söndag 8 februari 2009

Bakis spakis...

Usch, det var inte kul att vakna upp idag och det är inte förrän nu runt 19-snåret som jag börjar känna mig som människa, allt på grund av lite spritintag igår. Världen är inte rättvis...nåväl, det var trevlig kväll i alla fall och det börjades ju med Rock Band-lirande hemma hos mig med en polare. Vi varvade skönsång och trumlir med shots och drinkar, det var ganska intressant att se hur koordinationsförmågan avtog ganska brutalt för varje minut som gick. Strax innan 23.00 började vi knalla ner på byn och sammanstrålade där med ytterligare en polare i kön till BMB, väl inne fortsatte sedan dekadensen med drinkar och bubbel på hink. Jag sprang på en hel del bekantingar och såg bl.a. tur-Kribba ragga på något kjoltyg, vet ju inte om han klonkade hem den brädan också som brukligt. Vid stängning bar det sedan bara raka vägen hem och ett stupande i säng... Jag fattar inte att det alltid med det här gänget ska bli så otroligt blött, nu överdrevs ju inte intaget igår i och för sig men idag har jag känt mig som en palestinier som precis blivit överkörd av en israelisk pansarvagn. Jag vaknade första gången strax efter 10.00 men det var inte att tänka på att gå upp så jag gick och la mig för att sova igen, vaknade vid 14.00 av att telefonen ringde och mor ville att jag skulle komma och äta.

Fortfarande bra trött och sliten var det bara att rulla till Hallsta där mat intogs och en bastu-tur avklarades, efteråt kändes det dock nästan värre så det var bara att åka hem igen snarast och lägga sig. Inte förrän 18.00 mäktar jag alltså med att kliva upp och känna mig någorlunda, jag börjar starkt fundera på min tålighet numera eftersom det var lite si och så med det de senaste veckorna. Jag åt dock inget vidare igår och så har jag känt ett halsont i antågande idag också så det kan ju finnas en hel del skäl till det hela men lite oroväckande är det, är jag måhända på väg in i medelålderns icke-alkohol-tåliga tid?

Inga kommentarer: