måndag 30 augusti 2010

Efterskalv...

Idag har helgens eskapader gjort sig påminda, nacken har ömmat och kallsvettningarna avlöste varandra på morgonkvisten men som tur var stabiliserades läget ändå till eftermiddagen så jag har inte behövt uppsöka något sjukhus eller dylikt. Jag ringde till och med 1177 i morse för att dubbelkolla att jag inte gjorde något fel med att avvakta med ett läkarbesök, de rådde mig hålla koll på eventuell trötthet, yrsel och så vidare. Nu har det ju gett med sig så förhoppningsvis klarade jag mig undan med blotta förskräckelsen, att jag sedan från vissa kommer att få höra om det här lång tid framöver är en annan femma. Jag har dock inget att skämmas för så bring it on...

En intressant aspekt är dock mitt pokerspel, det verkar som om denna hjärnskakning fått mig att prestera på ej tidigare upplevda nivåer. Jag hade ju som sagt omvandlat min fina tusing till 12k som mest igår och detta till största del under söndagen då jag led av sviterna, jag tappade dock 2k mot kvällen till igår och körde lite till idag bara för att tappa ytterligare runt 1,5k. Här var jag på väg att kasta in handduken så jag tog ut de 8,6k jag hade kvar och tänkte att det får vara bra så, dock tog spelsuget över och jag tankade in en ny tusing. Efter en timmes spel var den uppe på 5,7k så där kände jag att nu får det faktiskt vara nog på riktigt så efter att ha plockat ut den summan också så har jag alltså skrapat ihop 14,3k under helgen på lite 1/2, 2/4, 2,5/5, 5/10 och 7,5/15 på SvS... Som ni ser så har jag ju varit uppe och skottat lite men jag har märkt att om jag kör ett enda högre bord så kan det faktiskt presteras riktigt bra PLO-poker så det har varit konceptet till och från, sedan när jag behövt mer action har jag dragit upp 5 bord där blindsen varit de tre förstnämnda i uppradningen ovan. Nu är bara frågan vilken dag jag ska köra, 1a eller 1b, på Malta...vet inte om det egentligen har någon större betydelse alls men kan ju vara kul att höra ifall någon har någon form av åsikt kring taktiken gällande val av startdag. När jag tänker på hur det kommer att kännas att starta i den turren så drar sig maggropen samman av nervositet, det kommer helt klart att kännas att det är en större turnering. Vi får bara hoppas mina nerver håller, jag har ju ändå en hel del livespel under bältet så det borde inte vara några problem efter att den initiala nervositeten har lagt sig.

Pokern rullar på riktigt bra just nu och jag har haft en hel del bra spel på Aqva också så det bådar gott, vi får hoppas formen håller i sig till slutet av september. Får se till att öva extra fram tills avfärd, jag har ju ett hyfsat event på gång om två veckor då jag tydligen ska hänga på Valterego mot Örebro-trakten till för någon form av Pokerforum-turre med 48 startande. Det kan bli intressant och kanske ge lite ytterligare tillskott i reskassan...den som lever får se...

Mer än så har jag faktiskt inte hunnit med men det duger väl ändå bra för en måndag som denna, imorgon blir det företagsaktiviteter för hela slanten och på onsdag blir det väl Aqva igen som vanligt. Onsdag kan även bjuda på annat spännande umgänge men det återstår att se, torsdag blir lugn och fredagskvällen tillbringas väl på Aqva även den. Helgen är dock helt ouppstyrd än så länge så vi får se vad framtiden har i sitt sköte, kanske ska sikta på en ny hjärnskakning för att hålla flaggan i topp.

Inga kommentarer: