lördag 13 november 2010

The time has come...

Då har dagen vi alla väntat på kommit, dagen då färden mot en ny vinnare av fusk-SM ska utses och jag känner mig harmonisk och taggad inför uppgiften. Jag hade ju alla möjliga planer på att styra upp någon form av grindstuga men alla dessa har slopats, det blir bara jag och katten som tar oss an detta tillsammans, jag kommer snart ladda upp med en kebab av något slag för att sedan i lugn och ro vänta in startstkottet om dryga tre timmar. Vi får verkligen hoppas att det inte blir någon form av antiklimax men samtidigt är det så mycket man inte kan rå över så det får väl bli vad det blir helt enkelt, huvudsaken jag håller huvudet kallt och inte gör några dundermissar så är jag nöjd...

Veckan har annars mer eller mindre bara handlat om jobb och det känns mentalt, mitt huvud är som en urblåst melon där hjärncellerna är som små ADHD-barn utan uppgift. De bara rusar runt i blindo utan att veta varför, stressar trots att det inte finns något att stressa över. Min hjärna är alltså rätt jävla speedad just nu och jag försöker få den att sakta ner och inta framstupa sidoläge istället men det går sisådär, lär väl inte bli bättre med SM-äventyret om någon timme. I torsdags hann jag dock med att köra SM i PLO på SvS och det höll på att bli dundersuccé, efter första timmen låg jag trea med drygt trippel startsack och allting var kantat av rosa fluffmoln. Andra timmen dräpte mig dock rätt rejält och där fick jag verkligen bekänna färg, jag red dock ut stormen och höll mig levande till andra pausen där jag låg 150:a av knappa 300 så det var godkänt. Tredje timmen blev en sjuk färd igen då jag sprang som en gud och i tredje pausen låg jag på en 43:e plats igen om jag inte missminner mig där jag dock precis innan paus tappade en 45k-pott. I den fjärde timmen tar det slut efter att jag sprungit in i lite äckligheter och självklart är det samma kille som dräper mig två gånger om, i första handen floppar jag set plus nötfärgs- samt hålstegdrag mot hans K-höga färgdrag samt öppna stegdrag. Vi hamnar all-in på floppen och självklart sätter han ett av sina få outs när stegen kommer, när bordet varken parar sig eller färgar sig är potten hans. Sur som ättika kämpar jag vidare och hamnar till slut i en till hand mot honom där jag floppar topp-två och får in allt mot hans AA på hand, självklart parar sig bordet med en sexa på turn och en sexa på river och mitt SM är över. Riktigt surt då jag kände mig sjukt stark spelmässigt och jag inser hur mycket mitt spel i PLO utvecklats senaste året, jag hade full kontroll hela vägen och visste exakt vad jag pysslade med mot hur det varit tidigare år i motsvarande turneringar. Lite mer tur och mindre otur så hade storverk kunnat ske...

Jag fick hem Rock Band 3 med keyboard igår och har testat på det lite, det känns som att de förfinat konceptet än mer och istället för Guitar Hero-konceptet där de mosar ut nya spel var och varannan dag känns Rock Band mer genuint och genomtänkt. Det känns inte som samma cashningsfranchise som GH, spelglädjen finns där och de har byggt på utmaningen med diverse challenges och annat som gör att det hela tiden finns något nytt att angripa. Nu väntar jag bara på pro-trummorna så jag kan gå loss på dom på allvar... COD7:BO har jag fortsatt att plöja igenom och ännu en gång, intrycket består av att spelet inte har mycket att tillföra ur nytänk utan är bara samma gamla fast med en ny och väldigt polerad yta. Jag vet inte hur länge de kan hålla på med detta utan att konsumenterna tröttnar men det är klart, det kommer väl nya multiplayer-generationer hela tiden som är sugna på att sätta klorna i lite hjärndött skjutande. Personligen börjar jag bli lite trött på konceptet i alla fall...

Jag säger bara, The Big Bang Theory. Ni som inte har upptäckt serien än, gör det. Det är nog den grymmaste komediserien på år och dagar, nuvarande säsongen är också lätt den bästa hittills men det betyder inte att de tidigare är dåliga på något sätt. Lyd mitt råd och kolla på serien, ni blir inte besvikna.

Nej, nu är det dags för matinförskaffning, jag har ju inte intagit någon frukost idag ännnu så det får bli en brunch-kebab då. Den stora frågan nu är bara om det ska bli tallriksvarianten eller en viking...stora problem...

Inga kommentarer: