söndag 22 februari 2009

Old pain dies hard...

Det är ganska drygt när man inser att det man trodde var avklarat och borta ur ens liv känslomässigt inte är det fullt ut och att det fortfarande känns när det väl kommer till kritan, ingen rolig insikt när det slår en att man aldrig nog kommer att kunna förlikas med det som varit. Jag brukar inte förespråka ångerrätt när det gäller mina val i livet men ibland önskar jag att saker och ting hade förlupit på andra sätt, allting hade varit så mycket enklare då och resultatet antagligen mycket trevligare. Nej, nu ska jag inte vara för mörk i sinnelaget men ibland önskar jag att jag hade en memory wipe-möjlighet och kunde rensa ur lite...typ som i nya serien Dollhouse, be whatever you want to be...

Dagens pokerturnering på klubben skulle också kunna raderas ur mannaminne, jag åkte som 12:a eller något av 20 deltagare och mitt spel känns inte alls stabilt. Det började hyfsat trots mitt ursprungsbord med herrar så som Levin, Guzen, Rami och Ted som sällskap...jag trodde det skulle bli ett blodigt slagfält men det gick faktiskt lugnt till. Strax innan bordsuppbrottet hade jag lyckats bygga upp min stack helt ok men när jag väl bytte bord började förfallet, jag började göra felbedömningar och en del tråkigt förlorade all-ins var jag ganska snabbt decimerad i stackstorlek. En hand som diskuterades lite av folket runtomkring var när Harju ställer med 6k och Tobbe R gör detsamma med 6,5k efteråt, jag sitter på BB med ca 40k i stacken och blindsen är 400/800. Jag kollar ner på T6o och börjar fundera över mina alternativ när alla andra har foldat, jag vet att Harju kan ha i princip vad som helst men att Tobbe självklart har något hyfsat då han suttit och väntat ett bra tag med sin lilla stack. Jag tror dock att jag eventuellt kan ha två fria och att det då är en ganska stor pott där jag har möjlighet att slå ut två som lockar, till slut hittar jag synen men till min förtvivlan sitter Harju på QQ och Tobbe på TT. Helt klart mycket starkare händer än jag hade kunnat tro och brädan blankar för min del, Harju tar hem det hela då Tobbe missar sin out också. Det var väl ungefär där det började vända och jag tappade till slut allt i två händer mot Juhani, första handen hamnar vi all-in på en flopp där jag har QT för öppet stegdrag och Juhani har hålstegedrag men med högre kort på hand som står sig som bästa hand. Lite dryg kommentar innan korten kommer upp eftersom han säger sig ha samma hand som mig men viker upp KT istället... Andra handen ställer jag med Q8spader i ren desperation och får syn av hans QQ, ännu en dryg kommentar fälls här innan korten kommer upp då han säger "Fan, du täcker ju mig!" bara för att slänga upp sina QQ. Jag är inte ens nära att träffa något utan tar mitt pick och pack och drar...

Nej, pokerformen är inte god just nu och känslan av att jag bör ta det lugnt på den fronten känns än starkare. Jag var dock och kollade in min totala spelstatus på SS eftersom jag fick höra att det fanns en funktion för detta, man kan alltså se hur mycket +/- man gått från det att man reggade sig och hur mycket man har spelat totalt i tid. Jag hade spelat i drygt 38 dagar och låg 12k plus, inte illa va? Trodde i och för sig att det skulle vara lite mer plus men jag ska inte gnälla...jag kan ju kalla mig vinnande spelare på SS i alla fall. :P

Igår natt var det lite fyllechaffande som gällde alltså och man skulle nästan kunnat tro att jag tog benämningen ordagrant då jag faktiskt lyckades köra upp på en cykelbana mitt i all förvirring. Jag vet inte om jag har någon ursäkt egentligen utan det var bara att vägen jag skulle köra på såg så smal ut att jag med lasten full av fulla människor som distraktionsmoment trodde att vägen var enfilig, lite längre bort fanns ju en annan "väg" så jag valde den. Nu blev det ju inga person- eller fordonsskador utan allt gick lugnt till då jag ganska snabbt insåg mitt misstag och fick backa en bit innan jag tog den väg jag var tänkt att ta, till passagerarnas stora nöje. Jaja, shit happens.

Två filmer avklarade:

Titel: Righteous Kill
Genre: Thriller

Ännu ett "klassiskt" möte mellan Pacino och De Niro även om jag villigt erkänner att konceptet börjar bli uttjatat och föga upphetsande vid det här laget, enda filmen de knäcker i tillsammans är "Heat" och som de gör det där! Nåja, i den här filmen är de två poliskollegor som får lite konstiga mord på halsen där det snabbt börjar misstänkas att en polis är inblandad, misstankarna riktas mot De Niro specifikt och jakten kan börja. Filmen försöker vara lite nyskapande och cool men jag tycker den faller ganska platt, det läggs mycket fokus på "kemin" mellan de "gigantiska" huvudpersonerna men det går mest på automatik. Två gamla gubbar som försöker vara så coola som de var en gång i tiden...nej, inte mycket att hurra för det här inte...

Betyg: R R R
--------------
Titel: Speed Racer
Genre: Drama

Matrix-brödernas senaste(?) rulle som egentligen inte påminner om någonting annat, det handlar om en ung racerförare i en framtida bilsport som får sin raceråkande storebror förolyckad i ett race. Ur detta föds en vilja för Speed Racer(som han heter) att åka för respekt av sin storebror och vinna den största tävlingen av dom alla till hans ära, självklart är allt dock inte enkelt då det blir problem med sponsorer och kriminella karteller. Filmen är egentligen alldeles för barnslig för att fånga ens intresse men på något sätt kollar jag ändå slut på det hela där jag till slut tycker att filmen ändå var helt ok, trots chimpanser och överdrivet skådespelande. De här bröderna har ganska fucked up mindsets, så är det bara...

Betyg: R R R
-----------

Inga kvalitetsfilmer med andra ord men det kan de ju inte alltid vara heller, man måste ju kolla på lite junk för att uppskatta de finare exemplaren. Nej, nu börjar det nog bli dags för en kvällsdusch och sova, få se hur bra det senare går då jag lyckades sova i drygt två timmar här på kvällskvisten.

Sist men inte minst lite gratulationer till pokerframgångar:

Grattis Rami och Benny till EPT-platserna i San Remo, se nu till att HPK får en första EPT-titel i sina rankinglistor! :)

Grattis Jörgen till Unibet Open-platsen i Budapest, kul att vår überführer äntligen får komma iväg på ett lite större event ute i Europa och infoga termen "Att Jörga" i EUs lexikon!

Stort lycka till när det väl beger sig!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Var hittar man den funktionen på SS ?

Koivulainen sa...

Du loggar in som vanligt och i själva klienten har du en flik som heter "Egen spelgräns", klicka på den och därefter på knappen "Spelstatus" som återfinns under fliken så får du svart på vitt hur bra/kass du är. :)

Anonym sa...

Skönt att man kan se resultatet. Är 217909 plus på 37 dagars speltid. Frågan är bara var de pengarna är? Har nämligen noll på kontot och lönekontot :) /Johan

Koivulainen sa...

Snyggt jobbat, Johan. :) Det är fan världsklass att ligga 200k plus och inte ha en aning om var pengarna är. Priceless... :P