onsdag 18 augusti 2010

There can be only one...

Jag åkte glad i hågen med Valterego till Club Aqva idag för att köra en liten freezeout där, vi blev 24 startande och jag hamnade på ett helt ok bord med en del lösa spelare och andra mer tighta. Jag tillhörde dock ofrivilligt den förra kategorin då min rastlöshet satte djupa spår i stacken, jag tror inte det tog mer än en kvart så hade jag slaskat bort 3k av startstacken på 10k. Jag försökte besinna mig men det var som om slaskdjävulen satt sina klor djupare i mig än vanligt, dock åkte jag med en legitim hand. En bit in i andra perioden plockar jag upp AKo i mittposition, Roger78 höjer till 3xBB i positionen före mig och jag slår upp det till 12BB med efterföljande syn från Häggan och Roger78. Floppen kommer J-hög med två spader och det blir checkat till mig, jag bettar nästintill pot och Häggan viker men Roger78 synar med lite stånk och stön. Turn kommer Aspader och Roger78 checkar till mig varpå jag inte ser något annat alternativ än att ställa det jag har kvar, han mer eller mindre instasynar men är ändå tveksam att visa upp sin hand efter att jag vikt upp min. Jag förstår dock inte varför då han sitter på AJ d.v.s. topp två och jag är hyfsat fucked. River blankar och jag är ute som förste man, eftersom jag åkt med Valterego så får jag fint sitta och vänta in honom. Tyvärr(?) går han långt och jag hinner med att agera servitör, allmän entertainer och tråkmåns innan det fyra timmar senare bär av hemåt. Valterego fäller dock en skön kommentar när jag pikar honom lite för hans spel, Rille hinner emellan med en kommentar om att våra spelstilar gett klar effekt då jag är ute sedan länge medan Valter sitter skönt på finalbordet. Valters konklusion av ärendet var i alla fall att våra spelstilar gav "Ledsen blogg" för mig och "Glad blogg" för honom. Världsklass.

Annars var dagen en major besvikelse då jag jobbade hemifrån för att kunna ge min nya TV ett värdigt välkomnande men tror ni inte det miserabla postverket fallerade totalt i det de utlovat, nämligen leverans dagen efter sändning från försäljningsstället. Tror ni att jag fick något idag? No fucking way. Jag ringer upp dom och då säger de att de kan leverera imorgon mellan 08 och 16, jag tror inte min chef skulle bli glad om jag jobbade hemifrån en dag till så nu har jag fixat så att jag har någon som tar emot TVn för min räkning. Så sjukt dåligt av Posten, saknar ord mer än att all form av statlig monopolverksamhet ska läggas ner med omedelbar verkan. De vet inte vad de pysslar med och har aldrig gjort det...

Nu återstår inte mycket mer för dagen än att krama kudden...

Inga kommentarer: