måndag 16 augusti 2010

Skämmes...

Det här börjar bli lite tjatigt men jag får återigen be om ursäkt för uppehållet, de senaste två veckorna har varit ett ändlöst inferno av aktiviteter. Har det inte varit festande så har det varit poker, har det inte varit poker så har det varit jobb och så vidare...ni förstår. Jag vidhåller att uppdateringsfrekvensen här kommer att förbättras avsevärt bara jag landar i tillvaron ordentligt efter semestern, det är ju lite rutiner som ska sättas igen för att det ska bli lite ordning i stugan.

Poker har det spelats mycket, ofta, hårt och länge och det med blandad framgång. Online är det som vanligt, jag plussar som fan i PLO ena stunden bara för att tappa allt i nästa utan att jag egentligen fattar vad som hänt. Det är otroligt frustrerande spel, vilket jag kunnat konstatera ett flertal gånger, men ändå kan jag inte låta bli att spela det för jag är ju en action-junkie utan dess like. Turneringarna har gått bra, de få som jag kört...det känns som att jag 80% av gångerna är mer än väl med och hugger på topplaceringarna men på sistone har jag inte haft det riktiga flytet i slutet. Det är x antal turneringar som jag ägt hela vägen till finalbord eller strax innan för att sedan åka på ett par tunga smällar och åka alldeles för tidigt sett till hela turneringen. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra för att åtgärda det, det känns som att det de senaste gångerna i alla fall mest berott på oflyt då jag förlorat viktiga flips. Det är väl bara att ta nya tag... Livemässigt har det gått tyngre, jag har inte klonkat så mycket på sistone utan mest bara donerat men igår söndag lyckades jag i alla fall i min comeback på HPK knipa en bronspeng i den första GPn för hösten. Det var rätt skönt att se att jag fortfarande håller och det på min moderklubb där jag historiskt sett ändå haft hyfsat svårt att göra något större väsen av mig...vet i och för sig inte om jag gjort något större väsen av mig någonstans överhuvudtaget...

Annars på pokerfronten hägrar poker-SM på Malta, jag är så innerligt sugen på att dra dit att jag nästan är beredd att sälja katten. Det vore så sjukt coolt att köra en rejäl turre för första gången, det största jag kört i antalsväg live är ju Grebbestad för några år sedan. Det slutade ju som bekant i polisuppbåd och razzia men det gjorde inte så mycket för mig för jag hade redan hunnit busta... :) Jag ska försöka kvala, vinna ihop pengar eller på vilket sätt som helst fixa mig in i det spektaklet. Förhoppningsvis får jag ihop det på något sätt...annars kanske det finns någon stejkare där ute? :) Ett annat intressant pokerevent som är på gång är Pokerallsvenskan som Nordicbet kör, de kör en liten miniturné runt Sveriges pokerklubbar för att promota ligan och i fredags var de på HPK och nu kommande söndag är de på Aqva. Jag hade tänkt närvara på HPK i fredags men orkade inte efter en sjukt intensiv jobbvecka så jag siktar in mig på Aqva i helgen som kommer istället, mitt största problem är dock valet av vilken klubb jag ska representera. Det är en delikat fråga som jag måste fundera ordentligt på...

Vad gäller TV-serier och filmer har jag inte hunnit med någonting men relaterat till det kan jag säga att jag funderar på att införskaffa mig en ny TV...eller funderar och funderar, jag har bestämt mig för att göra det men frågan är bara vilken. Märket kommer att vara Samsung och det blir en ur deras 8-series men det jag funderar på är antal tum. 46 eller 55? Det skiljer ju ändå 9k i pris så det kan vara värt att fundera både en och två gånger om man ska betala 1k extra per tum...någon som har några tips/åsikter?

Formmässigt ska jag ta tag i saker och ting, jag har redan styrt upp godisintaget så det är mer eller mindre totalkapat och kommer så att förbli. Nu måste jag bara börja röra på mig igen men där åkte jag på en baksmäll i torsdags förra veckan, efter lite fysiska aktiviteter på en jobbträff fick jag världens sendrag i baksidan av vänster lår under den kvällens middag. Jag försökte desperat avvärja det hela men var tvungen till slut att ställa mig upp mitt under middagen för att stilla benet, tyvärr satte sig det hela rätt hårt för jag är fortfarande öm och det känns nästan som att jag sträckt mig. Tanken var att jag skulle hitta ut till Björnö ikväll men jag tror jag vilar mitt lår istället, imorgon kör innebandyn igång igen och frågan är om jag vågar visa mitt feta lekamen där men det är väl lika bra att ta tjuren vid hornen och gå all-in. GI-dieten fortsätter jag dock med och ska väl styra upp den än hårdare, målet är att försöka ta mig ner mot 100-strecket från mina 108-109 i dagsläget. Wish me luck...

PL körde ju igång i helgen och det är ju trevligt att se direkt vartåt det lutar för Pools del, en viktig trepoängare borta mot Arsenal tappas på övertid på grund av taffel från målvakten Reyna. Fy fan vad tung den här säsongen kommer att bli.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Klart som fan du ska lira för Aqva! Du är ju t.o.m andre man där! Lycka til med PLON. //Johan

Koivulainen sa...

Jo, det känns väl lite så men samtidigt har jag ju mina roots i Hallsta. :) Svårt det där...

Anonym sa...

Vad kommer köras mest på TVn? Film eller TV? Kanalleverantör/HD-utbud?

Mest TV/film hemdraget i epakvalitet - 46

Mest film/dvd/blueray alt. bra HD-utbud - 55

Koivulainen sa...

Anonym: Det blir nog helt klart mest av det andra alternativet så då känns ju mitt beslut att gå på 55:an som än bättre. :)