tisdag 30 juni 2009

Shit happens...

Satan vilken hetta det är och det vill ju inte ge med sig för två öre, det går ju knappt att göra något då både kropp och själ är satta ur spel och det inte blir hanterbart förrän 22.00 om kvällarna. Det är väl bara till att vända på dygnet för att överhuvudtaget få något gjort numera, jag har dock styrt upp lite tvättstuga ikväll även om det kändes sisådär upplyftande men vad gör man inte för att kunna upprätthålla en renlighet som håller normal standard. Även om tvättstugan tar max en halvtimme i effektiv tid är det bland det mest värdelösa jag vet, det är SÅ nära att jag införskaffar en utövare av hushållsnära tjänster för att slippa eländet...det är ju avdragsgillt numera också så en polska eller något skulle ju sitta fint...

Dagen har varit hyfsat händelserik, det började på morgonen när jag fick en nära-livet-upplevelse då jag under min färd till jobbet fick närkontakt med en älg. Mitt i min morgonkoma så ser jag alltså något på vägen och det känns som att det tar en evighet innan jag ens fattar vad det är för något som står där men så fort jag gör det står jag på bromsen och lyckas avvärja en brutal olycka. Älgen i sig ser sådär lagom bekymrad ut och ger mig en arrogant blick innan den sakteliga traskar över vägen och in i skogen igen, är det något jag blev varse om så är det hur jävla stora de här monstren är och att det nog, som alla vet, inte är en höjdare att få besök av en sådan bjässe i bilkupén. Omskakad, men inte störd, fortsatte jag färden med en ganska mycket mer vaket sinne än innan och gåshuden satt i ett tag in på förmiddagen...

Det dröjde dock inte länge förrän nästa problem för dagen dök upp, jag märkte nämligen att huden på min panna började flagna på förmiddagen och halvt panikslagen visste jag inte riktigt vad jag skulle ta mig till men tog i alla fall en tur till apoteket. Där införskaffades lite hudkräm samt solskydd(för framtida äventyr) och sedan dess har det smörjts som aldrig förr, enda problemet är att jag fått en butt-ugly liten fläck och det känns lagom tryggt inför dejten imorgon. Snyggt att komma dit och se ut som fläckmonstret från helvetet men jag får hoppas på att det tonar ner sig lite tills imorgon, gör det inte det så är det väl så...what can I do? Vore ju skönt att kunna visa sig från sin bästa sida för en gångs skull dock även om det känns som att det kvittar vilken jävla sida jag visar för det täcka könet, den initiala fascinationen slutar i en fet påpissnings-orgie. Nej, usch, jag måste byta sinnesläge men det är fortsatt förbryllat med det senaste projektet, fattar ingenting som vanligt men det är ju numera ett konstant tillstånd för en annan.

Efter jobbet och innan tvättstugan bar det av för lite matvaruinförskaffning och där inträffade nästa lilla happening, jag försöker i all min fredlighet ta mig ett isbergssalladshuvud ur grönsaksdisken bara för att förfärat åse the attack of the rolling icemountainsalladheads! Efter att ha tagit den jag ville ha börjar de rulla en efter en och innan det hela är över tror jag att jag typ fått tre i min varukorg, två i händerna och tre på golvet. En gubbjävel står och ser på med bekymrad min och säger "Det verkar inte vara din dag idag...". "Nej, det är det inte men när fan har det varit min dag då?!?!?!?! BITCH!", det var det jag ville säga men jag muttrade något om att jag inte visste vad jag skulle göra för att få dom att sluta ramla. Det är ungefär så det känns med det mesta just nu, jag har ingen kontroll över någonting utan hänger bara på och låter ödet ha sin gilla gång och eftersom jag tror på ödet så är det bara blunda och hoppas på det bästa. :)

Det är väl ungefär det som är nämnvärt från det senaste dygnet, nu återstår det bara lite jobb och avslut av tvättstugan innan det är dags att göra natt. Känslan är dock att jag skulle vilja vara uppe hela natten för att kunna göra lite grejer, på kvällen har jag inte orkat med mycket alls utan bara försökt härda ut. Det är ju först nu runt 22.00 som det börjar bli skönt...nej, ge mig lite regn och åska så blir jag lycklig och glad. Det kanske kan hjälpa att rensa mitt sinne så som det rensar i atmosfären?

Inga kommentarer: