torsdag 5 februari 2009

In the middle of the week...

Torsdag kväll och helgen börjar torna upp sig som ett nöjesland med fritt inträde, bara en fredag mellan mig och härligheten och det känns faktiskt riktigt bra. Jag har precis styrt upp lite riktigt partande på lördagskvällen och jag hoppas på en klockren fylla, en sådan som håller sig på den smala gränsen mellan total succé och kapitalt fiasko där jag aldrig hamnar på fel sida så att säga. Jag ska dock inte gå in för det hela med det syftet uttalat i skallen för då vet vi ju alla var det slutar, jag går in för att ha kul vilket jag är övertygad om att jag kommer att ha. Jag ser i alla fall framemot det hela eftersom det var länge sedan jag var på en "riktig" fest eftersom den senaste tidens eskapader mer rört sig kring representationsnivån i partyväg. Inget ont om det men omväxling förnöjer...

Tisdagen kom och försvann, jag har knappt något minne överhuvudtaget om vad jag pysslade med då och ändå är det om dagen före igår vi snackar om. Jag tror jag börjar bli seriöst senildement och det som jag aldrig trodde skulle bli sant vad gäller har inträffat, jag har börjat på senare år glömma namn på filmer, skådisar, band, artister, you name it. Sådant hände ALDRIG för säg fem år sedan, jag kunde rabbla det ena efter det andra men nu är det som om hjärnan har börjat tappa stinget. Väldigt oroande då jag som yngre bara garvade åt de äldre när de inte kom ihåg något, nu är jag snart där själv. Fuck. Gårdagen kommer jag dock ihåg mer av, efter att innebandyn ännu en gång fått ge vika för ointresse från deltagarna blev det en Rock Band-grindkväll med Plzd2BeatU istället vilket definitivt inte är fy skam det heller. Det var skönt att se hur jag ändå närmat mig honom i skillsväg även om jag fortfarande känner mig som Karate Kid måste ha gjort med Mr Miyagi, det skiljer ett par divisioner mellan oss än. Jag lyckades ivrigt påhejad knäcka en av mina hatlåtar i form av "Battery" och det var riktigt skönt, den har varit läskig att försöka bemästra. Vi kalibrerade mitt trumset också vilket jag inte tidigare gjort och det gav faktiskt effekt direkt i mitt spelande, det tog ett tag att vänja sig vid lite annorlunda timing i slagverkandet men det kändes å andra sidan mer rätt med träffarna. Det blir nog ännu bättre när jag väl kört några gånger till och verkligen kommit in i den kalibrerade världen...

Vid 21-snåret trillade även Näsan över för att beskåda Liverpools omspel mot Everton i FA-cupen, det blev en tät och väldigt chansfattig match som gick ända till förlängning där de små blå asen lyckades få in en boll i 118:e minuten d.v.s. typ två minuter före straffar. Besvikelsen i den Liverpool-hängivna soffan var total men det gäller att se det positiva, nu kan Liverpool fokusera på ligan och CL när de kan glömma allt som har med FA-cupen att göra. Spelet var ingen höjdare och många lirare underpresterade, en oroande skada på Gerrard och en dumt framjobbad utvisning på Leiva var matchens rejäla bottennapp bortsett från det insläppta målet då. Jaja, bara ta nya tag och verkligen satsa på ligan nu, de röda måste hänga på de andra röda...så är det bara...

Pokern har legat på is i ett par dagar nu igen, har inte riktigt haft tid för det hela även om det körts några satellit-turrar på klubben och sett till kommentarerna i gästboken på klubbens hemsida verkar några i alla fall sakta mitt fiskiga tryne. Jag får se om jag ska köra Big Stacken i helgen, det känns lite tveksamt nu med tanke på de uppstyrda festplanerna på lördagen. Jag känner dock ett stort sug efter livespel och vad vore roligare än en rejält djupstackad turre, vattnas i munnen bara vid tanken på att få skyffla lite marker på riktigt. Jaja, vi får se, det ger sig... Galan som är planerad på klubben känns ju som ett givet evenemang att närvara på, jag tror den kommer att bli både priceless och legendary i alla bemärkelser men det är ju faktiskt på min födelsedag som den hålls. Frågan är om jag vill fira min 32:a bemärkelsedag tillsammans med alla dessa ärkefiskar som knappast kommer att ge mig någon som helst form av lättnad i påpissandet bara för att det är "min" dag...men det känns inte som att det egentligen går att missa.

Inga kommentarer: