torsdag 10 september 2009

Avvaktande tillstånd...

Jag känner mig som en outsprungen ros nu fast i negativ bemärkelse då det verkligen är uppenbart att jag har något eländigt i kroppen och nej, vi pratar inte om något fysiskt som åkt in någonstans. Nej, vi pratar om något i sjukdomsväg då jag är tröttare än vanligt och det gör halvont mest hela tiden i huvudet, lägg därtill lite slemmig och rosslig hals så är vi en bra bit på väg mot undergången. Jag kastar dock knappast in handduken än utan jobbar på utan pardon, jag hoppade dock över Björnön-promenaden idag av förebyggande skäl då det inte känns riktigt hundra att dra ut i det här tillståndet. Nej, det är ingen ursäkt för att inte ta mig ut utan mer ett krasst konstaterande av fakta. Kvällen har därför ägnats åt mer praktiska ting då jag städat garderoben och röjt lite allmänt i lägenheten, det känns skönt att känna sig påhoppad av klädesplaggen och jag hittade faktiskt lite prylar som jag saknat så alltid för lite städning något gott med sig.

Jag lyckades också regga mig till ännu en SR mot allt bättre vetande, jag var ett tag på väg till klubben för spel men när jag insåg att det var en satellit till HPK Open så kände jag att jag avstår då jag inte har någon möjlighet att köra just den turren i oktober. Istället blev det alltså SR och det blev mer eller mindre samma utveckling som i tisdags, jag överspelar lite och träffar inget. Jag tappar återigen halva stacken i en tidig pott, jag har JT och synar en raise pre där floppen kommer T44. Jag är uppe mot en short som bettar ut 3/4-pott eller något dylikt varpå jag ställer honom, han funderar en nanosekund innan han tar synen och visar upp KT. Resten av brädan blankar och jag bannar mig själv för mitt dåliga spel, vad skulle jag i den potten att göra? Jag försöker slicka mina sår så gott det går men känner att det lilla tålamod jag hade från början numera var bortspolat, jag är med och limpar i potter som jag definitivt inte borde vara en del av. Jag lyckas dock dubbla mig till 2/3 av startstacken med AQ då en snubbe hamnar all-in mot mig på turn på A-hög bräda, han har A4 och gör ett oerhört fint spel. Observera ironin. Jag får upp lite hopp efter det men det tar snabbt slut när jag hamnar i en lurig hand, blindsen är 25/50 och jag har runt 2k i stacken i sen position. Jag får T8spader och ser hur en tidigt dubblar BB varpå två andra synar det hela och så gör även jag. Nu slår dock BB upp det till 500 och två av de tre innan mig synar betet, jag ser inget annat alternativ än att jag också måste syna. Floppen kommer halvt mirakulösa 72J med två spader, BB betar ut igen men bara 1/3 av potten varpå alla andra före mig lägger sig. Här gör jag ett misstag genom att bara syna då jag inte har stack för det, jag måste egentligen pusha men ser samtidigt att han har mer eller mindre autosyn på min push och om jag bara synar så har jag fortfarande marker kvar ifall jag foldar på turn. Turn kommer en 8:a men dock ingen spader som ni förstår, jag känner bara "Fan" och inser att jag kommer att hamna all-in nu och han bettar ut mer eller mindre min stackstorlek varpå jag ställer med syn från honom. Han visar upp AA och rivern blankar, tack och godnatt ännu en gång...en halvtimmes speltid även denna gång. Jag vet inte vad som har hänt med mina SR-skills, de gick ju så bra förut men nu känns det tungt...jag måste väl köra fler MTT för att komma igång på allvar igen. Vi får väl se vad ekonomin tillåter här framöver...

En annan intressant händelse idag var att jag var nära att dö...antagligen. Jag är på väg hem och har kommit till rondellen de håller på och meckar med ute vid Erikslund, där de för tillfället har en väg runt det hela så att man från Sura-hållet kommer ut vid infarten till Erikslundsparkeringarna nära Systembolaget. Nåväl, jag står där och väntar på min tur att få åka och jag ska ju åka vänster då jag vill ut på den vanliga vägen igen och inte in mot parkeringarna. Jag kollar höger och det är lugnt, jag kollar vänster och ser en fet VL-buss i antågande som dock blinkar höger frenetiskt. Jag kollar höger igen en sista gång innan jag far ut och gissa min förvåning när jag missar bussfan med någon halvmeter till godo, det fanskapet har blinkat höger men inte för att han ska svänga höger och åka in på den tillfälliga vägen runt rondellen utan för att han ska stanna vid en busshållsplats till höger om mig. Vilket ärke-CP! Hur fan kan man blinka höger hela vägen och inte svänga höger vid avfarten? Han satt säkert och svor över mig och bannade min "smitning" precis framför honom...mmm, tjena. Den sketna chaffisen skulle kanske ta och lära sig vett i trafiken först, självklart måste han ju slå av blinkersen från att han lämnar rondellen till att han är i höjd med avfarten. Ger han signal innan är det ju för att markera för oss att han ska svänga höger, ger han signal i höjd med oss så ger han bakomvarande bilar information om att han kommer att stanna på högersidan. Blir så jävla förbannad över att jag ska riskera att bli invalid eller i värsta mördad(ja, mördad) för att något miffo inte har vett nog att tänka till. Grrrr!

Nej, kanske dags att gå och duscha för att kyla av sig lite och på tal om att kyla av sig, jag har ju berättat att jag är inne lite på Mötesplatsen och härjar. Man kan ju se vilka som besökt ens profil, kan ni gissa åldern på de tio senaste besökarna? Inte? Nå, de har varit 33, 32, 42, 53, 48, 37, 46, 46, 45 och 36 år gamla...ser ni något mönster? Jag är tydligen att anse som någon form av toyboy för medelålders och äldre kvinnor...jag blir fan mörkrädd, inte undra på att jag inte får några brudar. Jag tror jag ska lägga ner internetdejtandet, det är ju banne mig psykiskt knäckande att se så tydliga fakta svart på vitt. Huvaligen...

Guten Nacht...

2 kommentarer:

Nicklas sa...

32,33,36.. det är ju i din egen ålder. Man kan undra lite vad du är ute efter, 20-åringar? :) Då får du ragga på Lunarstorm istället. Vill du ha nåt for life så är det ju i din egen ålder du ska leta.

Fan ut och dejta bara människa! :)

Koivulainen sa...

Ja, jo, i och för sig. Jag tog ju med dom mest för att inte tumma på sanningen men visst, de skulle ju funka. Är det inte uppenbart att jag vill ha en 21-årig nymfoman som käresta? :P Lunarstorm, fan där sa du nåt. :P Klart jag vill ha for life men i den rangen borde ju 25+ falla in eller? Var är alla 25-åringar då? :)

Ja ja, jag ska...jobbar på det. :P