söndag 3 maj 2009

Pokerdepression...

Jag beslöt mig efter mångt och mycket eftertanke att till slut spela slask-GPn på klubben och jag gjorde fulla inköp från början vilket innebar 5,5k i marker, med 25-minutersperioder var det upplagt för en väldigt blodig rebuyperiod innan det var dags att stänga markertillförseln. Jag fick ett helt ok bord med bl.a. Pommes, Karim, Johan A och Eric. Det tar inte lång stund innan det börjar smälla för mig, jag har dock vikt ett tag när jag plockar upp AJ som jag ställer mina dryga 4k med. Blindsen är väl i stil med 75/150 eller något och Pommes funderar länge och väl innan han tar synen med...A5...grattis. Alla som vet hur min verklighet fungerar vet att han drar ut mig och träffar sin sketna 5:a, totalt bedrövad cashar jag in på det inköp som Rille lovat mig som tack för skjutsen. Med 1k i marker känner jag mig inte alltför kaxig och jag letar bara efter anledning att trycka, till slut kollar jag ner på mitt första kort och ser att det är ett A så jag pushar. Jag får syn av Johan och Eric om jag inte missminner mig, de fortsätter att betta på floppen och jag börjar tvivla starkt på mina chanser då det inte finns något A så långt ögat når. Småsnackandes lite med Pommes om det hela tittar vi tillsammans på mitt andra kort som visar sig vara...ett till A! Till slut viker Eric i sin kamp mot Johan och Johan visar upp KK, jag har tripplat och är hyfsat med igen.

Efter ett fortsätter mitt oerhört tighta spel och jag lyckas på något sätt bygga stacken sakta men säkert, en bit in i det hela hamnar jag i en halvvidrig pott där jag ställer pre med A7o och får syn av monsterchippien vid bordet Karim som har AKo. På något mirakulöst sätt träffar jag min 7:a och lyckas dubbla upp, ytterligare en stund senare hamnar jag i battle of the blinds med Tobias L och jag har 94 som inte känns vidare gångbart men jag hänger på. Floppen kommer 943 eller något och jag bettar ut varpå Tobias slår om och jag ställer med en efterföljande syn från honom, han har 75hjärter(om jag inte missminner mig) och sjukt nog håller min hand trots två hjärter på floppen. Nu har jag en väldigt behaglig stack och kan softa mig in på finalbordet, en stor framgång sett till min nuvarande pokerform. Väl på finalbordet håller jag ställningarna rätt bra med lite ge och ta tills jag kommer till min domedagshand, blindsen är 800/1600 och jag har runt 45k i stacken sittandes på SB. Kribba sitter UTG och höjer upp det till typ 3,2k eller något, Karim slår upp det till 7k innan det är tillbaka till mig. Vad gör jag med AQo? Jag kanske ska tillägga att Kribba har dryga 10k kvar i sin stack efter sitt bet och Karim täcker mig i marker, om än knappt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag viker AQ alla dagar i veckan i detta läge. Visst kan du leda några få ggr men varför ens ge sig in i denna hand när du bara har investerat 800 av din 45k stack?
(det absolut mest troliga är att du inte leder utan behöver dra ut)

Fredrik N

Koivulainen sa...

Se svaret i inlägget efter detta.