onsdag 26 maj 2010

En framgång...

om än blygsam, jag lyckades ikväll i alla fall knipa en andra-plats i Aqvas onsdagsturre och det med "hela" 15 startande. Inte mycket att hurra för i det stora hela men känns i alla fall skönt att få vara med och hugga för en gångs skull, det var en trevlig turnering med mycket svängningar för mig som vanligt. Jag började ganska lugnt och slaskade bort en del men sedan lyckades jag få lite nytt liv när jag lyckas setta med både KK och AA i tät följd. Jag lyckas få en hyfsat behaglig resa ända fram till HU där det dock tar tid när vi är tre kvar, med ca 10BB var i stackarna tycker man att det borde bli ett snabbt avslut men alla krigar sig kvar. Jag lyckas också på vägen plocka Stina vilket ger mig dubbla JP-poäng för den här turren så det var ju bra att jag lyckades komma tvåa, borde ge mig en liten skjuts i JP-ligan. Headsup mötte jag Veronica som spelat riktigt grymt genom hela turneringen och hon har ägt mig hela turneringen igenom, jag har i princip tagit från alla andra och gett till henne. Hon får till en fin finish på det också då hon i avgörande handen tar syn med 96klöver pre mot min A5klöver, floppen kommer 6A6 och så var den sagan alles. Stort grattis till henne och tack alla för en trevlig pokerafton, det är de här gångerna man lever för d.v.s. när man både får ett stort socialt utbyte och även ett ekonomiskt tillskott. Nu lutar det nog ganska starkt åt ett deltagande i helgens KO-turre på HPK för min del, formen kanske är i antågande och då känns det dumt att inte smida medan järnet är varmt.

Nu måste jag dock hitta sängen om jag ska kunna bli människa imorgon...

Inga kommentarer: