måndag 25 januari 2010

Liket lever...

Äntligen fick jag visa lite gammal storform men vi tar helgen först...

I fredags kom jag alltså hem från tjänsteresan och vad är det första en pokertorsk som en annan gör när han kommer hem? Drar till klubblokalen självklart...ok då, jag bajsade först men sen åkte jag...väl framme var det dags för en bounty-turre där en del av inköpet går till en bounty för varje spelare man slår ut. Jag är lite sen och har hamnat vid samma bord som Näsan, Hef, Stridsman bl.a. och det börjar inte bra, jag tappar halva stacken inom en inte alltför lång stund efter en all-in mot Stridsman med 55 på en flopp i form av 747 eller något. Jag lyckas dock återhämta mig efter en stund och är uppe på runt 16k som mest med startstack på 10k, korten uteblir dock totalt och jag kämpar hejvilt för att överleva men det tar oundvikligen slut till slut. Jag dräps av min nya nemesis Hef som tyvärr vänt sin trend mot mig, jag hade ett bastant grepp om honom tidigare men nu har han på något ofattbart sätt slingrat sig loss. När han tar mig är jag dock ultrashort efter att ha missbedömt en hand så det är mer eller mindre en formalitet. Jag lommar hemåt, trött som ett as...

Lördagen spenderas vilandes och jag tittar igenom de första fyra avsnitten av säsong 8 av 24 och tyvärr besannas mina farhågor, det är samma innehållsfattiga serie som fortsätter på tomgång. Inte ens denna gång orkar man börja gräva djupare i karaktärerna utan mosar på med händelser till höger och vänster, det ena mer osannolikt än det andra och det blir bara som en kavalkad av "nervpirrande drama/action". Tyvärr måste jag säga det men serien har nog gjort sitt, den var extraordinär och nyskapande de första tre säsongerna men sedan har det bara snurrat på i samma hjulspår där plotsen och twisterna bara känns krystade. Jag lyckades även kolla på en film på lördagen:

Titel: Smokin' Aces:Assassins' Ball
Genre: Action/humor

Det här var nog det mest menlösa jag sett på ett bra tag, det är ett ganska patetiskt försök till häftig action med skönt bildspel men det faller bara pladask i sin ambition att vara Tarantino-esque. Om det småroligaste ögonblicket i filmen är dvärgar som skjuts ur en cirkuskanon samtidigt som de är riggade med sprängmedel så behöver jag väl inte säga så mycket... Det hela handlar i alla fall om en regeringssnubbe som fått en hit på sig, han måste skyddas fram till 03.00 dagen efter och alla USAs yrkesmördare samlas för att försöka uppnå målet och casha in 2 miljoner dollar. Nej, det här var verkligen en stinkare och jag kände mig bara bedrövad efteråt, att jag kastat bort 1 1/2 av xbox-spelande på eländet.

Betyg: R

Poker hann jag med också både på lördagen och söndagen, jag tog lite nya skott på PLO-cg på SS men fy fan säger jag. Snacka om att jag blivit utdragen, jag satte in 1 000 kr och körde 1/2, 2/4, 2,5/5 och 5/10 blandat. Jag var som mest uppe på 2 400 och jag var där uppe och härjade tre eller fyra gånger under helgen, som lägst var jag på 180 kr och det slutade med att jag tog ut 800 kr och slickade mina sår. Jag blev så våldförd på att det inte finns ord att beskriva det, det var tvåoutare som spön i backen och tur var det att jag satt ner och spelade för annars skulle väl tarmarna ha runnit ut ur det grova hålet som bildats där bak. Nej, jag vet inte varför jag tror att jag någonsin ska kunna bemästra fiskarna på SS:s PLO-bord men på något sadistiskt sätt vägrar jag att ge upp.

Söndagen var också en vilodag även om jag mäktade med att hämta hem kissekatten efter hennes tvåmånadersvistelse hos mor och far på grund av diverse omständigheter, jag vet inte vem som var närmast gråten: mor min för att hon blir av med katten, katten för att hon måste komma tillbaka till mig eller jag som inser att katten har det bäst hos mina föräldrar. Jag släpade i alla fall med mig henne hem och allting var gott så långt, vi kelade och gosade en hel del och hon verkade bekymmersfri. Jag går och läggger mig i godan ro bara för att väckas 04.00 av en ylande best, hon vägrar att sluta jama och efter en halvtimmes terror måste jag locka till mig henne för att vrida nacken av henne. Nejdå, jag klappar henne en stund och det får faktiskt henne att lugna ner sig. Det är nämligen så att mor min som är en total djurvän låtit sig domineras av katten så katten har bestämt att 04.00 är en bra tid att gå upp och leka lite för att sedan avsluta med räkor, detta har katten alltså levt med i två månader. Inte konstigt att hon ylar när hon kommer hem till mig, inte fan går jag upp 04.00 för att leka med henne...någon måtta får det vara.

Idag måndag var det då dags för andra deltävlingen i HPKs onlineliga för säsongen, jag åkte ju först i förra veckan och lovade innerligt att aldrig mer spela skiten men ni som känner mig vet ju hur länge de löftena brukar hålla. Nåväl, idag bänkade jag mig återigen framför datorn och förberedde mig på en ärketilt men hör och häpna, jag gick och vann till slut. Jag måste dock säga att träffbilden inte var att leka med idag, jisses vad jag träffade och surt var det för motståndarna. Jag stod dock nog också för ett av de fiskigare spelen på länge med AQsp, jag höjer upp till 3xBB med syn av Anders i positionen efter. P2 ställer dock direkt efter Anders short som han är för typ 4x mer än mitt bet, jag tar synen bara för att se Anders dega in allt han har och han ligger inte långt efter mig i markerväg och då är jag chippie(eller nästintill) i det läget. Självklart fattar jag att jag ligger brutalt under men i och med min träffbild tar jag en störd syn på Anders all-in och jag får se dom vika upp AA respektive KK och mina chanser är mikroskopiska. Brädan blankar och Anders vinner en gigantisk pott, efter det tror jag att min resa är slut men träffbilden kvarstår och jag letar mig alltså hela vägen. Skönast var nog att lyckas spöa 2/3 av EMD i kampen om pallplatserna, det var jag, Harju och Everland som gjorde upp om pengarna. Dessa små liv har nog förpestat min tillvaro fler gånger än några andra så det var en rätt skön revansch att sätta glinen på plats, allt är dock kärlek(ja, nästan iaf) då det är sköna gossar att ha att göra med.

Det var en bra början på den här veckan och planerna som de ser ut just nu är väl att imorgon kväll köra innebandy, på onsdag blir det Aqva, på torsdag vete fan och fredag är halvöppen också. Lördag är det pokergala i Hallsta och på söndag är det VSOP#1 på Aqva. Tur att man inte behöver fundera på vad man ska pyssla med...och om ni på det sedan lägger jobb, xboxande, filmtittande, TV-serietittande, musiklyssnande, häng med polarna, läsande och lite annat smått och gott förstår ni att jag har problem att få tiden att räcka till. Jag har ju så otroligt mycket meningsfulla aktiviteter att stå i... :) Jag tvingas faktiskt prioritera bort en inbjudan till poker från Valterego på lördag till förmån för HPK, så fullbokad är jag. Och på tal om Valterego så har våra trevliga xbox-sammankomster fortsatt, nu senast i lördags med en Gears-kväll där vi provade på en massa olika spelupplägg för att sedan avsluta allt med lite klassiskt Horde-slaktande. Alltid trevligt med dessa get-togethers och jag längtar redan till nästa Borderlands-session, må den komma snart...

Nej, nu är det dags att knoppa då det är uppgång om cirka fem timmar, jag hoppas kunna redovisa flera pokerframgångar under veckan som kommer. Måndag = plus 2k.

Inga kommentarer: