måndag 23 februari 2009

1-årsjubileum + 2 dagar...

Jag glömde ju att berätta att det i lördags var exakt ett år sedan jag fick mitt körkort och det var läge att fira ett olycksfritt första år, ni som läste förra inlägget vet ju att jag celebrerade det hela med att köra lite på en cykelväg. Snacka om att sätta pricken över i:et på den bemärkelsedagen och på tal om bemärkelsedagar så är ju en stycke till födelsedag i nära antågande, på lördag smäller det och jag försöker få ihop lite folk till utgång men det verkar svårflörtat. Jag har dock några dagar till på mig att samla ihop styrkorna, det vore kul att kröna min 32:a födelsedag med lite fylla. Vi får se hur saker och ting urartar innan helgen är kommen...

Idag körde jag onlinen igen, trots mina idoga förmaningar om att jag inte borde och att det är lönlöst...snart har jag präntat in det på allvar i mig för idag lyckades jag nästintill bubbla då jag åkte som sexa med tre priser, en försmädlig eliminering mot en av bröderna Bengt/Henry där han sitter med JJ och jag med AT och Jörgen A med A5. Både jag och Jörgen träffar våra kickers men inte de livsnödvändiga A:na så vår saga är alles i det läget, jag hade ju i och för sig en halväcklig klonk mot allas vår Anders där jag drar in en stege på rivern mot hans överpar så jag ska väl inte klaga. Utöver det var det inte så mycket klonkningar utan mer bra träffar och bra spel, jag får ju dock alltid höra att jag är en sådan loser och att jag bara har flyt så jag kanske ska börja lyssna på mina kritiker. Det var länge sedan jag hade en framgång så de kanske är något på spåren...jag lyckades också tanka in 500 kr på SS för lite slaskande och där var jag som bäst uppe på runt 900 kr innan allting föll ihop som ett korthus, jag har väl knappa 200 kvar där i nuläget så det får väl bli till att köra lite sngs och hoppas på att skillsen räcker till. Jag körde fyra sådana idag och lyckades vinna två, komma trea i en och åka topp tio av 30 i den fjärde...helt klart godkänt tycker jag.

Jo, ni som har koll på trafik och bilar och annat junk, vad är det för muppar som kör runt med en varningstriangel baktill på en vanlig personbil och puttrar fram i typ 50? Jag hamnade bakom en sådan ärkeidiot idag på väg hem och självklart tog ju tvåfiliga vägen precis slut när jag hann upp i baken på honom, där fick jag alltså sitta och muttra glidandes fram i 50 km/h i en alltför lång stund för att det skulle kännas riktigt bra. Kön bakom var inte att leka och så fort tvåfiligheten återkom blåste jag förbi fanskapet...nu är det säkert handikappade eller på annat sätt förmågemässigt nedsatta människor som kör dylika mojänger men det skiter jag i, de ska fan inte hålla till på stora vägar och blockera normala trafiken. Det finns väl för fan bussar eller taxi...for fucks sake...(Gud kommer säkert straffa mig imorgon genom att låta en långtradare fronta med mig och pressa mig till atomer tillsammans med plåten i min sketna Saab...)

Den mentala labiliteten lever kvar än och jag är nog lite manodepressiv just nu, så som allas vår Wettis så fint skulle ha uttryckt det...det är inte lätt att vara Koivulainen med all press och alla förväntningar, det är jävligt ensamt på toppen ska ni veta. Imorgon är det CL igen, har dock ingen koll på matcherna men det blir ju bra vilket som då det vankas Inter - Man U och Liverpool - Real Madrid bland annat. Jag ska försöka kolla klart på helgens UFC-gala någon gång också, jag hann ju med dryga hälften i lördags innan det var dags för fyllechaffande, riktigt schyssta matcher var det med mycket snygga knockar. Mer sånt åt folket! Nu dusch, sen sova, tack och hej...

4 kommentarer:

Anonym sa...

de är moppebilar, som en moped fast en bil. otroligt fiskigt om du frågar mig! tjing

Anonym sa...

Och sådana får inte köra på E18 :)

Anonym sa...

Vad sägs om en gratis bankroll? $50 direkt + $100 bonus att grinda ut. inga insättningar, inget bullshit. Registrera genom länken nedan, klara av ett litet quiz, och välj ett pokerrum du vill spela i.

http://www.pokerstrategy.com/u8VO2Z

(OBS! Du får ej ha ett konto sedan tidigare på din valda pokersite)

Koivulainen sa...

Ok, då vet jag läget och ja, fiskigt är ju bara förnamnet i det här sammanhanget. :) Jag körde faktiskt inte på E18 utan på Suravägen, de borde fan inte få åka där heller...as...