lördag 2 maj 2009

Valborgssoftande...

I torsdags hann jag knappt hem innan det ringde på mobilen och Rille kallade till grillkväll hemma hos honom med pokerinslag som huvudingrediens, vem kan tacka nej till något dylikt trots en GI-kur som förbjuder alkoholintag? Jag var ju inte sämre än att jag tackade ja med förbehållet att jag kommer att vara nykter, något som sällan hänt för min del när det gäller någon form av kvällsumgänge av denna sociala magnitud. Jag fick som uppdrag att plocka upp Näsan, Thure och Hefner innan och det gick väl bra tills vi skulle hämta upp Hef, i ett svagt mentalt ögonblick vid Skrapan-korsningen skulle jag ju svänga vänster men åker över på fel sida av vägen innan jag kommer in på rätt körbanor. Grabbarna i baksätet hämtar andan men klarar sig utan större men och efter lite inhandlande på Maxi Erikslund landar vi hos Rille, groggarna hälls upp och markerna med tillhörande kort slängs upp på bordet för lite highroller-poker på 1 kr/1 kr-nivån. Det tar dock inte lång tid förrän markerna börjar åka fram och tillbaka där Thure står för den största delen av actionskapandet, maxinköpet är satt till 100 kr så det blir en hel del återinköp. Inte helt oväntat är ju hela gamet riggat av huset så spelsessionen slutar med att Rille är den enda som i princip plussat och det inte så lite heller, han har liksom tjänat in nog för att finansiera en sisådär två-tre till grillkvällar av egen förmåga. Mitt i spelandet avnjuter vi det underbart grillade köttet och jag håller mig stenhårt till min GI-kur och intar bara sallad till köttet, det gör lite ont att se de andra trycka i sig potatissallad och sprit men jag håller emot. Mot midnatt till bryter vi upp och jag skjutsar grabbarna till Pluto för fortsatt festande och det är med ångest jag åker därifrån då jag mer än gärna hade hängt på men hur kul är det att gå på krogen nykter? Finns ju inte...en väldigt trevlig sammankomst var det i alla fall och många skratt avlöste varandra under kvällen. WP guys!

Fredagen ägnades åt livepoker igen då jag tog mig till klubben för lite PL-texas i form av ett KM, dryga 20-talet spelare på plats och jag får ett halvroligt bord med bl.a. Rille, Rami och Tobias L. De tre första händerna för min del är QQ, AK och AQ så det säger ju en del om min start och så fortsätter det en bra stund. Startstacken är på 7k och jag hinner upp till runt 16k innan raset börjar, jag överspelar en 63:a mot Rilles 99 med floppen 642 där vi båda hamnar all-in och med en blank turn och river är den potten körd. Rejält skadeskjuten både stackmässigt och mentalt intar jag en mer passiv stil och spelar knappt några händer, jag viker och viker tills jag plockar upp 77 som jag trycker med efter en raise av Bejbom. Tyvärr för min del synar både Jörgen och Nordborg efter mig, jag träffar inget set men det hade inte hjälpt heller för Jörgen sitter på KK och med en K på floppen sitter han säkert. Bara att ta mitt pick och pack ännu en gång och fara åt fanders...

Efter uttåget åker jag hem till mor och far för att tvätta bilen innan jag far hemåt igen där jag knappt hinner innanför dörren innan jag går för att sova, det blir ännu ett av dessa maratonpass av sömn för min del och jag vaknar en bra bit på lördagsmorgonen. Lördagen har ägnats åt lite hemsysslor samt allmänt softande, mot kvällen till körde jag återigen LL på SS och det gick bra till en början där jag låg topp 20 under de första 2,5 timmarna men sedan springer jag in i AA med mina AK, efter det är modet inte det bästa och jag får vika mina raise efter all-ins från en och samma snubbe flera gånger om. Till slut blir jag så tiltad att jag tar en oerhört tveksam syn med Q8klöver pre, floppen kommer J87 med en klöver och det blir en liten bet från motståndaren som jag synar. Turn 9 i klöver och mitt öde är beseglat, jag trycker och han synar med 9T och tyvärr för min kommer det ingen tia för split eller klöver för seger. Jag åker på plats 76 av drygt 300 lirare, återigen är jag med bra en bra bit in i turneringen innan det skiter sig. Jag tror jag måste försöka fundera lite över varför och försöka täta denna lucka, jag vet en uppenbar grej och det är att jag ofta blir övermodig när jag får mycket marker. Jag börjar spela en massa mediokra händer som får mig i trubbel när jag egentligen bara borde luta mig tillbaka, jag försökte tänka på det idag men tappade modet efter AK:n mot AA. Jaja, trägen vinner...

Imorgon funderar jag på att åka till GP-turren i Hallsta men jag har inte bestämt mig än, vi får se vad som händer...pokern har ju inte direkt gått bra om vi säger så...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fisken..

Det var en mycket trevlig kväll, vi får ta en repris när du slutat med ditt trams =)

//Thure

Koivulainen sa...

Slaskaren...kan bara återigen hålla med och jag är helt klart med på en re-run, bara att hojta till när det är dags. :)