lördag 28 augusti 2010

"Du är så ful!!! Usch!!!"...

Jaha, tiden springer fortare än någonsin känns det som, mina dagar och nätter är fyllda av aktiviteter och allting blir bara ett töcken. Nu är det en dryg vecka sedan jag bloggade så det känns väl som att det är dags att uppdatera er om läget igen, det händer ju som sagt saker och ting på alla möjliga fronter.

Pokern har rullat på helt ok, jag har kört en hel del live och fick en klonk på Aqva i fredags för en vecka sedan då jag lyckades vinna en turre med 27 pers, jag kommer dock inte ihåg någonting av det hela just nu utan kan bara konstatera att det var en trevlig upplevelse att äntligen stå högst upp på pallen. Söndagen efter var ju Nordicbet på besök på Aqva med sin Pokerallsvenskan-turné och det var en trevlig tillställning där det bjöds på lite stand-up blandat med magiföreställning, när allt showande var avklarat var det dags för en turre som också gick bra för min del. Tyvärr åkte jag på bubblan på finalbordet samtidigt som jag också torskade ett last-longer-bet som näst siste man kvar, inte mycket att orda om men skönt att se att liveformen håller i sig. I onsdags körde jag ytterligare en turre på Aqva men den har jag förträngt helt, kommer inte ihåg mycket alls av den faktiskt så det lär inte ha gått bra. För att fullfölja pokerfrossan var jag även på klubben igår kväll och ännu en gång gick det bra, om än dock med rätt mycket flyt längs vägen. Jag hade hårda bataljer med Rille och hatkärleken låg tät i luften, vår sluggermatch svängde och krängde. Tidigt lyckades jag plocka en sjuk pott mot honom med högre rivrad färg än vad han hade, tilten var total hos honom medan jag satt med ett sjukt leende på läpparna. Han återtog dock kommandot när han ägde mig i några händer där han synade ner mig med nästintill obefintliga händer men som tur var för honom satt jag faktiskt tom för en gångs skull i båda fallen... Detta fick dock min skalle att brinna och jag väste och fräste i hans riktning tills vi återigen hamnar i en dust, jag raisar pre och han slår om och jag pushar med instasyn från honom. Våra händer? Jag 88, han AA. Floppen blankar och likaså turn, här reser jag mig för att gå men rivern förlöser mig med en 8:a. Efter det är Rille som en häxkittel som kokar över, jag vågar inte ens tilltala honom utan håller mig jävligt passiv av respekt för hans fullständiga tilt. Det dröjer inte många händer innan han är ute och jag kan förstå honom, jag har rövknullat honom rätt bra på sistone. En stund innan allt detta får jag dock prov på trashtalk på allra högsta nivå, det är en klassiker utan dess like:

Jag är inne i en pott mot HelenGu och jag har bettat ut rivern så hon sitter och funderar på vad hon ska göra, av någon anledning sitter hon och tittar på Rille som sitter till vänster om mig och följande konversation utspelar sig:

Rille: "Varför tittar du på mig?"
HelenGu: "Jag vill inte titta på honom..." (syftande på mig då)
Här vänder hon sig dock mot mig ändå och säger:
HelenGu: "Du är så ful!!! USCH!!!"

Jag blir helt ställd och tappar fattningen helt, ser inget annat alternativ än att kliva in i min hoodieluva. Det är den värsta sågningen jag någonsin fått, det är bara hatten av för trashtalking-skills som dessa. Respect. :)

På finalbordet blir det en hel del action och jag får in allt med AA mot QQ på floppen 855, det sjuka är att turn kommer Q medan det ännu sjukare är att rivern kommer ett A. Som tur var hann jag aldrig ens svänga i mitt känsloregister så jag var rätt nöjd efteråt... Det roliga tar dock slut när jag två gånger om får in pengarna mot förvisso starkare händer men har hur mycket outs som helst hela vägen, tyvärr träffar jag inget och åker som femma med tre priser. Jag har i alla fall rätt många finalbord på sistone så det känns riktigt bra på live-fronten. På nätet har det inte blivit så mycket spel då det inte funnits tid för det, jag ska se dock vad som händer framöver. Jag borde ju försöka ta tag i mitt SM-kvalande om det ska bli något av det...

Annars har mycket av tiden på sistone ägnats åt att lära känna en viss tjej som väckt mitt intresse, det känns riktigt bra så här långt men än är det lång väg att vandra. Mycket tid och energi dedikeras dock detta fenomen så det blir inte så mycket tid eller ork över för annat...

TV-spelsmässigt har det införskaffats två nya titlar, Kane & Lynch 2:Dog days samt Mafia II. Jag måste dock tyvärr säga att båda är små besvikelser, de känns halvt framstressade och vare sig kontrollerna eller grafiken är riktigt fullfjädrad. Jag har dock inte spelat så mycket av endera spel så det kanske är lite tidigt att komma med ett utlåtande än men det första intrycket är inte så bra...

TVn är numera i lägenheten i alla fall och i bruk om än inte upphängd på väggen, jag är riktigt nöjd med den och det känns som all form av underhållning via den har tagits till en ny nivå. Nu gäller det bara få upp den på väggen och rensa lägenheten på allt skräp så att harmonin återinförs, måste ju ge TVn den respekten så att han/hon får leverera i optimal miljö. :)

Nej, nu måste jag dona lite innan det eventuellt är dags för lite partej ikväll, vi får se om jag orkar ta mig samman och pallra mig iväg.

Inga kommentarer: