tisdag 17 augusti 2010

New TV in da house...

Jaha, längre än så tog det inte innan mina små hjärnmolekyler tog sig samman och genomförde ett beslut som redan var taget...nämligen köp av ny TV. Tanken hade ju slagit rot för ett tag sedan i och med att Rille införskaffat en LED-variant som han prisade som aldrig förr, jag blev självklart nyfiken och har gått och sugit på karamellen sedan dess. För någon vecka sedan lyckades ju han hymla ur sig än mer spännande detaljer så som möjligheten att plugga i en USB-sticka eller -hårddisk och sedan spela upp allting som om det vore på datorn, att någon sedan även nämnde wireless i det sammanhanget innebar att jag var mer eller mindre körd. Efter lite semi-surf i förra veckan tog det hela fart den här veckan och efter lite velande kring tumstorleken slog jag till på 55 tum till slut, en Samsung från deras 8-series med 3D och allt möjligt annat spännande. Den kommer redan imorgon så det blir väl att inviga den imorgon kväll och se om jag gjort ett totalt felköp eller en rejäl investering...jag tror helt klart på det sistnämnda men man vet aldrig. Eller investering och investering, jag menar alltså att den upphöjer min upplevelsenivå vid film, TV och spel och det är en investering i mina ögon. Att TVn sedan är värd peanuts om två år är en annan femma...

Jag lyckades ju förirra mig in i pokerträsket igår igen, jag reggade mig till SvS 500-kronors och 100-kronors djuping och det gick riktigt bra i den sistnämnda. Det hade kunnat gå bra i den förstnämnda också om jag inte åkt på en liten äcklig cooler, jag var illa ute halvvägs in i turren men lyckades kämpa mig tillbaka till ansenlig stack när jag får AQo i mittenposition. En tidig snubbe höjer den och jag funderar på att slå om men feg som jag är efter att precis varit mer eller mindre ute tar bara syn, alla andra lägger sig. Floppen kommer J-hög och i bara klöver, jag har Q i klöver och känner mig hyfsad här. Han checkar och jag gör likadant för att se vad som händer, turn parar bordet med en trea till och han bettar ut. Jag vet inte vad jag ska tro så jag slår om honom all-in och han synar...han har A3...suck. Efter det är jag mer eller mindre ute där... I 100-kronors går det dock som sagt riktigt bra, 2/3 in i turren sitter jag på dubbel stack jämfört med tvåan och äger som vanligt...och precis som vanligt kommer The Downfall som ett brev på posten. Först tappar jag 1/4 av stacken med QQ mot KK all-in pre, det blir starten på eländet... Jag biter dock ihop och viker en bra stund utan att få någonting vettigt, till slut hittar jag JThj som jag slår upp och som jag får ett standardomslag från en snubbe som terroriserat mig mycket så det känns inte särskilt starkt. Bakom honom ställer en shortie för något mer än vad snubben innan bettade, här tänker jag lite offensivt och tar en syn trots det idiotiska i det. Som planerat synar första snubben också bara upp shortiens push... Floppen kommer ATx med två ruter och jag checkar, min nemesis minbettar in i potten och jag ser det fortfarande som svaghet så jag synar för hälften av min resterande stack på ren trots. Turn kommer blank för min del och fyller inte heller färgen, jag checkar och han ställer mig nu...här börjar jag inse att tian nog inte räcker så jag viker muttrande varpå jag ser honom vika upp AJo och shortien AKo. Rivern blankar. Nu har jag bara småpengar kvar men hittar snart QQ som jag ställer med, får syn av AK som träffar ett A på rivern. Story of my life.

SM får vänta ett tag till helt enkelt...

Annars inte mycket nytt under solen, jag försöker beta av lite X360-spel då spelhösten ser vidrigt underbar ut så det gäller att vara förberedd. Jag håller på att ta mig igenom Alan Wake(inkl det senaste DLC) för att maxa lite achievements där, riktigt välgjort spel om än kort. Det sjuka är ju att det spelet varit under tillverkning i säkert 7-8 år, ingen trodde att det någonsin skulle komma ut men finnarna i Remedy gav inte upp utan krystade till slut fram sin skapelse. Inget mästerverk men helt klart mer än spelbart, det hela påminner i stil en hel del om Max Payne som dessa herrar också är skapare till. På tal om Payne så ska det snart komma ut ett nytt spel om honom också, kan bli intressant då det var mer eller mindre den titeln som införde slo-mo-bullets i spelvärlden...

Nej, nu ska jag hoppa in i Wakes mardrömsvärld igen för ett ögonblick...

PS. En sak ni kan fundera på som jag tänkte skriva om vid tillfälle är tron att vi genom ord och handling kan påverka kortens utfall vid borden. Jag vet att det låter helt bisarrt men erkänn att ni också ibland tänkt tanken att "Tänk om jag inte sagt att jag blir utdragen, då hade det kanske aldrig hänt?". DS.

Inga kommentarer: