måndag 29 november 2010

En rock kort...

Jaha, då var helgen avklarad ännu en gång, fort gick det den här gången. Fredagskvällen tillbringades i någon form av koma där jag till slut kände mig tvungen att piffa upp vardagen med lite nattligt godisinköp så det bar av till den lokala Statoil-macken för lite syndande, jag vet inte riktigt om jag egentligen var sugen eller om det bara var någon form av tvångstanke. Jag kände i alla fall inte att jag direkt hade bidragit till världsfreden med mitt agerande...

Lördagen hann knappt börja innan det var dags att korka och festa lite med gamla kollegor, det blev en riktigt trevlig kväll ur umgängeshänseende även om partydraget aldrig riktigt infann sig. Jag träffade på en massa folk som jag inte sett på ett bra tag och det var kul att uppdatera sig om läget och se att de man bryr sig om mådde bra, vilket de i de flesta fall verkade göra. En del nya trevliga bekantskaper upprättades också och vi får väl se vilka tillfällen som dyker upp för att fördjupa dessa, en trevlig var det kort och gott och trots min väldigt moderata fyllnadsgrad lyckades jag tappa bort garderobskvittot. I min naiva värld trodde jag att det skulle gå att lösa på något sätt ändå men jag blev snällt hänvisad till att vänta tills alla hade hämtat ut sina attiraljer, föga road av tanken att stå och vänta i minst 1 1/2 timme gav jag upp och knallade hem utan rock. Jag har försökt få kontakt med restaurangen idag men ingen respons, antingen är det väl någon luffare som snott rocken eller så får jag försöka styra upp en hämtning under veckan. De har ju en sådan smidig tid för hämtning av borttappade saker, mellan 12-13 på måndagar. Det är inte så jävla lätt att tajma in den timmen när man jobbar på annan ort liksom...for fucks sake...

Söndagen blev en slappardag där jag hann med lite poker, det blev en 8-mans sng på Aqva och jag var självklart först att åka. Jag blev hyfsat tiltad efter att ha blivit halvt som halvt rövknullad i några potter, Rille drog ut mig ganska rejält i en pott t ex där jag har K2hj(fråga inte) och floppen kommer KJK. Rundcheck med fyra personer med i potten, turn 9hj och jag bettar ut med endast syn från Rille. River 5hj eller något, färgen fylls i alla fall upp och kåken uteblir. Han checkar till mig och jag bettar ut och får ett min-omslag, jag vet ju att han dragit in A-höga färgen men måste ju syna med seminötfärgen och trissen. Och visst, där sitter han hånleendes med sin Ax i hjärter...fucker. Efter det var jag död mentalt och det fortsatte med den ena förnedringen efter den andra tills mitt huvud bara var ett enda stort mörkt hål, det var den söndagsron. Väl hemma orkar jag inte fokusera på något utan dräller mest runt och sover en stund för att inkassera lite av min sömnskuld, innan jag vet ordet av det är även söndagen över och en ny vecka tar form.

Det är banne mig djävulskt kallt nu, konstant iskub är det populäraste tillståndet just nu. Jag förstår inte att det kan vara så sjukt kallt när graderna ändå inte är överdrivna, måste vara ovana eller en ny form av kyla. Vi kanske är på väg in i en ny istid, jag skulle nog känna mig hemma där så kallt som jag springer. Nåväl, efter sol kommer regn så vem vet...

Det är ungefär så spännande tillvaron är just nu, vi får väl se ifall veckan bjuder på någon oväntad överraskning eller något...

Inga kommentarer: