onsdag 4 augusti 2010

Jag döden dog...

Helvete vad jag steamar just nu! Jag har kört tre turrar på SvS ikväll: 100 kr djup, 500 kr och SR varav den första var avklarad hyfsat snabbt men desto bättre gick de i båda andra. I 500 kr svängde det upp och ner, efter fem min hade jag dubbel startstack och efter en kvart var jag nere på halv startstack. Uppdubblingen skedde med AT där jag fick hyfsat betalt av två snubbar för två par, nedåket skedde med QJ med floppat nötstege då brädan kom 89T och jag fick in allt mot samma hand fast i hjärter. Med två hjärter på floppen såg det farligt ut men turn blankar, rivern kysser mig dock fint då den kommer Khj och han får färgstege. Bara att ta nya tag, jag kämpar mig fram med näbbar och klor och kniper till slut en 24:e plats efter en heroisk insats, får in allt mot en shortie med QQ från BB och han har KJ. Floppen kommer AKJ, turn A och river blank. Stoppar in mina resterande från cut-off med K9 och får syn av SB som har JJ, floppen kommer KTJ och allt i hjärter där jag sitter med 9 i hjärter. Turn och river blankar dock och jag är nere på smulor, ställer i nästa hand med 98 och får syn av J3 från BB men brädan blankar och jag är ute.

I SR går det än bättre och även där dubblar jag fort och håller i det sedan på ett riktigt bra sett, är uppe på andra plats som bäst men det mest sinnessjuka jag varit med om kommer när jag har 25k som är ungefär dubbla avg med runt 50 kvar. Precis innan allting börjar känner jag en stark olustkänsla och känner på mig att det kommer att bära av snart på ett obehagligt sätt och ack så rätt jag skulle få, det här är som sagt det mest absurda jag varit med om. Jag har noterat ett par fiskar vid bordet och en av dom slår upp det till 4xBB pre och jag tar syn med QJo, det blir vi två som ser floppen som är K72 och båda checkar, turn kommer blank och han bettar ut ca 1/4 av potten men jag slår snabbt om hans bet x 5. Efter stek tar han synen och rivern kommer en K till, återigen bettar han samma summa som på turn och återigen slår jag om exakt likadant. Nu tar han världens stek och hittar till slut synen med A-hög, jag vet inte om det världsklass av honom eller bara idioti. I mina ögon växte han i alla fall till en än större tomte... Någon hand senare får jag QQ på BB och efter en raise från sen position trycker jag och får syn av 44, mina QQ får hålla och jag är uppe på 25k igen. Nu börjar dock det absurt absurda, aldrig någonsin har jag skådat mer sinnessjuka allins och det med ovanstående action i 500-kronors inräknat.

Jag får AQ på knappen och det är fold till mig, jag slår upp det 3xBB och får en rejäl all-in från SB som är en till av dessa fiskar jag noterat vid bordet. Jag är rätt övertygad om att jag leder trots att hans push är för typ 20BB, jag tar synen och han visar upp A8 och självklart ska han träffa sin 8:a och istället för runt 38k är jag nere på 7k. Någon hand senare plockar jag upp QTruter när det är foldat fram till mig, jag får syn av SB som har JJ. Floppen kommer KJ9hj och jag drar in nötstegen, turn kommer dock en äcklig J och handen är död för min del. Än mer tilt pushar jag med KQsp och det med mina sista 2k, jag får syn av AQo men floppen kommer med en underbar K även om brädan är helt i hjärter och han självklart sitter på A i hjärter. Turn blankar men rivern ger honom den äckliga färgen och min tilt tillika totala kollaps är ett faktum. Det här är nog det värsta jag varit med om vad gäller utåkning ur turrar, HEEEEEELT makalöst. Hur kan jag antingen få in pengarna så bra eller lyckas dra ut så pass bra och ändå torska allt? ALLT? Gud, det här kommer att ta tid att smälta...

Hav förbarmande över mig...

Inga kommentarer: