fredag 26 november 2010

Brrrr...

Ännu en vecka har sprungit bi och själv vet jag knappt vad som hänt...eller jo, det har väl varit enligt det vanliga schemat:

Tisdag: Innebandy som säg hästpung rent ut sagt, min form där är inte bra på något plan och marginalerna är definitivt inte på min sida. De förbannade stolparna känns som magneter för mina skott då bollen vägrar leta sig in mellan dom, varje försök till bollkontroll slutar i tårar och så blir jag förnedrad av motståndarna genom diverse fula knep och finter. Svetten lackade dock och även jag lackade ur till slut så att klubben fick sig en flygtur, det händer typ aldrig men det var antagligen en hel del uppdämd frustration som kom ut där och då.

Onsdag: Nytt besök på Aqva för en satellit till helgens stundande Västerås Open och trots att jag inte kan spela den så kändes det värt att åka ner, om inte annat kunde jag ju sälja platsen om jag råkade vinna en sådan. Förutsättningarna var goda, på 22 spelare blev det 9 platser och en mikroskopisk summa som 10:e pris och detta tack vare att den här satelliten föregåtts av en serie turneringar som finansierat potten för denna. Det började bra då jag rätt snart dubblade upp mot Ryssen med flush mot flush men sedan gjorde jag ett idiotspel mot Veronica så jag mer eller mindre gav bort 2/3 av min stack. Trots detta lyckades jag gnaga mig kvar i turneringen och när finalbordet väl ska köra igång är jag med rätt bra, det är ju bara en till som ska bort så är det hela klart med paket och allt. Det blir en hel del sjuk allin-action där Nallen spelar på toppen av sin förmåga coh synade ner det mesta med det mesta, tyvärr dubblade shortisarna hela tiden och det hela drog ut på tiden. Till slut får jag in allt mot Steffe med AT mot hans 77, floppen kommer A-hög men rivern ger honom hans tvåoutare och jag har bara smulor kvar. De åker in ganska snart med 98o och jag får två syn, Stina med AT och Nallen med något menlöst och Stina drar tvåpar mot min totaltomma hand. GG WP. Jag får 195 kr som tack för besväret, fem timmars spel och jag går back trots att jag får prispengar...surt sa räven och slickade sig själv mellan benen...

Torsdag: Mellandag, absolut inget vettigt avklarat utan bara en massa varande.

Och så är vi framme i nutid, fredag kväll och jag är ett kolli av trötthet. Jag har inte fått mycket gjort under kvällen utan mest bara suttit i soffan med laptopen i knäet och slösurfat. Jag har lyckats kolla på det fjärde avsnittet av The Walking Dead i alla fall och det tog sig lite igen efter två sämre avsnitt, tyvärr känns den inte så klockren ändå som premiäravsnittet gav tonena av. Nu är det ju bara två avsnitt kvar så vi får se om det är det sista vi ser eller om det kommer en fortsättning...

Jag körde lite onlinepoker både igår och idag men känner att jag är för rastlös för det just nu och då snackar vi cg, turneringar går bra men PLO-slaskandet är för lättvindigt just nu. Jag tar inte det hela på allvar och mosar bara på utan eftertanke, ingen bra taktik om man inte springer som en afrikansk vinthund vill säga. Jag får helt enkelt bara lägga fokus på Unibets SM-vecka som börjar om en knapp vecka, finns ju rätt mycket trevligt att satsa på där. Vi får se vad det blir mer i detalj när vi närmar oss...

Nu måste jag göra något åt mitt godissug, klockan är mycket så antingen får det bli en natträd eller så får jag hitta på något som avleder uppmärksamheten. Några förslag?

2 kommentarer:

blomster sa...

Ett välplacerat hammarslag på stortån lär avleda...

Koivulainen sa...

Ett på tredje benet lär väl avskräcka för all framtid... :)