måndag 20 oktober 2008

Frälsaren är tillbaka...

Japp, ni läste rätt, jag är tillbaka efter en veckas tjänsteresa och det mer laddad än någonsin...nåja, vi kanske inte ska överdriva då jag fortfarande känner mig ganska mör efter hela trippen men det känns skönt att vara hemma igen och hitta vardagen igen.

Far min fick ju lämna in bilen på reparation igen under min frånvaro då jag innan avfärd upptäckte att bileländet fortfarande läckte på högersidan, nu ska de återigen ha fixat det hela men vi får väl se om det håller...fan tro't. Dessutom blinkar servicelampan i bilen också vilket skulle innebära en härlig utgift på ca 4k och det känns som jag förhalar det hela just nu, jag hatar verkligen att vara bilinnehavare då det helt plötsligt tillkommit kostnader på runt 3k i månaden och även om bekvämligheten är obetalbar känns det som ett dyrt pris att betala. Ja, jag vet att jag säger emot mig själv när jag först säger "obetalbar" och sedan i samma andetag utbrister att 3k är alldeles för mycket men skit i det ni, jag får argumentera bäst jag vill.

Jag hinner inte vara borta mer än en vecka och det blossar upp nya härliga pokerintriger, jag såg att en viss Norinder inte lämnat en viss Valterego i fred utan fortsätter med sina påhopp och jag vet inte vad jag ska säga. Herr Norinder vet ju hur han skapar rubriker kring sig själv men frågan är ifall han är medveten om priset eftersom hans trovärdighet minskar för varje utfall, i alla fall med tanke på nivån på dessa. Återigen, jag har inget emot karln och har ingen som helst aning om hur han är som person utan går enbart på det jag kan läsa av och om honom, tyvärr kan jag ju inte påstå att han ökar värdet i sina aktier hos mig...vilket han antagligen pissar på vilket fall som. Jag är väl för skolad i var-så-mot-andra-som-du-vill-att-andra-ska-vara-mot-dig-skolan för att kunna förstå ett motsvarande agerande, speciellt med tanke på hans roll som ambassadör och reklampelare för Unibet då jag tycker att hans uppgift borde vara att skapa ett bättre klimat för pokern vilket han definitivt inte gör just nu. Nej, han känns mest provokativ för provocerandets skull, det är ganska svårt att hitta någon röd tråd eller konsistens i hans klumpiga påhopp till höger och vänster. Synd på en snubbe som ändå verkar ha en hel del pokerkunskaper och -talang... Hans höghet ska ju infinna sig på vår klubb i helgen för att vara med i en turre och göra lite reklam för Unibet, det ska bli intressant att se hur han är som person på riktigt och jag har inte dömt ut honom än utan håller dörrarna öppna även om han inte direkt bäddat bra än så länge.

Sedan var det ju polisens ingripande mot Club 7 som känns ganska oroväckande, det känns som att snaran på något sätt dras åt även om det här i första hand inte handlade om pokern. Jag antar att de flesta av er vet om att polisen alltså ertappade en snubbe utanför Club 7-lokalen med både pistol och skottsäkerväst på sig varpå de kände sig tvungna att göra en rannsakan på klubben. Tyvärr för alla inblandade parter hittade de tydligen ännu ett vapen inne på klubben och det är nog där det kan skita till sig big time, hade det bara varit snubben utanför hade det kunnat gått att slinka undan denna grej men nu känns det som att polisen kommer att tvingas agera mot Club 7. Jag har svårt att se hur de i allmänhetens ögon kan se mellan fingrarna när det gäller en svart spelklubb där det även finns vapen i omlopp, det är riktigt tråkigt ifall det går så långt att Club 7 får stänga eftersom det behövs klubbar för olika nivåer i området för att intresset ska bibehållas. Det ska bli intressant att följa händelseutvecklingen men jag tror knappast detta gagnar pokern i det stora hela...

För egen del har pokern legat i dvala men vi får se om det blir lite online-spel under veckan, om inte annat lär det alltså bli Norinder-turren till helgen och det är inte en dag för tidigt för lite livepoker igen. Jag har äntligen lyckats förtränga HPK Open och kan se med glädje framemot lite lajvande igen...

Jag kollade på en film häromveckan också:

Titel: Babylon A.D.
Genre: Action

Filmen handlar om en legosoldat(Vin Diesel) som får i uppdrag att frakta en tjej från ett nunnekloster i en framtida värld där anarki råder och självklart hamnar han i trubbel ganska snart. Jag har faktiskt lyckats förtränga det mesta av handlingen redan(ni kanske anar vartåt betyget lutar) och själva actionscenerna var inte mycket att hurra för, jag behöver ju inte tillägga att Vin Diesel inte direkt övertygar i sitt agerande heller. Nej, det finns mycket roligare saker ni kan lägga 1 1/2 h på än det här...undvik...

Betyg: R

På X360-fronten har det varit ganska lugnt med RB-lirande då jag mest rollspelat och nu i veckan släpps två, på förhand, riktigt grymma spel i form av "Dead Space" och "Far Cry 2" så tiden lär ju minska än mer för RB. Jag ska dock inte glömma bort detta underbara spel utan vill återuppväcka min tagenhet av detta mästerverk genom att anordna en hardcore-RB-kväll varpå inbjudan härmed går ut till de som känner sig manade, lämna förslag på dag i kommentarerna på detta inlägg så ska jag se till att samordna något. I första hand känns ju detta som ett upprop för Plzd2BeatU, iwer, niqlas och mig men det kanske finns några till RB-fans därute som känner sig beredda att kliva ur garderoben? Join the revolution säger jag...

Nej, nu ska jag ägna resterande delar av kvällen åt det jag gör bäst nämligen ingenting...

PS. Jag ska se till att hålla uppdateringsgraden på bloggen högre från och med nu, jag måste prioritera om helt enkelt. DS.

Inga kommentarer: