måndag 1 februari 2010

Provocerande?...

Vad är det för fel på mig? I vilket sammanhang jag än visar mig i så verkar folk bli allmänt provocerade och ta tillfällena i akt att pissa på mig så fort tillfälle ges, jag kan ärligt säga att jag börjar få nog av skiten nu. Jag har aldrig någonsin haft som ambition att framställa mig som något jag inte är och allra minst trycka ned andra, ändå är det den bilden de flesta verkar ha av mig och då finner de skäl nog att ge igen med samma medel. Jag förstår inte överhuvudtaget var allting kommer ifrån eller vad grunderna är, det verkar bara inte finnas någon ände på det hela och jag sträcker mig nog inte alltför långt när jag säger att det finns rätt många där ute som verkar mer eller mindre hata mig. Det känns som folk letar efter möjligheter att sticka kniven i ryggen på mig och roa sig åt mina eventuella olyckor eller misstag, de tillfällen då det kommer uppmuntrande ord från något håll är lätträknade. Ni må kalla mig känslomänniska eller att jag överreagerar men tecknen är för många och för tydliga för att misstolkas, det spelar dock ingen roll för det enda som händer är att vissa element ur mitt liv stryks och lämnas därhän. Visst, det förtar glädjen för mig för en stund men samtidigt visar det ju bara var mina riktiga vänner och medmänniskor finns. Nog om detta även om jag skulle kunna spy ur mig galla ett tag till men det tjänar ingenting till, jag antar att jag får leva med att folk ler förnöjt åt mig när det inte går som det ska för egen del.

Pokern har varit miserabel senaste veckan, är det inte Rille som pissat på mig så är det David A och det gick så långt att jag för första gången i mitt liv lämnade en turnering utan att jag var utslagen. Jag hade typ 5BB kvar i VSOPs första event men jag mäktade inte med att stanna, allting var bara för mycket och jag orkade inte sitta ute ett middagsbreak bara för att komma tillbaka och bli utsugen ännu en gång. Nej, jag måste nog ta mig en funderare på hur det här ska styras upp på bästa möjliga sätt för just nu känns det inte alls bra, det är inte mycket glädje kring pokern just nu. Och nej, jag fick inte pris på pokergalan i Hallsta i helgen heller, oväntat eller hur?

Jag är innerligt trött på det mesta just nu och bli inte förvånade om ni inte ser eller hör något från mig på ett tag, jag tror jag ska ta ett break från mänskligheten.

5 kommentarer:

Anonym sa...

äsch komi gen nu mannen bara bryyyytihop o kom igen finns dom som har det värre m.v.h din finskevän P2

Koivulainen sa...

Klart det alltid finns de som har det värre men det betyder ju inte att en annan inte kan få nog av saker och ting. Tack för de uppmuntrande orden i alla fall... :)

Anonym sa...

Det är ett givande och tagande när man är som dig och mig, dvs två fiskar;)...
Man suger ut och blir utsugen, man bestämmer sig för att spela "bättre poker" och blir ännu mer pissad på.. Vi vet många hur det känns, det som är viktigt att man "breakar". Alltså man behöver kanske inte breaka så länge, men man behöver göra en "Tabula Rasa"..
Jag är precis i samma fas som dig just nu, och har gjort en "nollställning". Sedan försöker jag istället räkna mina utsugningar, när jag klonkar och förtränger i den mån jag kan när jag blir som du brukar uttrycka dig hårt påsatt i röven...
Det är skitsvårt(fråga Aifus) för dom händer som sitter fast på ens näthinna är dom sista i "turren/sittningen", och eftersom man inte vinner hälften av turrarna man spelar så är dom fler...(återigen fråga Aifus).
Men det är just detta som skiljer golf-proffsen från t.ex mina "mycket duktiga golf-vänner" och även oss glada amatörer...dvs proffsens förmåga av att glömma dom dåliga slagen...

Gör likadant i livet i övrigt, försök lyfta fram dom "bra slagen" skit i dom "dåliga slagen"...
Jag är helt övertygad att inom kort få läsa munter skrivningen från vår allas Koivu...
FN

Anonym sa...

Äh upp med hakan Koivu! Jag tycker alltid det är underhållande och roligt att sitta vid ditt bord..
Helena

Koivulainen sa...

FN: Jag är nog på väg ur det hela och hoppas med lite mer spel få igång stimmandet igen, det känns som att det kan vara något på gång och bara jag får tid och tillfälle att köra så smäller det nog snart. Klart det kommer positivare tongångar här framöver, kan ju inte vältra mig i mental dynga i all framtid. :)

Helena: Tack, kan bara säga detsamma. :)