onsdag 29 juli 2009

Fettot rapporterar...

Fuck, hatar min viktuppgång och tänker ta krafttag mot den efter semestern...x antal promenader i veckan är redan mentalt inbokade och ska avverkas med största möjliga effektivitet. Jag ska fan under 100 pannor innan året är slut, sanna mina ord...om det så kräver att jag skär av mig min lem på 3 kg(eller om det var 3 gram). Nej, jag tror inte det är några problem bara jag kommer in i mina rutiner igen och det kommer inte att innebära några större svårigheter. Jag har ju en vilja av stål när jag väl bestämt mig och det har jag väl i princip gjort nu, måste bara äta upp allt godis jag köpte från båten först men jag är på god väg så det bör vara avklarat innan veckan är slut.

Kvällen idag ägnades åt en flaska vin, några Pollys och filmen "Leaving Las Vegas"...det är fanimej en av de bästa filmerna någonsin, så otroligt mörk men samtidigt fylld av en slags tro på kärleken och livet. Den har tre klassiska scener och jag skiter i om jag avslöjar spoilers:

1) När Cage sveper en halvliter whiskey på en stripklubb
2) När Cage blandar sprit direkt i apelsinjuicedunken för att dämpa abstinensen och bakisheten morgonen efter en rejäl fylla
3) När Shue rider Cage som en sista gest av kärlek innan han dör som följd av sitt spritintag

Filmen är lätt en klassiker då den innehåller det mesta och där bild och ljud samverkar gudomligt i sina försök att få fram detta mästerverk, som åskådare blir man indragen i det misära oavsett om man vill det eller inte. Ni som ännu inte sett filmen borde skämmas, det är en del av utbildningen av att vara människa att se den här. Det kändes väldigt lämpligt att inta lite sprit samtidigt som jag såg på dramat, det gav den lilla extra dimensionen som behövs för att verkligen ta in det hela fullt ut. Jeeeesus, vilken film!

Annars har dagen ägnats åt en tripp till jobbet då jobbdatorn pajat så jag var tvungen att få en ny eftersom jag har lite grejer jag måste göra hemifrån under veckan, trist men nödvändigt. Planer fanns på att besöka en polare i Stockholm för lite kvalitativt umgänge men dessa fick skrotas i och med detta debacle, sånt som händer men ett samkväm bör kunna arrangeras framöver vilket fall som. Förhoppningar om en utgång i Västerås på typ fredag finns fortfarande även om tiden går, ska försöka slänga ut lite tentakler imorgon för att kolla läget. Jag måste dock ägna en del tid åt jobbrelaterade ärenden så vi får väl se hur det hela fortlöper...

Pokern är helt off just nu, har ju inte spelat poker på typ tre veckor och känner inget större sug även om det självklart finns ett grundläggande sug mest hela tiden, jag ska dock försöka ta mig till söndagens turre på klubben ifall jag orkar efter U2-äventyret i Göteborg. Känns lite tveksamt dock med tanke på att jag även börjar jobba på måndagen igen och därmed lär behöva varenda minut av sömn jag kan få för att inte gå under av ångest. Det vore dock kul med lite livespel då det var länge sedan jag tog del av galenskaperna på klubben, saknar ju klientelet trots allt...jag kan dock försäkra er om att jag på intet sätt gett upp "pokerkarriären" utan siktar på att fortsätta mina äventyr i höst. Till någras glädje och mångas förtret antar jag men sånt är livet, can't please them all...

Nej, tror nog jag ska ta en tidig kväll och slänga mig i säng fastän klockan ännu inte slagit 23.00...min kära kisse valde ju att väcka mig 08.30 imorse då hon väl var orolig vart jag tagit vägen och jamade utanför sovrumsdörren. Grattis Sverige. Jaja, hon är söt vilket fall som, min lilla Minttu...

Sov gott, folket, och kom ihåg...ta han dom varandra...

Inga kommentarer: