lördag 28 februari 2009

Birthday boy today...

Jaha, då var dagen kommen, dagen då jag kan räkna med ännu ett år närmare döden och detta eftersom jag fyller 32 idag. Om jag skulle figurera i någon tidningsartikel skulle jag alltså benämnas "32-åringen" från och med idag, det känns ganska absurt att ha uppnått denna respektingivande ålder då det känns som att jag var typ 22 bara häromdagen. Klyschan om att åren går snabbare och snabbare ju äldre man blir såg jag mest som fjantig för några år sedan men jag är nog beredd att skriva under den numera, jag bävar över att snart vakna upp en morgon och vara 68 år och inse att loppet är kört. Vilket arv efterlämnar jag mig då? X antal achievementpoäng på X360-konto? Några vinster i HPKs statistikbank? Nej, det är nog dags att leave my mark on society snart och nej, jag ska inte gå postal på något dagis eller storma in på jobbet med hagelbrakaren i högsta hugg. Skulle jag göra något dylikt skulle jag ju rensa bland fiskarna i pokerlokalen i så fall... ;) Nej, jag får börja finslipa min plan på totalt världsherravälde och igångsätta det hela snart, kunde Hitler så borde jag kunna...

Veckan som gått då? Ja, i tisdags blev det lite fotbollsgluttande då det var CL och matchen som sågs var Inter - Man U, det var väl inte så vidare värst upphetsande och ett ganska väntat resultat med x. Nog för att Man U dominerade första men då spelade ju Inter under all kritik, de tillät de röda att göra som de ville och speciellt fuskarslet Ronaldo. Jag har kanske sagt det förr men jag säger det igen, skulle jag vara på plan samtidigt som detta äckel och jag skulle se honom filma skulle jag gå fram till honom och ge honom en rejäl doja på hakan så han verkligen fick något att oja sig över. Hur kan man fördärva en sådan gudomlig teknik genom att bete sig en fuskare hela tiden? Han om någon behöver ju inte hålla på så... I tisdags upptäckte jag också att Betsson har ett erbjudande i sin sportsbetting där man får tillbaka upp till 500 kr på de tre först förlorade kupongerna med enda kravet att de pengar man får tillbaka måste omsättas en gång innan man får ta ut dom. I praktiken innebär det alltså att du får tippa till ett värde av 1 000 kr för 500 kr och fisk som jag är nappade jag på erbjudandet, jag la in en fyrling på tisdagen på 200 kr och min vana trogen fick jag in en av matcherna varpå det dundrade in 200 kr på kontot dagen efter. Woohoo!

Onsdagen bäddade för än mer fotboll då det kära Liverpool skulle möta Real Madrid borta och ett stycke Wettis trillade över för lite sällskapstittande även om han fastnade framför datorn spelandes poker på SS. Även på onsdagen la jag in en trippel(200 kr) och en fyrling(100 kr) på Betsson MEN jag gjorde dundermisstaget att lägga in ett matchresultat för 20 kr också, det innebar nämligen problem vad gällde återbetalningserbjudandet eftersom de tre första förlustkupongerna räknas i den ordningen kupongerna rättas. Risken fanns alltså att jag kunde få tillbaka 120 kr istället för 300 om allting sket sig, ni som vet att jag heter bad beat i mellannamn vet ju hur det hela slutade. Som om inte det var nog att jag torskade kupongerna så torskade jag fyrlingen värd drygt 2 000 kr på en match, jag fick in både München och Liverpool borta men inte ens det räckte. Fuck. Liverpool lyckades ju dock som sagt vinna och det var väl enda ljuspunkten i den becksvarta tillvaron som onsdagen gav, jag måste ha mest otur i världen. :P

Under torsdagen fick jag ett infall att åka till HPK och köra Super Torsdag och det visade sig ju vara rätt beslut då jag till slut hamnade tvåa efter en försmädlig HU-torsk på David A. Jag fick ett första bord som återigen höll sig relativt lugnt spelarna till trots, återigen fick jag t.ex Guzen vid mitt bord och lite andra lösa spelare i form av Ted och Lars M. Jag börjar ännu en gång hyfsat och lyckas träffa det mesta och göra väl avvägda bluffar, t.ex. lyckas jag få bort Anders E från en pott där jag bara har 53 med en bräda 2xx4 genom en fin all-in på turn. Svaret "Aj fan" från Anders säger mig allt jag behöver veta, han hade ju mig självklart och han inser sitt brutala misstag. En annan rolig incident är när jag jiddrar lite med Calle och säger "Vad tyst du är, Calle!" men han hör inte det så jag återupprepar mig med en viss modifikation och säger "Vad tysk du är!". Calle funderar ett ögonblick innan han svarar "Si si!", say no more... En bit in i det hela lyckas jag tappa rätt mycket marker till olika folk och hamnar lite i tiltmode, jag får Q9spader på SB och efter någon limp har Guzen slagit upp det till 1 100(blinds 150/300 eller något) några placeringar innan mig. Jag tar den väldigt tveksamma synen bara för att se Daniel We(tror jag han heter) slå upp det till 2 500 från sin UTG-position efter att bara ha limpat först, Guzen viker men jag känner att jag inte kan vika här oavsett vilka kort jag har så jag tar synen. Floppen kommer Q-hög och jag tror ju att jag är i ganska bra form här, jag checkar och Daniel bettar ut varpå jag ställer och han synar. Han viker upp KK(ugh) och jag känner mig inte så kaxig längre men när turn visar upp en till fin Q känns läget genast bättre, efter att rivern blankar kan jag inte annat än att skylla på min tilt. Efter det lugnar jag ner mig något tills vårt bord bryts...

Jag hamnar vid ett bord där Jörgen verkar ha fiskdominerat totalt och sitter med över 50k i marker när de flesta andra har runt 20k, ni vill inte veta på vilket sätt han roffat åt sig dessa marker så vi låter det vara onämnt. Jag är inte så kaxig vid det här bordet utan blir nedblindad till oigenkännlighet, till slut får jag nog och trycker med KJhjärter från mellanposition bara för att se Jörgen syna och Aifus trycka in sitt också. Jörgen viker upp 88 och Aifus QT, det känns ju sisådär men jag har även fått se att Hannu bredvid mig la Q8hjärter så några outs är ju borta för alla parter. Floppen kommer gudomligt nog J-hög som håller hela vägen och jag nästan tripplar upp mig i det läget, riktigt skönt och helt klart avgörande för framtida äventyr. Lite senare hamnar jag all-in mot Hannu där jag leder pre men han drar in en runner-runner-färg ivrigt påhejad av Aifus som ropar in korten på både turn och river. Cocksucker. Handen efter får jag A7 och hamnar återigen all-in mot Hannu som den här gången har AQ, nu är det dock min tur att dra ut och jag träffar min fina sjua och slår ut herrn. Rättvisa säger jag... :) Strax efter det bryts bordet och det är dags för finalbord...

Finalbordet blir en rejäl sluggerfest mellan mig, David A och Jörgen där markerna rör sig mest mellan oss med ett par elimineringar av shortstacks däremellan. Det blir vi tre som är kvar sist och min frustration växer för varje sekund, både över det faktum att David A kör över mig totalt med sitt spel där jag hela tiden får halvträffar som jag försöker spela ut men alltid får en all-in emot mig från honom samt att jag ser prov på fruktansvärt dåligt spel från mina motspelare. David synar t.ex. ner Jörgen med träff på sin 2:a på ett livsfarligt bräde och i nästa hand får jag se Jörgen syna ner mig med typ tredje eller fjärde par på en livsfarlig bräda, jag behöver ju inte säga att synerna var vinnande de här gångerna men helt sinnessjuka i det långa loppet. Jag och David lyckas dock mala ner Jörgen och till slut plockar jag honom efter att ha setat med tvåor och han fått träff på toppar, nu är det alltså jag och sinnessjuka David som är HU. Min frustration är fortsatt på topp då jag inte får några som helst breaks mot honom utan får kämpa för mitt liv i varje hand, jag lyckas ganska snart dubbla upp mig och ta ledningen men det växlar fram och tillbaka flera gånger då ingen av oss är direkt actionskygga. Det tragiska vid ett ögonblick är dock att jag får AA två händer i rad(!) men båda gångerna hittar han viket utan någon som helst action när det annars smällt hela tiden, det får mig att tro på mina chanser än mindre. Slutliga handen blir en all-in på floppen AT9 där jag har AQ och han har 87, turn blankar men rivern levererar ju den självklara knekten för Davids räkning och den mentalt mest jobbiga HUn någonsin för min del är över. Jag kände mig så mentalt misshandlad och våldtagen efter det att jag bara tog mitt pick och pack och pös hemåt illa kvickt, jag känner viss olust än när jag bara tänker på det. Jag vet fortfarande inte om jag blev totalt utspelad av David eller om han bara hade en gudomlig timing och flyt med sitt spel där och då, det första alternativet skrämmer mig mer än något annat. Jaja, GG vilket fall som och det var skönt att bevisa för mig själv att jag ändå kan prestera efter en ganska seg start på 2009.

Igår fredag blev det inte mycket gjort, efter hemkomst tankade jag in 500 kr på SS men de försvann relativt fort efter lite jobbiga händer i PLO-cg varpå resten slaskades bort på sngs, efter det tänkte jag sova en stund men det slutade med att jag somnade för natten och så var den fredagen borta. Grattis, Robert. Idag har jag städat lite eftersom det som sagt är min födelsedag idag och det kommer lite närmast sörjande om några timmar, till kvällen är det tänkt att jag ska närvara på en fest med tacokäk och schlagertema. Inget som egentligen tilltalar mig men lite trevligt sällskap(kanske) och en fin fylla sitter ju aldrig fel, blir ju mitt fina sätt att fira min födelsedag då ingen av dessa kompisar nog är medvetna om att det är en stor dag idag.

Nej, nu måste jag nog dra iväg och handla lite attiraljer och ätbart till fikat i eftermiddag. Dra en lina eller bägare till min ära idag, boys and girls!

Inga kommentarer: