torsdag 14 januari 2010

Aqvapremiär för 2010...

Igår letade jag mig ner till Club Aqva för att spela första turren där för året, de har ju spelat en hel del roliga varianter redan men tidigare nämnda tjänsteresa satte ju käppar i hjulet och mest putt är jag över att jag missade jackpot-finalen. Som tur var sprang ju min stejkhäst Wettis hyfsat så jag fick återbäring i alla fall även om jag hade haft bra förutsättningar för framgång för egen del om jag varit med då jag haft bra flyt under tiden ligan hållit igång. Jag får väl sikta in mig på nästa omgång istället då...

Igår gick det däremot inte alls, jag var mer eller mindre aldrig över startstack men ändå dubblade jag väl en tre eller fyra gånger under resans gång. Det var ett vidrigt kortsnitt som ställde till det mest även om spelet vid bordet också begränsade manöverutrymmet en hel del då det var väldigt lösa karaktärer som jag delade filten med. Bara någon hand in i turren åker första snubben vid vårt bord, allas vår David A har pushat in sina 8k i en pott på 500 eller något dylikt och får syn av en som jag inte spelat med förut. Den för mig nya killen visar upp AKo och David har nötterna, AA...det är frågan vem av dom spelade handen sämst men båda spelade den illa i alla fall. Trots denna uppdubbling håller det inte för David som är ute efter några perioder... En som dock går stabilt bra vid bordet är ena halvan av Hallsta-duon Jonker och Guz där det alltså är den förstnämnda som gick som tåget igår, han knäcker t.ex Guzens AA med 35 där han försvarar sitt spel som "standard" när han synar som förste man efter Guzens reraise med tre(eller något dylikt) till bakom. Som ni märker skriver jag mest om andras spel och det är väl mest för att jag knappt var inblandad i något spel, jag kämpade för mitt liv hela tiden och fick som sagt dubbla upp några gånger och helt otroligt höll mina kort i ett antal flips. En intressant variant var när jag pushar i en limpad pott med A6o och alla viker sig fram till Jonker som har monsterstack, det kostar honom några tusen att syna och han är på väg att slänga korten när han frågar mig om jag vill att han ska syna. Jag säger att det beror på vad han har och han svarar att han har 35, jag vet ju inte om han ljuger eller säger sanning men tror på det sistnämnda och säger åt honom att syna vilket han också gör. Det visar sig att han var sanningsenlig och jag lyckas faktiskt dubbla även i det läget... Han får dock till slut dräpa mig när jag ställer med 88 och han synar med AJ där han träffar det fördömda A:et på turn. Tack och GG.

Nej, det var ingen direkt framgång igår och jag är lite vilsen i min pokerkarriär just nu, mest på grund av att SS lagt ner sin SR för tillfället. Jag har inga bra turrar att köra, är det någon som kan guida mig? Jag vill ha något som kostar mellan 200-400 kr och där det är bra struktur och minst 3 000 i startstack, jag orkar inte gräva mig igenom djungeln av turrar på FTP eller Stars t.ex. så all form av input uppskattas, jag behöver hitta nya jaktmarker då det inte finns så mycket annat intressant på SS för tillfället, de har ju inte så mycket tanke bakom sina turrars strukturer direkt. Det var ju t.ex. pinsam struktur i årsfinalen i SR, en sådan stor och prestigefylld turnering borde ju helt klart ha en drömstruktur men nu var första och sista tredjedelen av turren bedrövliga. Endast mittenpartiet gav något som helst utrymme för lite spel men det var ju bara en tillfällig företeelse...nej, är det något SS kan bli bättre på så är det just detta, att anpassa turneringarna.

En rolig nyhet som jag såg på HPKs hemsida igår är att jag faktiskt är nominerad i årets pokergala, det är ju en få-årig tradition med att klubben anordnar en gala med middag och spel där det utses ett antal vinnare i olika kategorier. Jag har blivit nominerade som "Årets onlinespelare 2009" och jag kan ju faktiskt tycka att jag platsar där halvt som halvt, jag har haft hyfsat stora framgångar på SS där jag på ett relativt få antal turneringar lyckats bra i många. Jag kör ju kanske två turneringar i veckan som det ser ut i dagsläget och de flesta gångerna är jag med och hugger ända fram till slutet...Största framgångarna förra året var ju självklart min 17:e plats i SM och halvt prestigefylld insats i DM också där jag då kom tvåa, utöver detta har jag haft rätt många framskjutna placeringar i SR-turneringarna under året där jag även vunnit några av dessa. Fan, njuter bara jag tänker tillbaka på SM-turneringen, det är ett pokerminne för livet för faktiskt. Det pokernirvanatillståndet jag hittade under de två dagarna händer nog inte så ofta, jag kände mig verkligen ett med spelet och spelade helt klart på toppen av min förmåga. Jag har ju en positiv trend vad gäller SM-turneringarna, 2008 låg jag ju även då bra till efter första dagen men pissade bort mig andra dagen medan i år höll jag ihop spelet bättre. 2010 kanske blir året då det smäller på riktigt...hoppas hoppas...

Jag har glömt att berätta om en bisarr incident jag beskådade under julhandeln, jag var ute och letade efter något att köpa åt de nära och kära när jag går igenom Punkthuset och är på väg förbi hissarna mot bron till Gallerian. Där, mitt i folkmassan, börjar en medelålders invandrarkille med flickvän/fru samt barnvagn att jiddra med en Svensson-snubbe. Jag stannar ju inte för att beskåda eländet utan går förbi så jag hinner inte uppfatta allt men jag hör hur invandrarkillen gormar "Vad tittar du på? Varför tittar du mig i ögonen?" och Svensson-mannen svarar bara "Eh, va?!?". Jag inser ju hur pinsam situationen är för alla parter så jag drar inte ner på stegtakten utan snarare ökar på den för att slippa bli indragen/höra mer, jag lyckas dock höra att invandrarkillen inte ger sig utan fortsätter med sina "Vad vill du?!?"... Jag blir så trött när jag ser sånt här, snacka om onödigt machotjafs och much ado about nothing. Jag skiter fullständigt ifall någon jävel tittar mig i ögonen och jag känner inte att jag blir utmanad så fort det händer men alla har vi väl olika uppfattningar om saker och ting. Jag tar inte upp detta på något sätt för att jag ogillar invandrare eller annat men på något urbota dumt sätt bekräftas ju fördomarna med liknande incidenter, det hade dock varit lika onödigt om det så varit två Svensson-snubbar som härjat med varandra. Det hela påminner mig bara om idioten som körde på min bil med flit på Rocklunda-parkeringen, ungefär samma nivå på den stenåldersmentaliteten...

Igår trodde jag på allvar att jag skulle få en utskällning då jag precis efter att jag parkerat bilen ser hur en gubbe kommer cyklande mot mig, jag är ju helt hundra på att jag kört på hans tax eller plöjt hans fru eller något. Det blir en spänd tystnad innan han stabiliserat läget på sin cykel och öppnar munnen...bara för att fråga om hur man får en parkeringsplats här i krokarna. Jag andas ut och bannar mig själv för min pessimistiska syn på saker och ting, å andra känner jag ju att om det är något man ska vara i dagens samhälle så är det ju att vara försiktig. Så många psykfall som finns därute bådar ju för allt kan och kommer att hända...nåväl, det gav mig bara lite skrämselhicka och jag väntade på att få mig ett till rövknull men skonades lite fint. Halleluja.

Nej, nu är det nog dags att hoppa in i duschen och förbereda sig för en sista insats för veckan, i helgen kan det bli en hel del poker då Aqva har lite spännande events och HPK kör igång sin GP-liga igen. Jag var ju chanslös i GP-finalen senast då jag bara hade tre starter med modesta framgångar att stoltsera med, liknande situation i vår undviker vi gärna. Kom ihåg, tipsa mig om turrar tack!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har helt ärligt svårt att rekommendera andra sajter än just Stars och FTP när det gäller turneringar.

Dom är helt outstanding när det gäller kvantitet och kvalitet (speciellt gällande struktur)

Så mitt råd till dig blir ändå att bita ihop och "leta i djungeln" av turrar där.. använd bara sorteringsfuntionen så är det inga problem.

GL HF

/Plzd

Koivulainen sa...

Då blir det nog till att leta på FTP då jag tycker de är överlägsna i klientväg, hatar Stars(i mina ögon) röriga tillvaro. Sedan är det väl en vanesak med lobbyn och så vidare, en lyxets överflöd i turrar helt enkelt...

Ses kanske ikväll...

Anonym sa...

>>Rille
Hmmmm?
Menar du att stars har "bäst" struktur på sina turneringar?
Vilka???
Outstanding när det gäller kvantitet, mm antalet kan man inte klaga på, varken antalet turrar eller antalet deltagare(alltid en hel "miljard" med)
Kvaliten på stars turneringar är enligt mig knuten till antalet startande, visst finns det turrar med ok struktur. Dock kvarstår det att dom turrar som lockar mig mest på stars, är och förblir riktiga PISS-Turneringar rent strukturmässigt:(...(men men dom har degen som Lockar, och pga det så är jag villig att spela Lotto-poker)
Fredrik

blomster sa...

Kolla på Boss eller ipoker? Du kan ju inte spela större turn under veckodagar på FTP eller PS. Du ska ju upp och arbeta. Lite mindre fält passar dig kanske bättre pga det? Kolla även in UB

Koivulainen sa...

Tack Blomster för tipset, ska försöka kolla upp dessa klienter vid tillfälle.