torsdag 28 oktober 2010

Living life...

Jävla mörker, det tär på mig numera vilket det inte gjort förut och imorse snoozade jag fyra timmar...mmm, ni läste rätt. Fyra timmar. Det måste vara rekord, definitivt för mig och jag måste innerligt skärpa mig för det här fungerar inte. Jag hoppas starkt på att klockomställningen ska rädda min vinter för annars får jag nog gå i ide om det överhuvudtaget ska hålla, jag förstår inte varför jag blivit så här. Förut älskade jag mörkret och kände mig nästan piggare av det hela men nu är det precis tvärtom, vet inte om det var solen i Malta som fuckade upp mitt biologiska system... Jaja, det blir väl vad det blir av det hela, hoppas snön kommer snart för det bidrar ju än mer till ljusare tider. Jag tycker det är skitläskigt att köra bil nu för man har så otroligt svårt att se vad som finns längs vägen, det kan vara någon person utan reflexer som helt plötsligt kliver ut från till synes ingenstans. Det var ju förra vintern jag höll på att plocka en cyklist på ett övergångsställe...men det berodde i och för sig inte på mörkret utan på att jag inte hade skrapat rutorna. Ni förstår poängen ändå, det är otroligt förrädiskt där ute just nu och om vi sedan lägger på lite halka på det så är ju slutresultatet förödande. Jag har i alla fall fått på vinterdäcken och det är tur det för jag vill inte överraskas av någon blixthalka till och från jobbet, ska det glidas så ska rätt gummi vara på...

Mitt lovprisande av DJ Hero 2 häromdagen får nog omrevideras, nu är jag bara tilt på spelet. Jag hade ju fram tills nu bara spelat på svårighetsgraden medium och kände att jag började bemästra den så jag tänkte att jag kliver upp till hard...mmm, tjena. Här snackar vi ett svårighetsgradshopp som får Stefan Holms skuttande att verka dvärglika(det är de ju in real life också i och för sig), jag blir helt förnedrad i mina försök på hard. Nu ska det scratchas, flippas, snurras, tryckas och gud vet vad överallt och hela tiden. Jag vågar inte ens längre prova expert, det måste vara en omänsklig nivå på koordinationsförmåga som krävs där. Jösses. Nej, jag varvade ner med lite Dirt 2 istället som faktiskt är ett riktigt bra spel, fyllt med spelglädje trots sin relativa enkelhet. Ett bra spel att spela i väntan på annat gott och jag vet att det är gammalt men allt gammalt är inte av ondo, se på mitt fläskiga lekamen. Jag må se ut som fan och ha ett babyface fastklistrat på en 100-årig bebismullig kropp men insidan är nog bland det finaste ni kan hitta där ute och det finns mycket spelglädje här. Någon som vill testa min joystick? Rock Band 3 släpptes idag och jag var och kollade läget på de lokala stormarknaderna för elektronik och på Mediamarkt hade de fått in spelet men inga instrument medan på Elgiganten hade de noll koll, de hade inte ens spelet i sina datorer. Världsklass. Det får vänta en stund på införskaffning alltså men det kan det vara värt, sett till recensionerna ska även det här spelet vara fullt av spelglädje igen och det kan behövas efter 2:ans incashning på 1:an. Störst förväntan inom spelcommunityn är det nog just nu dock för COD7:BO som släpps om tio dagar, det blir väl återigen årets spelhändelse i princip. Som sagt, en äcklig spelhöst är det.

Jag har ju kollat på en film till som jag glömt bort i de senaste inläggen:

Titel: The Other Guys
Genre: Actionkomedi

Det handlar alltså om ett par supersnutar(The Rock, Samuel L Jackson) som leker stuga i sitt yrkesutövande och har en hel stads beundran tills de fatalt dör i en jakt på några bovar. Det här är egentligen största besvikelsen vad gäller filmen, ser man till omslaget så verkar ju de vara huvudpersoner men de är alltså ute ur handlingen efter en kvart. Istället får vi följa Will Ferrell och Mark Wahlberg i grymt överspelade karaktärer i 1 1/2 timme, roligare kan man ha. Jag får nästan ångest av Will när han är som värst, det blir så krystat och konstigt och eget på något sätt. Nej, jag fnissar till någon gång men mest sitter jag bara och hoppas på att det ska ta slut. Usch.

Betyg: R R

Bara en dag kvar till helgen och det känns ypperligt, ska bli skönt att varva ned igen lite och köra första livepokerturneringen på ett tag. Det blir nog den sista på ett tag också då jag nog väljer att avstå en hel del spel i november, fokuserar på nätspelet istället med alla SM-turrar och dylikt samtidigt som jobbet kommer att ta en hel del tid. Smällar man får ta här i livet...

Nej, lite pussypetting på det här så är kvällen fullbordad...

Inga kommentarer: