tisdag 21 oktober 2008

Förfall...

Jag var och spelade innebandy ikväll igen och gjorde den traditionsenliga invägningen, nu börjar det gå åt fel håll då vågen visade 112.0 kg...inte alls bra. Jag har slackat lite på sistone men måste återigen ta tag i saker och ting på allvar, det här funkar inte och jag måste se till att plöja kilon så jag åtminstone kommer ner runt 105 kg eller något. Usch...som tur var gick själva innebandyn hyfsat i alla fall, det var ett grymt tempo då vi var 10 pers som lirade med två tre-lag mot varandra och det mest minnesvärda jag åstadkom var en helt omedveten Zlatan-dribbling där båda fötterna och klubban var inblandade. Jag avslutade det hela med en löpning längs kanten och ett schysst pass in i mitten som resulterade i ett mål till allas stora jubel, ibland blixtrar jag till i mitt slumpmässiga rörelseschema. Nu sitter jag här öm och svettig och begrundar livet alltså, fantomsmärtan i högra låret vägrar ge med sig då den gör sig påmind vecka efter vecka och nu har jag inte spelat RB på en vecka eller två heller. Jag börjar tvivla på kopplingen RB - lårsmärta men vem vet, kanske är en permanent skada jag lyckats tillfoga mig själv...

Annars inte mycket nytt under solen, jag läste att allting inte verkar ha gått rätt till med Metallica-biljetterna då flera Ticnet-ombud runtom i landet tydligen pumpat ut biljetter åt sig själva för försäljningen på svarta marknaden. Det känns ju inte så kul när det finns många fans därute som förtjänar att få biljetterna till deras utgångspris, som redan i sig är väldigt högt i mina ögon då standardpriset är runt 1/2 - 2/3 av Metallicas prisbild. Men men, är man större än alla gudar i världen så får man väl göra som man vill...jag hoppas fortfarande på att kanske plocka någon rebound-biljett då det allt som oftast brukar dyka upp några biljetter igen då folk inte hämtar ut de biljetter de bokat. Håll tummarna!

Jag börjar få panik över alla TV-serier, jag hinner inte kolla av dom och hur jag än gör trillar det in i snitt tre nya avsnitt var och varannan dag. Kan man sjukskriva sig för TV-seriestress? Jag kan ju inte låta bli att glo på alla heller, jag har lite av tvångstankar om att jag måste fortsätta att följa en serie när jag väl börjat titta på den och då förstår ni att min tillvaro inte är alltför lätt. Jag måste dock säga att de flesta av de serier jag tittar på är bra om än inte klockrena i alla av fallen, en serie som de gärna skulle få nackskotta är ju Prison Break. Hela den serien har ju blivit en parodi på sig själv, de bryter ju sig ut från det ena fängelset efter det andra och snart blir det väl ett högdramatiskt avsnitt när Scofield fastnat på en toalett eller något. Nej, lägg ner skiten så jag får frigöra en timme per vecka i alla fall av mitt seriespäckade liv...en ny serie som fångat mig är True Blood som handlar om vampyrer, den är sådär halvskum och har en riktigt skön stämning där skämt blandas med allvar om vartannat. Ett favoritavsnitt var när en av huvudrollsinnehavarna drog i sig lite vampyrblod då han hade problem med potensen, enligt uppgift ska alltså vampyrblodet få människoblodet att rusa och det rejält. Problemet är bara att snubben blir anhållen för ett mord på en kvinna och när han förhörs sitter han med världens bonge som poliserna lätt skulle kunna tolka som upphetsning över mordet. Det är den nivån humorn ligger på och ja...den är helt på min nivå. :)

Nej, nu är det duschdags och lite TV-seriegrind innan läggdags, jag måste verkligen maxa varje minut av mitt liv för att hinna med allt väsentligt...scchhh, säg inget, jag vet, det är inget liv men ändå...vi kan väl låtsas?

Inga kommentarer: