tisdag 30 november 2010

Det gör ont...

Framåtrotation i innebandy är fan inte bra, det kan leda till sveda och värk vilket jag fick erfara idag. Vi samlades som vanligt för lite spel och det började helt ok med ett par vunna matcher och godkänd insats för egen del, sedan skulle jag ge mig på en delikatessvändning på mittplan som till en början gick väldigt bra då killen ifråga blev helt bortgjord. I min iver att komma loss och få bollen med mig börjar jag stappla och vifta hejvilt, tänk er en vuxen(och fet) elefant som får spel och börjar gå bärsärkagång. Om ni kan visualisera er det så är ni nära sanningen, i alla fall så tar sig den skapelsen sakta men säkert framåt men framåtrotationen ökar för varje steg och det oundvikliga sker till slut...hela paketet åker i golvet. Tursamt nog har jag så mycket fett som dämpar fallet att inga vitala organ tar skada utan jag kan resa mig till folkets jubel och applåder, det är sådant man får bjuda på. Spelmässigt gick det bättre den här gången och det kan väl knappast bli sämre än förra gången, jag lyckades med ett par schyssta grejer och känner mig nöjd med tre matcher vunna av fem möjliga. Jag är ju än så länge oduschad också trots att jag varit hemma i två timmar men det blir lätt så när man fastnar framför laptopen...

Jag kollade på det senaste avsnittet av Dexter och det är banne mig en serie som växer för varje avsnitt som går, jag har gillat den stenhårt från första början och tyckte att förra säsongsavslutningen var en rejäl mindfuck varför det var svårt att se hur det skulle kunna bli bättre. Döm min förvåning när den här femte säsongen levererar ännu hårdare och jag sympatiserar mer och mer med denna massmördande blodtekniker, i sin sjuklighet är han ändå bland det mest normala och vettiga i en annars absurd värld. Äntligen verkar han vara på väg att bli hel också, sådant kittlar mina empatiknölar något oerhört. Ni som ännu inte gett er i kast med denna serie har många timmars högkvalitativt drama framför er, en modern klassiker i TV-serieväg helt enkelt.

Imorgon ska bilen in på verkstad och jag blir väl några tusenlappar fattigare, huvudsaken åbäket går igenom på besiktningen på torsdag bara så är jag nöjd. Jag hinner inte med några praktiska debacle de kommande veckorna, schemat är späckat nog som det är. Idag började ju t.ex. poker-SM på Unibet men dock med en för mig totalt intressant disciplin, nämligen omaha hi/lo. Jag hatar hi/lo-spel, har aldrig förstått charmen med att försöka vara sämst...ska jag vara något så är det i alla fall inte sämst. Imorgon var det mörkpoker och på fredag HU och jag kommer nog inte köra någon av dessa heller, schemat längre fram hade jag inget riktigt grepp om men det är fortfarande main, PLO och deepstack som är intressanta för mig. Vi får väl se om det blir dessa och/eller något mer... Imorgon blir det nog lite spel på Aqva om inget oförutsett händer och på fredag är det tvåmannapoker som gäller, ska det spelas gäller det ju att hitta en partner som tror tillräckligt på den här fisken. Vi får väl se om det finns någon hugad själ som vågar ge sig in i matchen med mig...

Nu är det nog dock dags för lite dusch, auf wiederhören...

Inga kommentarer: