lördag 21 februari 2009

To RB or not to RB...

45 minuter till ännu en UFC-gala på TVn, klockar börjar alltså närma sig midnatt men mina kommande timmar är ganska väl utstakade med nyss nämnda gala samt en nattlig tur med bilen som verkställande fyllechaufför åt lillebror med sällskap. Jag fick rapport tidigare ikväll från Wettis om att det tydligen kommit någon form av regn som fryst till så jag lär få ta det försiktigt inatt i min färd genom ödemarkerna mellan Västerås och Hallsta tur och retur. Jag sitter även här lite känslomässigt labil, jag är en cocktail av tankar och känslor nu när tystnaden lagt sig i lägenheten efter ett nyss avslutat sista avsnitt av TV-serien The Shield. Det är säkerligen mycket av anledningen till min sinnesstämning, en av tidernas bästa TV-serier avslutades precis så brutalt och genialt som hela serien har känts hela vägen genom dess sju intensiva säsonger. Jag ska smälta intrycken och komma med en summering längre fram, ni som ännu inte upptäckt serien vet inte vad ni går miste om. Ta er i kragen och sätt tänderna i den, ni kommer inte att ångra er för en sekund!

Andra orsaker till den inre mixen av känslor är även de två senaste dagarnas trevliga begivenheter: RB-sittning hemma hos mig i torsdag med Tomten och Plzd2BeatU och så en liten hemmafest med f.d. kollegor från ICA igår. Först torsdagen då, de nyss nämnda lirarna hade alltså mer eller mindre bjudit in sig själva till mig för lite RB-lir och inte mig emot även om jag oftast vill vara den förande parten i begivenheter på min hemmaplan. Vi satte igång strax efter 19.00 på kvällen och höll på till runt 23.30, mycket prestige stod på spel under kvällen som till en början var mer kamratlig och sansad innan tävlingsmomenten tilltog mot slutet i takt med alkoholintaget hos mina kombatanter. Själv var jag ju tvungen att vara väldigt återhållsam då det vankades ordinare jobbfredag dagen efter, hade jag haft andra förutsättningar hade jag också hinkat i takt med trumslagen. Nåväl, efter alltså till en början kört tre instrument samtidigt där vi skiftade position med två låtars mellanrum så blev det mot slutet en skills-mätning med ett antal genomkörningar av en och samma låt av var och en för att sedan jämföra poäng. Initiativtagaren till det hela visste nog mycket väl vad han gjorde eftersom han också slutade som vinnare i alla former, vi talar ju självklart om den störste kukmätaren av dom alla, mr Rille. Han hånade oss till och med genom att betona att vi var tvungna att komma ihåg våra poäng när han ändå i slutändan piskade oss nästan dubbelt upp men visst, behöver killen lite självförtroendeboost så är inte jag den som inte offrar sig. :) Tomten och jag var mer jämna där han drog det längre strået på gitarren medan jag knäckte honom på trummorna, förhandstipsmässigt var jag hundra på att Tomten skulle knäcka både mig och Rille på gitarren men så var det alltså inte. Rilles flickvän måste vara lycklig med en snubbe med så flinka fingrar... En väldigt trevlig kväll trots vissas självförhärligande beteende och vi börjar sakteliga få ihop ett helt manskap till våra sittningar, nu fattas bara en fjärde bandmedlem och stora förhoppningar har vi på Niqlas som vi ska försöka lura med nästa gång. Jag börjar redan känna av bandintrigerna eftersom jag gärna vill ha in någon som knäpper Rille på näsan, åtminstone på gitarrspelandet...killen kan ju inte få dominera i allt...

Igår fredag var det alltså istället dags för lite kärt återseende med några av mina tidigare kollegor från ICA, tanken var att det skulle bli RB-spelande även där så jag släpade med mig all utrustning tillsammans med X360:an men till ingen nytta visade sig. Kvällen försvann i en enda njutbar blinkning och när vi kom på att vi kanske skulle börja plocka fram grejerna hade klockan redan slagit 01.00 och x antal trötta festdeltagare fann ingen större anledning att börja rigga upp grejerna då. Det var riktigt trevligt detta till trots och arrangemanget var i världsklass, vi hade tagit oss till en av gängets hus som var supercoolt nyinrett och kändes nästintill fullbordat för lite kvalitativt softfestumgänge. Snubben hade införskaffat en mediaspelare från Apple som var fullmatad med musik, låturvalet skulle kunna spelas i 57 dagar utan att en enda låt spelades mer än en gång. Mäktigt. Efter ett viss fördrinkande och småsnackande vidtog pizzatillredning där 60% av styrkan fokuserade på det medan 40%(inkl.mig) fokuserade mer på att dricka, dansa och återuppleva mellanstadiediscoögonblick. Pizzorna smakade riktigt ljuvligt och vi blev sittande en bra stund pimplandes rödvin, jag lyckades med konststycket att spilla en del på mig och jag vet inte än idag hur det egentligen gick till. Jag var ju inte ens full...som tur var försvann(?) fläcken från kavajen men skjortans överlevnad återstår att se, trots kvinnornas övertygelse om att det skulle försvinna i tvätten har jag mina tvivel kvar. Efter maten blev det en del energiskt dansande och låtfrosserande innan energin rann ur delar av sällskapet, det hela blev till en stunds soffsnackande innan handduken slängdes in. Jag fick ta mitt ouppackade RB under armen och bege mig hemåt tillsammans med de andra, klockan hann nog inte ens slå 02.00 innan jag var hemma för natten. Det var en mysig kväll med skönt sällskap, precis så som jag hade förväntat mig, och jag gör gärna om det snart igen. Tack Fab Five!

Dagen idag har ägnats åt softande, jag har tankat hem tilläggspaketet till GTA:IV där man ska köra igenom ett antal missions som en snubbe i ett motorcykelgäng. Första intrycken är lovande och det blir nog några timmars roligt tidsfördriv att plöja igenom det hela, var länge sedan jag skaffade något nytt i spelväg till xboxen. Lite fotboll blev det också då jag tittade lite på både Arsenal och United idag, äckligt att se hur Manu har det där överdrivna flytet igen...här får Blackburn en supervass möjlighet att göra 2-1 med en stolpträff och en avancerad räddning från målvakten på skottet efter, istället springer Manu upp i anfallet efter typ och får en dåligt orsakad frispark som Ronaldo självklart sätter mycket tack vare halvkasst målvaktsspel. Så små marginaler, istället för 1-2 i baken så får de 2-1 till sin fördel...ligan avgörs på sådana grejer, goddamn it.

Hälsan trodde jag hade tagit sig fullt ut men ett återfall på sena kvällskvisten krossade de drömmarna, jag hoppas dock på bättring inom en dag eller två...det pekar ju åt det hållet i alla fall...

Nej, nu är det snart dags för UFC och jag kanske ska försöka ta en snabb mikrosömnsminut innan dess för att palla med nattens äventyr. Sleep tight, homies...

4 kommentarer:

Plzd2beatU sa...

Du.. jag kan faktiskt inte rå för att jag har en enormt stor kuk.. är faktiskt född sån

Anonym sa...

Rille; Och ändå behöver du Kamagra?

Koivulainen sa...

Nu har vi ju som tur är de facto inte sett eländet så jag kan inte uttrycka mig om storleken men ett visst hävdelsebehov verkar finnas. ;)

Plzd2beatU sa...

Tomten: Just därför... fatta mängden blod som måste transporteras.. ;)