lördag 29 maj 2010

HPK KO...

Knockout blev det, usch fy bubblan... Jag var hyfsat taggad inför uppgiften då jag haft lite uppåtgående form på pokersidan i och med andraplatsen på Aqva i onsdags och så lite PLO-cg på det så jag kände att tiden kanske var mogen för en Koivulainen-framgång. Vi började med 20k i startstack och 21 hugade lirare infann sig, jag fick ett hyfsat jobbigt bord med bl.a. FN, Kribba, Pommes och Amir som alla är mer eller mindre spelglada. Jag började dock hyfsat bra med ett riktigt bra kortsnitt med ett par AA och KK inom första timmen eller två, jag lyckas jobba upp mig till runt 30k utan några större konfrontationer innan mitt enda riktiga felspel i turneringen kommer. Jag har QQ och höjer upp det till 1k med blinds på 100/200 med en limp innan, FN tripplar mitt bet och jag synar. Floppen kommer K-hög med två ruter och FN bettar ut direkt, jag vet inte vad jag ska tro så jag dubblar hans bet för att kolla hur min hand står. Jag får ett ganska snabbt svar då han instapushar och jag blir tvungen att lägga, 15k fattigare. Jag är nere på 12k men lyckas på något oförklarligt sätt jobba mig uppåt sakta men säkert, jag får fortsatt bra kortsnitt och bra träffbild.

Deltagarantalet minskar vartefter och till slut bryts vårt bord och vi blir flyttade till ett nytt, med två bord kvar ligger jag hyfsat till och jag kämpar på runt 20-25k tills jag får in allt i en coinflipp mot Mördarn, han har AK mot mina 99. Floppen kommer J8T eller något dylikt varpå turn ger mig i alla fall en stege och hans A på rivern hjälper föga. Efter det är jag uppe på runt 45k men snart tappar jag 7k till Lillgrisen a.k.a. Pommes a.k.a. Dennis som har lattjat runt mig med hela dagen då han bluffat bort mig från diverse potter och gör så även nu. Jag har JThj och har slagit upp det från knappen med ännu ett omslag från honom, jag synar det och floppen kommer AQ9 med två spader. Han bettar ut och jag hittar inget annat än vik trots mitt öppna stegdrag och han visar upp 63o för nöten...fucking nutcase. Efter det är jag lagom tiltad på honom och jag tror han inser allvaret för han intar en väldigt passiv attityd gentemot mig efter det för han inser väl att han inte har så mycket mer bluffutrymme mot mig för jag kommer att syna med det mesta...nu är det ju inte han som primärt sätter stopp för min framfart utan Hish. Han har hela turneringen igenom svamlat om att det är min turnering men det är ju kul när han säger det när han kommer att rövknulla mig själv...

En bit in i tvåbords-stadiet får jag 77 och slår upp det, Hish som sitter till vänster om mig sitter och funderar bra länge innan han trycker in sina marker för sjuttioelfte gången. Jag läser hans funderande på att han har typ AK, AQ eller något dylikt och jag tror mig leda pre så inställd på en coin tar jag syn. Helt väntat har han en AK och jag har chansen att vinna en 60k-pott, både flopp och turn blankar men självklart kommer det fittiga A:et på rivern och jag har bara 15k kvar. Handen efter får jag A7 som jag ställer med och min ärkenemesis Pommes hittar ju självklart synen med KT eller något för 1/5 av sin stack. Inte för att han träffar något av sina kort men han drar likväl en fyrfärgad spader på brädan för att komplettera sin enda spader på hand, det är så jävla skönt att bli dubbelmackad i rövknullande två händer i rad. Fy fan säger jag bara...där och då dog min pokerlust för en bra tid framöver. Poker kan vara det äckligaste och vidrigaste spelet i hela världen när det är på det humöret... Istället för runt 80k i marker och 20% av markerna i spel var jag ute, bitter och sur. F-tta.

Inte nog med det, på vägen hem stannar jag vid en Statoil-mack för att köpa lite tröstgodis och parkerar lite slarvigt då det är en radda platser som är lediga. Tro fan att jag stöter på en kille på vägen ut som är på väg in som hasplar ur sig "Världens bästa parkering!", what the fuck säger jag. Vilken jävla mupp. Orka bry sig om det när han har en tre-fyra platser bredvid som är helt lediga, han kan ju parkera på ledden om han så vill. Jag tror Sverige aldrig varit närmare ett till parkeringsmord och jag var SÅ nära att repa hans bil eller sparka in en buckla. Hur mycket idioter finns det där ute egentligen? Orka orka orka.

Jag har precis dragit i mig en flaska rödtjut som tröst för dagens misär och håller precis på att se klart på Lost, det hela är ju över och jag har väl ca 30 min kvar av allt innan jag vet hur det slutar. Sista avsnittet/avsnittet är dock inte riktigt världsklass måste jag erkänna, de innan har dock hållit högsta klass så nog fan avsltuar serien med flaggan i topp. Jag får väl återkomma med en reflektion över totalen när jag väl sett klart på sista avsnittet...

Pokern har som sagt gått hyfsat senate dagarna bortsett från dagens KO, jag körde ju dock både LL och Texas djup på SS här på kvällskvisten för att trösta mig själv men inte blev situationen bättre av det direkt. En timme in i båda och jag är redan ute...jag är banne mig en fisk, det är bara att konstatera det och gå och gräva ner sig.

Hata hata hata.

Inga kommentarer: