måndag 18 januari 2010

Maxad dag...

Jag drog lite tidigare från jobbet då jag hade bokat upp tvättstuga måndagen till ära samtidigt som jag kände att jag var tvungen att ta ett ryck hemma vad gäller städning, det hela påbörjades dock med lite spelande av Bully på X360. Det är ett spel som handlar om en kille som hamnar på internatskola och man ska utföra en massa bus och uppdrag för att ta sig igenom det förrädiska skollivet. Det är faktiskt roligare än vad det låter och det är ju Rockstar, skaparna av GTA, som står bakom spelet men det har några år på nacken...jag vet inte varför jag låtit det vara orört fram tills nu men det känns som att jag är på väg att ta tag i det som nästa achievementsmaxningsprojekt, sett till infon som finns på forumen på nätet så har jag något att bita i i sådana fall då någon nämnde runt 40 speltimmar för att uppnå 100%. Jaja, vad gör man inte för att roa sig själv? Kvällen avslutades också i X360-stil då vi än en gång drog ihop Borderlands-gänget och betade av ett gäng uppdrag, lika trevligt som alltid och varje gång känns det som att tiden bara försvinner och att man inte skulle vilja ge upp än på ett tag. Tyvärr tickar ju klockan oförsonligt framåt och vardagskvällen lider mot sitt slut, vi lade ner spelandet för ca 20 minuter sen men förhoppningsvis står en ny omgång på lut inom en inte alltför lång framtid.

Emellan spelsessionerna hann jag dock med att städa i största allmänhet, tvätta toan, diska och fixa tvättstugan. Det enda som jag inte mäktade med men som jag egentligen hade planerat var att laga mat, nu har jag ingen matlåda tills imorgon och mitt feta lekamen till trots får det väl bli en pizza. Sedan bär det av på tjänsteresa med återkomst på fredag, det innebär att jag missar onsdagsturren på Aqva men fredagens planerar jag inte med att missa utan ska nog köpa in mig i förtid och låta stacken blindas tills jag hinner hem. Är man speltorsk så är man... Idag fick jag den ofattbart dumma idén att deltaga i den första turneringen i HPKs onlineliga, jag hade ju på något konstigt sätt förträngt graden av ångest dessa turneringar ger mig. Jag får bl.a. Preko vid bordet och jag gnäller ganska snabbt om att turneringen nog blir lång eftersom vi har 5k i startstack men han är snabb nog att konstatera att den inte lär bli det för mig. Och vad rätt han ska få. Jag är med och roddar i en hel del potter, ganska mycket inspirerad av FN som också sitter vid bordet och verkar sitta på något spelbart i varje hand. Rätt snart får jag AJ som jag höjer upp och får tre eller fyra syn på, floppen kommer i stil med A54 med två klöver. Jag bettar ut och får syn av en för mig okänd snubbe, någon Lennart från Köping, och turn kommer blank 4. Jag anar oråd men vill verka stark så jag bettar ut 3/4 av potten men får en all-in emot mig ganska fort. Jag har ju inget annat val än att vika och vem vet vad han hade, troligtvis ägde han mig hårt.

Nu är jag nere på halva startstacken och får börja kämpa som en idiot, jag vinner någon liten pott innan det är dags för avrättningen. Jag har KJo i tidig position och höjer upp än en gång, jag får syn av bl.a. Preko. Floppen kommer AJ7 med två hjärter, Preko som sitter före mig checkar och jag bettar ut pott varpå alla andra viker fram till nyss nämnda snubbe varpå han ställer! Jag fattar ingenting och försöker analysera handen, jag vet att han kan vara lite labil till och från men fattar inte vad han ska ställa med i det läget. Set eller bra A borde han syna eller slå om med, färgdrag är det enda som i min värld kan eventuellt motivera ett ställ. Jag hittar synen till slut och får se honom vika upp tvåparet, J7, och visst kunde han ju ha det också...varken turn eller river hjälper mig och jag är ute efter 30 min. Preko fick rätt och Preko dödade mig, das war alles.

Underbart maxad dag alltså och nu återstår endast sänggång, imorgon blir det innebandy till kvällen och förhoppningsvis går det en aning bättre än vad det gick i förra veckan. Vi får se om jag mäktar med ett inlägg imorgon också, annars blir det nog inte förrän på lördag det blir en ny update.

Inga kommentarer: