibland blir jag ganska trött på mig själv och idag är inget undantag, jag har ju trånat en längre stund efter att gå på Thåströms konsert i Västerås och hade beställt biljetter i förra veckan. Kruxet är att de ska hämtas ut och betalas först vid uthämtning till skillnad från det vanliga förfaringssättet när man betalar direkt vid bokning. Nåväl, jag hade alltså bokat två biljetter och skulle hämta ut dessa senast fredag för att få dom men olika orsaker gjorde att det aldrig blev och biljetterna återgick till försäljning. Smått orolig bokade jag nya på lördagen eftersom jag raggat upp en polare att gå med och jag vill ju inte fallera i mitt åtagande genom en så simpel sak som att jag inte hämtar ut biljetterna i tid. Nu fick jag en ny deadline tills idag att hämta ut dom men så igår får jag reda på att jag fått andra icke-mobila åtaganden den dagen och att jag då inte kan gå på konserten. Istället för att pränta in denna information i hjärnbalken och analysera läget utifrån de nya förutsättningarna känner jag bara stress över att försöka hinna ut biljetterna innan de förfaller ännu en gång. Helt apatisk kliver jag alltså in på närmaste ATG-ombud och plockar ut biljetterna segervisst bara för att i samma sekund som jag kontrollerar dom och ser datumet inse att jag skitit i det blå skåpet, jag har alltså gjort det mesta i min värld för att få tag på biljetter till något som jag inte ens kan gå på. Starkt jobbat, motherfucker. Nu gäller det att försöka lösa detta debacle på bästa sätt och första steget är väl att utlysa två stycken biljetter till Thåström till salu, 26 mars snackar vi och 375 kr styck. Kom och köp!

För er spelfreaks därute måste jag bara rekommendera ett äldre spel som jag nyupptäckt, lätt ett av de bästa som någonsin gjorts...BioShock. Har ni aldrig spelat det avundas jag er för då har ni ett helt underbart FPS-äventyr framför er där känslan är så sjukt underbar att jag idag fick gåshud när jag startade spelet och tog del av dess skönhet ännu en gång. Det är skaparkonst när den är som bäst och anledningen till att jag börjat kika på det igen är att BioShock 2 är på gång här under året. Nu är det ju sällan som en uppföljare slår originalet men det skadar ju inte att återupptäcka det ursprungliga mästerverket innan man slår klorna i nästa spel i serien. Ett spel som jag dock totalt kan rata är Killzone 2, det är banne mig riktigt dåligt och ger inget som helst utbyte i någon form. Jag klarade det idag och anser det nog vara ett av de sämre FPS-spelen på länge, noll variation i fiendeväg och ingen finess i något moment av spelet där storyn bara känns som gammal skåpmat. Röstskådespelarna är kassa och machopoängen haglar som RPGs i backen, det är bara yta hela vägen och då spöar spel som BioShock skiten ur liknande hafsverk. Nej, tro inte på hypen utan tro på mig, välj BioShock och ni har runt 15-20 timmar av total njutning framför er...

www.metaltown.se är ju en helt sjuk festival, hur många fullkomliga band kan de få dit samtidigt? Marilyn Manson, Slipknot, Disturbed, Opeth, All That Remains, Volbeat, Meshuggah, Mustasch, Pain...och de verkar inte klara än med bokningarna. Jag kan knappt ta in uppställningen, en sak vet jag dock och det är att jag mer eller mindre måste dit. Någon som vill slå följe?

Förkylningen börjar äntligen släppa, kan jag få vara fullt frisk och ohärjad för en dag?

1 kommentar:

Anonym sa...

Hur är det med dig m8?