tisdag 11 maj 2010

Publik...

Jaha, nu har jag genom ödets nyck blivit publicerad som bloggare på poker.se och jag vet inte vad som är mest roande: att jag överhuvudtaget ens blir påkommen för något dylikt eller att jag sorteras in under kategorin pokerproffs däri bl.a. Hans Eskilsson och William Thorsson ingår. Det är en respektabel skara ur pokerhänseende även om den sistnämnda kanske borde gå en skrivkurs eller dylikt, hans svenska är inte alltför avancerad bitvis. Alla kan ju inte vara litterära giganter som en annan... Skämt åsido, kul ifall mina amatörmässiga vardagliga alster kan nå en bredare massa även om det knappast är målet, den här sidan existerar enkom för mig själv egentligen. Om det sedan finns folk som finner inläggen läsvärda är det en bonus, vi får väl se ifall jag får något genomslag som en ny player i ankdammen. Troligt.

På tal om ankdammen såg jag att Kenta stängt ner sin sida nu så som han lovade och det enda som återstår är hans egna lista på vad han bidragit med till pokern, jag tror dock inte han kommer att kunna hålla sig borta från rampljuset länge. Hans ett par månader långa närvaro på pokerscenen nu har nog skapat ett ännu större behov av validering från hans sida, så mycket respons som han fått på sistone hade han nog aldrig drömt om. Jag tycker dock det hela slutar i ett antiklimax då hans avslöjande inte var direkt revolutionerande...visst, han erkänner att han tänkte fuska men försvarar sig med att han aldrig fullföljde. Jag har svårt att se det spektakulära i det hela, det är väl bara att konstatera att killen inte går att lita på och gå vidare. Ingen har ju tagit skada av i alla fall den incidenten rent ekonomiskt... Vad jag dock ogillar är hela mentaliteten hos karln, han verkar vara en översittare av rang och verkar besitta ett oändligt behov av att trycka ner folk och mer eller mindre hata olika personer eller fenomen. Det måste vara rätt jobbigt att leva med sådana behov, jag kallas bitter men jämfört med honom är jag ju rena Duracell-kaninen av lycka och glädje. Vi får se vad som händer med honom men ankdammen lär inte förbli lugn, jag såg att Norinder börjat veva igen och det tar nog tyvärr aldrig slut. Många av dessa kändisbloggare verkar ju behöva komma med påhopp och annat spännande för att ha något att skriva om, de verkar inte kunna hitta inspiration i sin vardag vilket jag tycker är synd då de säkerligen skulle kunna ha mycket intressant att berätta. Om Norinder kunde tagga ner några snäpp och berätta lite mer ödmjukt om sina förehavanden skulle han kunna vara läsvärd men nu känns han bara som en bråkstake i en sandlåda...

Jag känner mig hyfsat mör då jag är precis hemkommen efter en 15-timmars arbetsdag, det är rätt mycket nu. Jag hann dock kolla av läget med mitt badrums-debacle och jag fick ju igår tag på namn på hantverkarna som kaklat badrummet samt dokumentationen kring deras arbete med fakturor coh annat. Det var ju som sagt den förra ägaren som anlitade dessa för arbetet och mäklaren fixade papprena från honom, jag kände ju ett visst hopp tändas men ni som känner mig vet att jag aldrig är långt ifrån en bad beat. Efter en liten nätt sökning på ratsit.se visar det sig att företag gått i konkurs för två år sedan, någon som är förvånad? Nu vet jag inte om jag ens har några alternativ kvar, det lutar starkt åt att jag får punga ut ur egen ficka för det arbete som krävs. Jag vet inte om det finns någon försäkring som täcker eller dylikt, jag kan ju knappast gå på förra ägaren då jag antar att jag hade ett eget ansvar att kolla skicket när jag köpte. Om det inte ens var ett faktum då så är det ju än mindre säljarens ansvar om det händer efteråt... Nej, det känns smått hopplöst och det är ju det som är det sjuka, aldrig får jag chansen att slappna av och känna att allt är bra. Alltid är det något, alltid...

Längre än så här blir det nog inte ikväll, måste nog leta mig i säng snarast då jag är tröttare än tröttast men veckoplaneringen kvarstår. Imorgon blir det nog antingen poker eller lite xboxande på kvällen, torsdagskvällen ägnas definitivt åt xboxande medan fredagskvällen viks åt en big stack-turre på Aqva. Helgen har jag inte ens hunnit fundera över men bli inte förvånade om den på ett eller annat sätt involverar inslag av poker. Nattinatti...

Inga kommentarer: