måndag 1 juni 2009

Sinnessjukaste någonsin II...

Ok, om ni tyckte att mitt uppsving på 17k på två-tre dagar var något så kan jag meddela att jag haft ett likadant swing...fast nedåt denna gång. Från att ha satt allting och fått allting att hålla i början på förra veckan slogs switchen av och det var omvända roller, jag kunde ha vilka nötter jag än ville och nog kunde motståndarna ändå hitta sina outs på rivern. En kille plockade t.ex. 5k av mig på tio minuter på ett bord när han drog ut mig två gånger om rivern när jag haft honom totalt innan, det var väl ungefär där det började och sedan fortsatte det med liknande oflyt samt självklart lite halvtilt/jakt på förlorade pengar från min sida. Sakta men säkert minskade alltså pengarna på kontot och så igår kväll var de slut, jag hade ju dock cashat ut 10k så det var ingen fara så men ändå lite småsurt att tappa det megaplusset. Jag lärde mig dock ett par saker av det hela:

- Jag MÅSTE hålla mig till de nivåer min bankrulle klarar av och i mitt fall är det definitivt inte högre än 1-2 PLO på SS.
- Jag MÅSTE kunna gå ifrån när det börjar rulla för mycket på det röda, jag behöver sätta upp förlustlimits för mig själv.

Det här är något jag verkligen ska försöka ta till mig nu efter denna lilla "fadäs" och det är väl bra att man lär sig saker av sina misstag eller hur? Jag hade dock rätt kul under tiden och fick en hel del spel under bältet, en sjuk grej var dock mitt äventyr i Sköna Maj-turren på SS. Jag hade ju som sagt vunnit en satellit till finalsatelliten på lördagen och då vankades det grindkväll hos Wettis så det passade bra att ta tag i den innan maten skulle fram, sjukt nog börjar jag med ett bord där alla är sitting out. Jag hinner sno upp mig till nästan 3xstartstack innan bordet bryts, då hamnar jag på ett bord med 2 aktiva och en sitting out. Det tar väl tio minuter så har jag plockat båda de aktiva på allt de har och mitt bord bryts igen, nu hamnar jag återigen på ett vilande bord där alla spelare pausar. Jag snor för glatta livet och snart sitter jag på finalbordet som monsterchippie, fem spelare kvar och fyra platser. Det blir ju inte direkt svårt att knipa platsen och därmed har jag inköpet "gratis" i Sköna Maj så jag reggar mig glatt till den och fortsätter med grindkvällen, den blev inte så lyckosam för mig i och med mitt brutala downswing men Wettis plussade i alla fall och jag var på väg att lyckas bra i en rebuy-turre på PS men åkte precis före pengarna med AK mot 88 typ.

Nåväl, på söndagen var det då dags för GP och jag tog mig till Hallsta ganska tidigt då vi skulle ha ett möte om Mälardalen Invitational innan, till turneringsstart hade jag dock hunnit backa en tusenlapp till på nätet så jag var lagom tänd. Vi körde en rebuy på klubben med 7000 i startmarker och jag gjorde dubbelt inköp direkt, orkar inte tjafsa med rebuys och junk utan det får bära eller brista. Jag hamnar vid ett helt ok bord med lite actionfigurer i form av Karim, P1 och P2 men det blir ganska lugnt ändå. Det är mest jag, P2 och Wehl som fajtas om potterna och otroligt nog drar jag oftast det längsta strået förutom en bra bit in i turren när P2 rövknullar mina A5 med A3 när brädan blir 24733(är lite osäker på sjuan), jag turnar i alla fall stegen men han runner-runner-kåkar. Som tur är blir potten ändå inte så brutal som den hade kunnat bli så jag klarar mig med livhanken i behåll men min förbannelse mot P2 känns obrytbar, jag ska dock hinna plocka honom innan turren är över. Jag lyckas sakta men säkert ta mig ända till finalbordet och när vi kört igång det börjar jag känna lite stress över Sköna Maj då jag inte är riktigt hundra på när det börjar så jag börjar fråga runt lite oroligt men ingen vet, jag springer iväg efter en laptop och slår igång SS-klienten bara för att se att den började 18.00 och klockan är 19.10. TILT!!!! Jag loggar in fort som fan och hinner precis till en hand som påbörjats, jag har tappat halva startstacken och plockar upp en hyfsad hand som jag hänger med på, jag träffar topparet på floppen och turnar ett öppet stegdrag men samtidigt blir brädan spadrad. Det blir checkat till river där jag ställer och han funderar och funderar och funderar tills han tar synen med AAAx på hand utan spader. WP, bitch! Jag är ute efter en hand och tilten är total, jag sitter och förbannar allt och alla i en halvtimme efteråt men i samband med detta plockar jag dock P2 med mina 22 mot hans Ax då brädan blankar. Harju tycker nog inte heller om mig idag då jag lyckas fiskdra ut mot honom två gånger om då min existens stått på spel. Efter att han åkt är det jag, Ponuts och Ola kvar där Ola åker relativt fort då han är väldigt short jämfört med oss andra. När vi väl är HU har vi mer eller mindre lika stora stackar så jag föreslår en deal om pengarna, en split rakt av, som Ponuts köper så vi kör bara om GP-poängen. Spelet blir betydligt lösare efter det och en inte alltför lång stund senare tar jag syn med 86 på någon Ax som han har där jag sedan träffar en fin 8:a på rivern, segern är min! Skönt med en liveseger då det var ett tag sedan sist men jag har ganska bra facit i GP-turrarna i år då jag bara kört fyra varav det här då var en vinst och så har jag för mig att jag har ett finalbord på det också. Inte illa pinkat och nu i helgen är det då dags för finalen, jag hoppas mina klonkingskills håller i sig så jag kan ta hem min första större titel på klubben(bortsett från fisk-epitet då).

Förra pokerveckan var mer än lovligt intensiv och jag kollade mina spelade timmar på SS, jag tror jag banne mig landade på 40 så förra veckan gjorde jag alltså tvåskift med både jobb och grind vilket resulterade i att jag typ sov fyra timmar i snitt varje natt. Det kändes i helgen kan jag lova men det blev ju inte överdrivet mycket sömn då heller, det är nästan skönt att cg-rullen försvann sin väg så jag slapp grinda mer. :) Jag ska dock göra ett seriöst försök på att kicka igång en rulle men innan dess tänkte jag nog införskaffa ett pokerprogram att använda som analysverktyg och det är här ni kommer in med era expertkunskaper, vilket program ska jag införskaffa? Jag vill inte ha ett superdyrt och helst ska det klara av både cg-PLO och turrar, det vore optimalt men om jag måste välja tar jag nog en som klarar PLO-grinden. Nå, vad föreslår ni?

Inga kommentarer: