torsdag 21 oktober 2010

Alpha kenny body...

Seriöst, dagens unga. Jag satt i godan ro och spelade lite MOH över Xbox Live mot random FPS-tomtar när jag plötsligt får ett meddelande från en av dessa finniga tonåringar. Jag funderar lite stilla först vad det kan vara för något denna för mig helt okända person vill, efter lite kontemplering öppnar jag upp meddelandet och det innehåller endast "alpha kenny body" och jag fattar nada. Jag börjar tänka i termer av militär slang typ "Alpha bravo, roger" eller något men jag tror ju mig ha hyfsad koll på de väsentliga och mer frekventa av dessa uttryck och detta nya går jag bet på, jag inser mig besegrad och slänger upp Google för att förstå vad det hela handlar om. Ganska snabbt visar det sig att det här är tydligen ett nytt och hippt uttryck bland det unga då det vid en snabb uppläsning låter som "I'll fuck anybody" d.v.s. att man sparkar arsel på vem som helst. Jag har alltså blivit förolämpad och påhoppad av denna multiplayermupp och det tragiska är att jag måste googla för att förstå det, jag kan inte annat än le lite försynt åt dessa små liv som orkar. Om allt detta hat och denna ilska som verkar finnas i deras unga kroppar skulle kunna vändas till något positivt och kreativt skulle vår värld vara en så mycket bättre plats men istället sitter de alltså och spyr galla på för dom helt okända människor bara för att man råkat få in en headshot på dom. Vad är problemet liksom?

För övrigt är jag totalt slut, fysiken är under all kritik och jag slocknade som en utbränd lampa i soffan ikväll. Jag fick både hoppa lite fotbolls-tittande på sportbar samt homegame på grund av mitt slitna tillstånd, förkylningen från förra veckan ger sig inte och även om den inte är fullt utsprungen ligger den där och gnager som en rabiat mus. Och då pratar vi den obehagliga formen av musar/möss... Nej, jag önskar jag kunde bli 100% kry så jag kan börja få saker gjorda, det har blivit lite dåligt på den fronten på sistone. Måste ju försöka ta tag i badrumsrenoveringen också, känns lagom upphetsande...

Jag glömde en film häromdagen:

Titel: Salt
Genre: Actionthriller

Angelina Jolie spelar en amerikansk CIA-agent(tror jag det var) som helt plötsligt beskylls för att vara rysk spion av en rysk avhoppare, hon tar till flykten för att komma undan anklagelserna och därmed tar det hela sin början. Det ska väl föreställa en intelligent thriller av något slag då svängarna i storyn är mer än otaliga men det faller lite platt, under fasaden finns det inte så mycket tänk i slutändan. Hyfsat underhållande är det dock och Jolies läppar är väl alltid härliga att beskåda, hur opererade och Botox-fyllda de än må vara. Det luktar dock lite B-känsla av det hela och upplevelsen blir därefter, i brist på annat går det väl att inta.

Betyg: R R R

På pokerfronten går det inget vidare, slaskade bort lite mer pengar idag och jag blir fruktansvärt tiltad på fiskarna på SvS numera. De drar ut som aldrig förr och skulle jag ha obegränsat med pengar skulle jag lätt kunna bygga på den obegränsade summan för förr eller senare skulle jag dräpa dessa fiskar totalt. Om det bara fanns lite rättvisa i världen... :) Jag körde ju en satellit till Unibets main-SM häromdagen t.ex. och med fyra kvar och två platser ligger jag tvåa med ungefär lika mycket som ettan och de två andra är halvshorta. Den ena av dessa höjer upp pre och jag synar med KJruter, floppen kommer K76 och efter att han bettat ut så tror jag ju ändå att jag äger honom så jag slår honom all-in. Blixtsyn från hans sida med K7, ingen hjälp. Nu är jag semishort och plockar upp KK en stund senare efter att ha jobbat upp stacken en aning, jag hamnar all-in mot samma tomte igen och vi får in det pre så jag får se A5 hos honom. Flopp 6AA. Tack och godnatt. Så skönt när bra spel lönar sig... Jaja, det blir i alla fall trevliga tider framöver med allt SM-fokus, både gällande det riktiga och fuskvarianten. Nu i november kör ju SvS sin och i december kör Unibet, det är bara att boka in x antal kvällar när olika events ska klaras av. På det blir det ju sedan också en Superweekend-resa till Tallin i början på december, pokerkalendern ser hyfsat välfylld ut. Bara hoppas klonkarna kommer, jag har ju som de flesta vet en 17:e plats i fusk-SM att försvara från förra året...

Jag kan även tipsa om en eventuell framtida guldserie, i alla fall för de som gillar zombies. Från samma kanal/producent som Breaking Bad kommer en serie som heter The Walking Dead, den har fått grymma för-recensioner och har premiär sista oktober. Håll ögonen öppna, gott folk, kan vara början på något stort. Det hela ska vara lite i stil med 28 Days och 28 Days Later typ... Annars är det mycket bra serier som rullar just nu så som jag påpekat i tidigare inlägg, bara för er att följa mina råd och inta lite kvalitativ TV för en gångs skull. Jag ska följa mitt eget råd och fortsätta kolla ikapp True Blood, spännande värre är det. Imorgon blir det troligtvis lite afterwork på BMB om kroppen vill, vore trevligt med lite utgång för första gången på länge och träffa lite gamla bekanta.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, vilka nymodigheter! Han bor säkert i Malmö..

Ha det bra!

Joge

Koivulainen sa...

Ja, orka med dagens unga. :) Det var bättre för innan lol och rofl fanns... :P