onsdag 18 februari 2009

Blood in, blood out...

På grund av mina fysiska besvär för tillfället var jag tvungen att uppsöka Apoteket som en sista lekmannainsats innan jag måste ta kontakt med läkare, väl där insåg jag hur sinnessjukt det är uppbyggt med den receptfria läkemedelsinförskaffningen. Här måste jag alltså stå och förklara mina besvär inför denna apotekare som om vi pratade om vädret oavsett hur intima eller privata mina besvär må vara samtidigt som jag har x okända människor runtomkring mig som fritt kan höra om mina problem. Tur att jag inte är finkänslig men fatta de som har problem, jag kan ju inte säga att det var helt problemfritt för mig heller och ett tag var jag på väg att säga "Jamen, det är en polare till mig..." men den ursäkten skulle ju bli mer än uppenbar. Jag fick även verkligen nagla fast min blick i hennes så att jag inte började flacka och därmed visade någon form av svaghet i detta utsatta läge, det kändes dock som att jag stirrade rakt igenom henne. Det är ju viss skillnad om man kommer in med ett recept och bara kan räcka fram det och få medicinen under tystnad men det är ju inte heller helt riskfritt, ibland börjar de ju dra användningsråd och dylikt så då står man där med skägget i brevlådan ändå. Det var som för några år sedan när jag fick utslag som en sketen läkare dömde ut som skabb och jag fick införskaffa skabbmedicin, då var jag inte så kaxig och det är ju inget man liksom vill skylta med ifall man nu skulle ha det. "Du, är det ok om jag går före i kön? Inte? Du, jag har skabb, ok?". Nu var det ju som sagt inte så i mitt fall men det visste ju vare sig jag eller omgivningen vid införskaffningstillfället... Nej, fram för små privata rum där man kan i lugn och ro inhandla det man vill från en lucka i väggen utan att behöva skämmas för vad det nu än må vara för sjukdomar eller annat man går runt och bär på.

I måndags var det dags för ännu en onlineturre i klubbens regi och jag måste säga att jag har tappat sugen på dessa, det känns som att nivån på spelet blivit mer oseriöst(hur det nu kan bli det?) och det är bara inte samma sak som förut. Nu är det tveksamt om jag kommer att köra några fler men vi får väl se, jag är ju inte fisk för inget... Turneringen gick hyfsat där jag fick en ganska bra start men där korten sedan dog ut totalt, bästa handen jag fick var en KK en bra bit in som jag höjde upp med och fick syn bara för att få vika på en A-hög flopp efter en all-in från motståndaren. Till slut fick jag nog och ställde med Q9spader från UTG bara för att få syn från samma snubbe som knäckte mina KK, nu hade han QQ och så var mitt äventyr slut. Jag hade ju fått lite rakeback från mitt PLO-spelande i veckan och efter inköpet till onlinen fanns det runt €7 kvar att slaska för vilket jag roade mig med ett tag, fick upp dom till uppemot €40 innan det bar av nedåt igen och idag slaskade jag bort resten så nu är det alles på NB-kontot. Jag gillar inte klienten heller, jävligt drygt när man kör flera bord och borden ploppar fram hur som helst resulterandes i att ett klick för "Check" på ett bord blir "Fold" på ett annat då borden skiftar av sig självt. Ja, jag vet, jag får väl skaffa större skärm eller flera skärmar...bla bla bla...

Jag har noterat vissa diskussioner kring Skandinaviska Pokerakademiens utmärkelser på diverse håll på nätet och kan bara kort och gott säga att det är beigt att det skiljs på män och kvinnor, slopa alla könsbestämda priser för är det någon "sport" som män och kvinnor kan tävla i på samma villkor så är det poker. Att majoriteten av pokerspelare som syns är män beror ju på att typ 90% av utövarna är män men det betyder ju inte att kvinnorna är sämre eller har andra förutsättningar...

Jag har irriterat mig brutalt på en sak på senare tid i trafiken, folks oförmåga att hantera helljusen. Jag är numera så innerligt trött på helljus att jag enbart ser framemot ljusare tider av anledningen att slippa detta elände, är det inte så att jag blir bländad bakifrån så är det framifrån. Jag fattar inte att folk har så bråttom att slå på helljusen efter möte, de hinner ju inte ens förbi innan de slår på skiten och så sitter jag där som en blind jävla höna som ska försöka ratta mig fram på ishala vägar. Efter min Stockholmsincident, där fick helljusen uppstoppade där bak en bra bit av vägen av flera bilar, har jag blivit allergisk mot dylika grepp...jag blir helt nojig så fort någon har helljusen på bakom mig, jag tror att det är något fel på min bil direkt och när jag inser att det inte är det vill jag bara stanna och låta dom köra förbi bara för att själv lägga mig i arslet på dom med mina små ljus på för fullt. Vad är det med folk?!? Nej, våren, ta och kom nu på allvar så vi slipper skiten... En annan idiot till ungdom gjorde en fin manöver häromdagen också, jag skulle precis till att byta fil när jag ser honom komma i full karriär i filen jag ska byta till så jag avvaktar gentleman som jag är. När han bränt förbi byter jag fil och accelererar upp bakom honom bara för att få se honom tvärnita så jag får slänga mig på bromsen, jag hör hur matkassen äter baksätesmatta efter den fina inbromsningen. Nu har han nämligen fått för sig att det var den andra filen han skulle vara i så han tränger sig in där och bränner på i full karriär igen, i sådana lägen önskar jag fan att de åker av vägen och krockar så de kanske lär sig något. Ok, ibland får de banne mig nästan dö också...

Det blir ingen pokergala för mig, jag mäktar inte med att sitta där på min födelsedag utan väljer nog lite familje- och kompisumgänge med eventuell utgång istället. Det blir säkert riktigt kul och trevligt men vi får ta det en annan gång... Turneringsschemat på klubben ser lite halvskralt ut framöver, det blir nog ganska lugnt med både live- och onlinespel ett tag nu. Ekonomin har ju inte heller hämtat sig fullt ut efter julens bedrifter och den fina servicen på 4k i januari på bilen, nu damp det ner en fordonsskatt på 1,9k också. Bil är bra att ha men satan vilket dyrt nöje det är...och nu ska ju eventuellt Saab läggas ner också så då är ju frågan ifall jag ska sälja bort eländet och köpa något annat märke. Det snackas nämligen om att andrahandsvärdet kan dyka som bara den ifall det blir faktum med nedläggningen, jag kanske kan sälja Saaben och köpa en Ford GT istället...

Nu ska jag kolla på när Manu torskar mot Fulham...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja jävlar vilken torsk det blev - för Fulham! 14 raka utan insläppt nu!

Anonym sa...

Köp en Lexus så man kan åka ståndsmässigt till GP ;)

Koivulainen sa...

Alex: Ni tog inte Europa-rekordet i antalet matcher utan insläppta mål i alla fall. HAHAHA! :)

svensk: Ja, om du drar ditt finansiella strå till stacken så kan det ju gå... :)