onsdag 23 september 2009

Me horny horny...

Inte mycket nytt under skosulorna, benen pinnar på som på en hamster i ett ekorrhjul och det är knappt jag hinner suga lite på vattenröret mellan varven. Jag vet att jag tjatar en oerhörd massa om att det är mycket nu men det är ju för att det verkligen är så, jag har aktiviteter eller ärenden som behöver klaras av nästintill varenda dag och sen har jag ju självklart självförvållade delar men de behövs för att jag ska mäkta med det andra. En positiv nyhet under veckan är att jobbet står för fiolerna gällande reparationen av min bil då jag var ute i tjänsteärende och därmed kliver tjänstereseförsäkringen in istället, prisade vare försäkringsbolagen! Ett aber är ju dcok att denna eländiga människa kommer undan med sitt förkastliga beteende och jag ångrar mig mer och mer för varje dag som går att jag inte klev ut för att ge honom en omgång, jag har ju dock aldrig slagits i hela mitt liv så det vet väl alla hur det skulle ha slutat men då hade jag ju dött en hjältes död i alla fall. De hade fått resa en minnessten mitt på Rocklunda-parkeringen där mitt mäktiga liv med alla stordåd prisades bortom all sans och folket skulle samlas i hundratusental för att hedra och sörja mig... Ok då, jag ska sluta drömma men på tal om att drömma så har jag återigen börjat drömma riktigt skumt och det är inget jag tänker återge här men jag är en aning omtumlad om morgnarna numer. Det är knappt så jag klarar av att skaka av mig natten innan frukosten...

Pokern har legat still nu ett par dagar igen, laddar inför en viss premiär om en och en halv vecka. Det ska bli riktigt kul och hoppas att det blir så bra som det verkar, alla förutsättningar finns och intresset verkar stabilt så nu återstår bara att trycka in keramiken och på dålig svengelska säga likt Erik Friberg "Aj kååll joo" när fiskarna kliver in i nätet gång efter annan. Det ser ut att bli ett av de starkare startfälten häromkring på länge vilket gör att man definitivt måste spotta upp spelet en aning och inte köra med Hallsta-radarn på, nu kommer ju många vara kända därifrån men ändock kommer en hel del nytt material in i spelet. Kul ska det bli, längtar...

Liverpool vann i ligacupen igår. Check. Zlatan gjorde mål. Check. Jag körde lite GoWII på x360 igen. Check. Jag spelade inte innebandy på grund av fotskada. Check. Jag har inte varit ute och gått på en dryg vecka på grund av nyss nämnda skada. Check.

Jag har lagt vantarna på Winnerbäcks nya skiva men hör och häpna, jag har inte ens lyssnat igenom den en enda gång och ändå har jag haft den i snart en vecka. Jag vet inte, jag är inte på humör för honom just nu utan träden ute måste nog bli lite mer regntunga först och mörkret måste börja kväva en på allvar innan de Winnerbäckska tonerna börjar ta. Jag är mer inne i en raseri-fas nu och öser på med Raised Fist och Chimaira i bilen, det är bra luktsalt på morgonen så att man verkligen piggnar till på allvar och inte kör över någon stackars älg i sömnkoma. Riktigt bra band, Raised Fist, för övrigt och ni som ännu inte gett dom chansen gör det och köp då deras förra platta först. Den är nog lite mer lättillgänglig och mer kompatibel med gemene man, de har en säregen stil som sätter sig direkt och bara för att jag skriver det här tror jag banne mig att jag ska plocka med mig den skivan också i bilen imorgon. Det går aldrig att få nog av bra musik och tyvärr var det rätt länge sedan jag fick en euforisk religiös upplevelse i samband med att jag lyssnat in mig på något nytt, det närmsta jag kommit på sistonevar nog Girugämesh här innan sommaren. Åhh, Metaltown, vill tillbaka dit...

Nej, om man kanske skulle träna lite GoWII så att jag hänger med än bättre i svängarna när det nu kan vara dags för nästa drabbning. Alltid kul att dra en motorsåg genom någon som är ens fiende...var är du, gubben från förra onsdagen? Komsi, komsi.

Inga kommentarer: